تاریخ انتشار: 1396/01/20 09:59
کد خبر: 218374

حمله طارمی به رکورد علی دایی و کریم باقری

حمله طارمی به رکورد علی دایی و کریم باقری

مهاجم پرسپولیس حالا تنها یک گل دیگر برای عبور از علی دایی فاصله دارد. مهدی طارمی با گلزنی برابر پیکان، آمار خود را در لیست بهترین گلزنان تاریخ پرسپولیس، بهبود بخشید. او که با زدن گل به استقلال خوزستان 41 گله شده بود تا در کنار مجتبی محرمی و محمد نوری قرار بگیرد، در آخرین بازی قرمزها در سال 95 تک گل تیم‌اش را در شکست سه بر یک مقابل الریان قطر در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند تا 42 گله شود. طارمی در سال 96 هم در بازی مقابل صنعت‌نفت آبادان به میدان رفت اما موفق به گلزنی نشد تا سرخپوشان یک بر صفر بازنده شوند. با این حال او برابر پیکان هم گل دوم بازی را به ثمر رساند تا هم در جدول گلزنان 14 گله و صدرنشین شود و هم با زدن چهل و سومین گل خود برای پرسپولیس، نامش در کنار علی دایی و کریم باقری قرار بگیرد.


طارمی 46 صدم گل در هر بازی
طارمی در حالی سومین فصل حضور خود در پرسپولیس را سپری می‌کند که تاکنون 75 بازی در لیگ برتر، شش بازی در جام حذفی و 11 بازی در لیگ قهرمانان آسیا انجام داده است تا در مجموع 92 بازی برای قرمزها انجام داده باشد. او در این تعداد بازی 43 گل زده که به طور میانگین 46 صدم گل در هر مسابقه و یا با عبارتی هر دو بازی یک گل می‌شود.

دایی 0.6 گل در هر بازی
شاید اگر دایی تمام دوران فوتبال خود را در پرسپولیس سپری می‌کرد اکنون رکورد پیوس را شکسته بود و آقای گل تاریخ پرسپولیس لقب می گرفت. دایی با میانگین گلزنی 0.6 گل در هر بازی پس از پیوس بهترین آمار را دارد و در 71 بازی با پیراهن پرسپولیس موفق به زدن 43 گل شده است. شش گل دایی نیز حاصل ضربات پنالتی بوده است. برترین گلزن تاریخ فوتبال ملی جهان فقط سه فصل و نیم در پرسپولیس بازی کرد.


آقای گل‌ها
نکته مشترک در خصوص دایی و طارمی این است که دایی در لیگ سوم و طارمی هم در لیگ شانزدهم با 16 گل زده آقای گل لیگ برتر شدند اما حالا طارمی که در جدول گلزنان 14 گله است، این شانس را دارد که برای دومین بار آقای گل لیگ شود و از دایی جلو بزند.


باقری دومین هافبک گلزن پرسپولیس
اما نام کریم باقری هم در کنار دایی و طارمی قرار دارد. شماره شش سابق سرخ‌ها و مربی فعلی پرسپولیس پس از علی پروین دومین هافبک گلزن تاریخ پرسپولیس است. باقری که در میانه های فصل 89-90 ناگهان از فوتبال خداحافظی کرد، در مدت 9 فصل و نیم حضور در تیم سرخپوشان پایتخت در 233 بازی موفق به زدن 43 گل شد. 33 گل در لیگ، هفت گل در جام حذفی و سه گل در جام باشگاه های آسیا عملکرد گلزنی کریم برای سرخپوشان بوده است.

 

بهترین گلزنان تاریخ پرسپولیس
بهترین گلزنان تاریخ پرسپولیس این بازیکنان هستند.
1- فرشاد پیوس- 153 گل
2- علی پروین- 95 گل
3- زنده یاد صفر ایرانپاک- 74 گل
4- حسین کلانی- 71 گل
5- ناصر محمدخانی- 59 گل
6- علی دایی، کریم باقری و مهدی طارمی- 43 گل
9 - مجتبی محرمی و محمد نوری- 41 گل
11- محمد خوردبین و ادموند بزیک- 40 گل
13- علی کریمی- 38 گل
14 - علیرضا نیکبخت واحدی- 34 گل


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27mjde

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ضارب مهدی طارمی سابقه دار است!