تاریخ انتشار: 1396/01/19 13:56
کد خبر: 218538

فروزان: فرهنگ تراکتور تشویق 90‌دقیقه‌ای است

محسن فروزان ضمن گلایه از فحاشی برخی طرفداران تراکتورسازی اعلام می‌کند این اتفاق نه تنها به ضرر صبا تمام نشد بلکه بیشتر به سود آنها بود.​​​​​​​
فروزان: فرهنگ تراکتور تشویق 90‌دقیقه‌ای است

دروازه بان سابق تراکتورسازی روز گذشته جدال سختی را برابر شاگردان امیر قلعه نویی پشت سر گذاشت و در انتهای بازی نیز با توجه به مصدومیت مجبور به ترک زمین شد. او البته به زعم طرفداران تراکتورسازی به دلیل اتلاف وقت قصد گرفتن زمان بازی را داشت اما مصدومیت و در نهایت خروج او از زمین باعث شد تا آنها نه تنها از اقدام خود دست بکشند بلکه به شدت فحاشی خود اضافه کردند. فروزان که با واکنش‌های خود ناجی صبا در این جدال شده بود درباره این بازی صحبت کرد.

 


تصور این پیروزی مقابل تراکتورسازی دور از ذهن بود، خودتان چقدر امیدوار به شکست شاگردان امیر قلعه نویی داشتید؟


به هر حال ما می دانستیم کار آسانی نداریم اما برای ماندن در لیگ به این سه امتیاز نیاز داشتیم که خدا را شکر به آن هم رسیدیم.هر دو تیم هم خوب بازی کردیم اما جریان بازی به یکباره به نفع ما دنبال شد و ما نیز توانستیم به خوبی از آن سود ببریم. 

 


این جریان مربوط به شانس و حمله همه جانبه تراکتورسازی و مقاومت شما بود؟


نه، فحاشی تماشاگران تراکتوری باعث شد تا این تیم و بازیکنانش تمرکزشان را از دست دهند و ما بیشتر سود را از این مسئله کردیم و توانستیم سه گل بزنیم. جو ورزشگاه با این فحاشی ها به هم خورد و ما هم از فرصت هایمان به خوبی استفاده کردیم.

 


البته خودت در سیبل اول این فحاشی قرار داشتی و تراکتوری‌ها حسابی از خجالتت در آمدند.


آنها فکر می‌کردند که من دنبال وقت‌کشی هستم در حالی که مصدوم بودم و همین مسئله باعث شد تا آن ها به اشتباه به من فحاشی کنند. البته من آن ها را تماشاگران تبریزی نمی‌دانم. چون تبریزی‌ها من را دوست دارند. زمانی که در این تیم بودم در آسیایی شدن تراکتور نقش داشتم و همیشه مورد لطف آنها واقع می‌شدم و به همین دلیل آنها من را دوست داشتند و هیچ وقت علیه من فحاشی نمی‌کنند و این مساله را برخی تماشاگرنما رقم زدند. تماشاگران واقعی تراکتور را در مدت زمانی که در این تیم حضور داشتم دیده‍‌ام و آنها همواره حامی تیم خود بودند و احترام تیم حریف را نیز نگه می‌داشتند. فرهنگ عیبی یوخ و تشویق 90 دقیقه‌ای توسط طرفداران واقعی تراکتورسازی و این چیزی که روز گذشته دیدیم نشان می‎دهد آنها هواداران تبریزی نبودند.

 


اکنون با این فحاشی‌های صورت گرفته گفته می‌شود فدراسیون تراکتور را از حضور تماشاگرانش محروم کند.


این ساختار مشکل دارد، برای چه باید تیمی به خاطر فحاشی و اختلال از سوی عده‌ای از حامیان خود محروم شود. درست است که این اتفاقات به ضرر باشگاه است اما کاش بدانیم که حضور آنها چه سودی می‎تواند برای باشگاه داشته باشد. تراکتور، استقلال و پرسپولیس بزرگترین پتانسیل خود را روی سکوها دارند اما مشکل از سوی عده‌ای باعث می‌شود رایی صادر شود که کل باشگاه را با ضرر مواجه کند. اگر سیستمی وجود داشت تا با هوادارانی که اختلال و مشکل ایجاد می‌کنند برخورد شود بهتر بود. اما فوتبال با هواداران زنده است و این هواداران هم باید بدانند که بازیکنان نیز دارای خانواده هستند و هیچ کس از بی‌احترامی و بی‌حرمتی به خانواده‌اش خوشش نمی‌آید. مطمئنا هیچ کس در آن لحظه دوست ندارد جای بازیکنان بی‌گناهی باشد که به عمد یا سهوا مورد فحاشی قرار می‌گیرد و در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که هیچ کس شایسته چنین رفتاری نیست. امیدوارم فقط یک لحظه خود را جای کسی که مورد فحاشی قرار می‌گیرد بگذارند و ببینند قادر خواهند بود این حجم بی‌حرمتی به خانواده‌شان را تحمل کنند یا خیر. 

 


در مورد عملکرد خودت هم صحبت کن. بارها در نقش ناجی صبا ظاهر شدی تا روز خوبت مقابل تراکتور را تکمیل کنی. 


از این اتفاق خیلی خوشحالم و انگیزه زیادی دارم تا به صبا برای بقا در لیگ به همراه دیگر بازیکنان کمک کنم. خوشبختانه در این بازی توانستم عملکرد خوبی داشته باشم و باید از همه بابت حمایت‌شان تشکر کنم و امیدوارم در نهایت موفق شویم مردم قم را با حفظ تیم خوشحالم کنیم. 

 


البته این خوشحالی مختص صبای قم نبود و استقلال نیز از پیروزی شما راضی بود.


استقلالی‌ها خیلی دوست داشتند که ما موفق به متوقف کردن تراکتورسازی شویم و هواداران استقلال در این هفته روحیه زیادی به من دادند و درخواست داشتند تمام تلاشم را برای توقف تراکتور انجام دهیم. خدا را شکر در کنار این که توانستیم به تیم خودمان صبا کمک کنیم، عیدی خوبی را هم به آنها دادیم.

 


صبا با این شرایط امیدوار به بقا در لیگ برتر خواهد بود؟

همه هدف ما همین است که مانع سقوط مان شویم. چهار بازی سخت دیگر در پیش داریم که همه حکم فینال را برای‌ ما دارند. امیدواریم که در این بازی‌ها با حمایت هواداران و تلاش بازیکنان به نتیجه لازم برسیم و در لیگ برتر ماندنی شویم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nyewo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پروین: از برخورد خانواده پورحیدری با جدیدی درس گرفتم

 مرفاوی- قلعه‌نویی؛ جنگ بقا و نایب قهرمانی
شاگرد و استاد 3 امتیاز را می خواهند