تاریخ انتشار: 1396/01/18 11:59
کد خبر: 218772

تنها شرط برگزاری بازی پرسپولیس و سیاه جامگان در تهران

کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان گفت: محل برگزاری بازی آخر پرسپولیس در مشهد خواهد بود مگر اینکه باشگاه سیاه‌جامگان در این خصوص درخواست دیگری بدهد.
تنها شرط برگزاری بازی پرسپولیس و سیاه جامگان در تهران

هوشنگ نصیرزاده درباره شایعه‌ای که این روزها به راه افتاده که بازی آخر پرسپولیس مقابل سیاه‌جامگان که باید در مشهد برگزار شود شاید به تهران منتقل شود، گفت: طبق قانون همیشه محل برگزاری مسابقه از قبل توسط میزبان تعیین شده و سازمان لیگ به عنوان مرجع برگزارکننده بازی‌ها این میزبانی را تائید کرده است. در این بین پرسپولیس هیچ نقشی برای تغییر محل برگزاری بازی ندارد و به طور قطع سازمان لیگ به چنین درخواستی از سوی پرسپولیسی‌ها گوش نخواهد داد اما باشگاه سیاه‌جامگان به عنوان میزبان این بازی می‌توانند چنین درخواستی داشته باشند و در صورت تائید سازمان لیگ محل میزبانی تغییر کند. باید پذیرفت که میزبانی یک حق است که توسط تیم‌های دیگر یا غیر، قابل از بین بردن نیست. به همین دلیل میزبانی این بازی قطعا در مشهد برگزار خواهد شد مگر اینکه سیاه‌جامگان درخواست کنند که محل میزبانی تغییر کند.

 

وی درباره اینکه آیا احتمال دارد که جام قهرمانی در صورت قهرمانی پرسپولیس قبل از هفته سی‌ام به سرخپوشان اهدا شود، اظهار داشت: این موضوعی است که معمولا هفته آخر لیگ انجام می‌شود. الان در رسانه‌ها از قهرمانی پرسپولیس حرف زده می‌شود اما تا زمانی که این موضوع قطعی نشده و تا هفته آخر جامی به تیمی داده نخواهد شد اهدای جام به تیم قهرمان به نوعی اختتامیه لیگ به حساب می‌آید و مرسوم نیست که بخواهند قبل از پایان لیگ جام داده و مراسم اختتامیه بگیرند. 

 

کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان در مورد اینکه بحث کسر امتیاز از پرسپولیس به دلیل پرونده ژوزه به کجا رسید و چقدر شایعاتی که در فضای مجازی رواج پیدا کرده صحت دارد، تصریح کرد: در رابطه با کسر امتیاز اخباری که منتشر شده مطلقا صحت ندارد. تا این لحظه هیچ نامه‌ای از سوی فیفا به ایران صادر نشده و مسائل مطروحه پیش‌داوری‌های فضای مجازی است که دست بر قضا همه آنها هم دروغ است. این پرونده در حال حاضر در دادگاه داوری ورزش در سوئیس تحت بررسی است و اگر فرض بگیریم که پرسپولیس محکوم شود پرونده مجددا به فیفا بازمی‌گردد و به دلیل مبلغ هنگفت آن فرصتی دو ماهه به پرسپولیسی‌ها داده خواهد شد تا این پول را پرداخت کنند. اگر پرسپولیسی‌ها برای پرداخت پول امتناع کنند باز هم این پرونده به کمیته انضباطی فیفا خواهد رفت و آنجا هم مهلت می‌دهند.

 

نصیرزاده ادامه داد: فرض را بر این بگیریم که همین امروز حکم علیه پرسپولیس اعلام شود و همین امروز پرونده به فیفا برگردد و پرسپولیس هم پول ندهد در این صورت بحث کسر امتیاز از پرسپولیس برای تیرماه وجود خواهد داشت. اگر پرسپولیس پولی ندهد آنگاه در لیگ بعدی سرخپوشان با کسر امتیازی که فیفا تعیین می‌کند، بازی‌هایش را شروع خواهد کرد اما مطمئن باشید پرسپولیس این پول را پرداخت خواهد کرد. 

 

این کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان در خصوص اعتراض استقلالی‌ها به حرکتی که روی علی قربانی مهاجم این تیم انجام شد و آبی‌پوشان معتقد بودند پنالتی انجام شده، افزود: هیچ پنالتی در آن صحنه رخ نداد. بازیکن استقلال خودش روی بازیکن گسترش‌فولاد خطا کرد. رضا کرمانشاهی داور باتجربه‌ای است که به خوبی بازی دیروز را سوت زد اما او حالا به این موضوع متهم شده که یک پنالتی را برای استقلال نگرفته است. درباره آن صحنه باید بگویم که آشکارا بازیکن آبی‌پوشان تهرانی در آن صحنه بی‌محابا پایش را پایین آورد و بدن او زیر پای بازیکن گسترش‌فولاد رفت که این صحنه اعتراض استقلالی‌ها را در پی داشته است. در آن شرایط بازیکن استقلال باعث سرنگونی خودش شد و اینکه در تصاویر دیده می‌شود که پای بازیکن گسترش‌فولاد روی سابق بازیکن استقلال است ناشی از اشتباه خود علی قربانی بوده و به همین دلیل توصیه‌ای برای همکاران خودم دارم و آن این است که وقتی صحنه‌ای را کارشناسی می‌کنند با توجه به بازتاب آن در جامعه انصاف را هم رعایت کنند چون در آن صحنه هیچ پنالتی به سود استقلال رخ نداد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45keex

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ضربه‌ی بزرگ مسئولان فوتبال به ستاره‌های پرسپولیس