تاریخ انتشار: 1396/01/26 00:13
کد خبر: 217102

این تقویم فقط مخصوص طارمی است/ ستاره نابالغ!

این تقویم فقط مخصوص طارمی است/ ستاره نابالغ!

روز دوشنبه پرسپولیس یکی از حساس‌ترین مسابقات فصلش را در ورزشگاه آزادی با تساوی بدون گل پشت سر گذاشت تا شانس این تیم برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به حداقل کاهش پیدا کند. در این بازی مهدی طارمی اواخر نیمه اول بازی یک ضربه پنالتی را از دست داد تا همه رویاهای میزبان نقش بر آب شود. نکته ویژه این پنالتی آن بود که طارمی ضربه را به شکل نمایشی زد، اما چیپ او با فاصله زیاد از بالای دروازه به اوت رفت تا قلب پرسپولیس بایستد. همین انتخاب عجیب طارمی باعث عصبانیت شدید بسیاری از هواداران و البته کادر فنی پرسپولیس شد.

 

برانکو در نشست خبری بعد از بازی تاکید کرد تا زمان حضور او در پرسپولیس دیگر طارمی پشت ضربات پنالتی نخواهد ایستاد. تعدادی از هواداران نیز با اتمام مسابقه به طارمی اعتراض کردند. این انتقاد آنها در کمال تعجب واکنش مهاجم بوشهری را به دنبال آورد و این بازیکن با گذاشتن انگشت روی بینی‌اش از مردم خواست ساکت شوند! چیزی حدود 60هزار هوادار با وجود افزایش صددرصدی قیمت بلیت در این مسابقه خاص، هزینه کردند و در استادیوم حاضر شدند، اما طارمی با یک انتخاب عجیب همه رویاهای آنها برای صعود به دور بعد را نقش بر آب کرد و حالا خودش را در بد مسلخی گرفتار کرده است.

 

مهدی طارمی کمتر از سه سال پیش در فوتبال ایران ظهور کرد، اما واقعیت آن است که حاشیه‌ها و داستان‌های او در این مدت خیلی بیشتر از حد استاندارد بوده. طارمی بارها وارد ماجراهایی شده که هیچ سودی نداشته و فقط هزینه اضافی به باشگاه تحمیل کرده است. او با وجود موفقیت‌های فنی، در این زمینه عملکرد قابل دفاعی نداشته و هنوز نتوانسته رفتار حرفه‌ای و بالغانه از خودش نشان بدهد. با هم برخی از ماجراسازی‌های طارمی در این سه فصل را به طور اجمالی مرور می‌کنیم.

 

19فروردین94: مهدی طارمی در بازی با النصر عربستان پشت ضربه پنالتی ایستاد و آن را به صورت چیپ وارد دروازه کرد. این گل باعث برتری پرسپولیس شد، اما طارمی در جریان جشن گرفتن آن دستش را روی گردنش کشید و حاشیه‌های فراوانی درست کرد. شادی موسوم به «سربری» تا مدتها سوژه اصلی فوتبال ایران بود و انتقادات فراوانی را برانگیخت، هرچند طارمی عقیده داشت این کار را فقط به تلافی رفتار یکی از بازیکنان تیم حریف در بازی رفت انجام داده است.

 

3اسفند94: بازیکنان پرسپولیس در اعتراض به عدم وصول مطالبات مالی‌شان اعتصاب کردند. خبرنگاران با حضور در محل تمرینات قصد داشتند این واقعه را پوشش بدهند، اما مهدی طارمی برخورد بدی با آنها انجام داد و اصحاب رسانه را از محل بیرون کرد. خبرنگاران در واکنش به این اتفاق به طارمی گفتند بزرگترهای پرسپولیس باید در این رابطه تصمیم بگیرند. مهاجم بوشهری هم جوابی داد که مثل توپ ترکید: «بزرگتر تیم من هستم!» او بعدتر ناچار به عذرخواهی شد و کل موضوع را تکذیب کرد، اما طرح این مطلب از سوی بازیکنی که فقط یک سال بود لباس پرسپولیس را به تن داشت حسابی باعث تعجب شد.

 

27آذر94: در هفته پانزدهم مسابقات فصل گذشته، پرسپولیس در ورزشگاه شهر قدس با دو گل راه‌آهن را شکست داد. هر دو گل این تیم را مهدی طارمی زد. او بعد از یکی از گل‌ها رودرروی ننزیچ، گلر حریف ایستاد و به شکل عجیبی به چشم‌های او زل زد. این رفتار تحریک‌آمیز می‌توانست مشکلات زیادی به وجود بیاورد، اما به خیر گذشت.

 

8تیر95: این یکی از عجیب‌ترین اتفاقات زندگی مهدی طارمی بود. آقای گل لیگ پانزدهم که برای تمدید قراردادش با پرسپولیس به توافق رسیده بود، ناگهان همراه با رامین رضاییان به کشور ترکیه سفر کرد و با عقد قراردادی رسمی به ریزه‌اسپور پیوست! این خبر مثل بمب فوتبال ایران را منفجر کرد، هرچند بعدتر هر دو بازیکن رسما ابراز پشیمانی کردند و به جمع سرخ‌ها بازگشتند.

 

6آبان95: یک روز پیش از بازی پرسپولیس و نفت آبادان در هفته دهم لیگ برتر، طارمی با سرپرست باشگاه پرسپولیس اختلاف پیدا کرد و از اردوی شبانه سرخپوشان خارج شد! گویا این اختلاف بر سر فعالیت در یکی از امور تبلیغاتی اسپانسر باشگاه رخ داده بود. طارمی نهایتا به اردو برگشت و روز بعد هم برای پرسپولیس بازی کرد.

 

24دی95: پرسپولیس یک بر صفر سایپا را شکست داد. طارمی تک گل بازی را زد و بلافاصله بعد از گلزنی در یک قدمی حامد لک، گلر تیم حریف ایستاد و به چشم‌های او خیره شد. این بار هم لک خویشتنداری کرد و اتفاق بدی رخ نداد.

 

24بهمن95: پرسپولیس داربی برگشت لیگ شانزدهم را سه بر دو به استقلال باخت. مهدی طارمی در این دیدار چند فرصت مسلم گلزنی را از دست داد، اما آخر بازی هم‌تیمی‌هایش را جمع کرد و برای تشویق ایسلندی به سمت هواداران برد! در این میان محسن مسلمان تمایلی به انجام این کار نداشت، اما اصرار موکد طارمی به او باعث درگیری فیزیکی طرفین جلوی چشم مردم و رسانه‌ها شد.

 

28بهمن95: پرسپولیس دو بر یک سپاهان را برد. گل اول پرسپولیس در این بازی به یکی از عجیب‌ترین قاب‌های تاریخ فوتبال ایران تبدیل شد. رامین رضاییان ضربه پنالتی را برای طارمی کاشت و او هم توپ را گل کرد. تقلید این دو بازیکن از مسی و سوارس در زدن پنالتی دوضرب، حسابی بحث‌برانگیز شد و موافقان و مخالفان زیادی پیدا کرد. شخص برانکو اما جزو مخالفان بود و ضمن انتقاد صریح از این رفتار، از بازیکنان تیمش خواست دیگر هرگز چنین کاری انجام ندهند.

 

16فروردین96: پرسپولیس با دو گل پیکان تهران را شکست داد. گل دوم را طارمی زد و پس از گلزنی با گذاشتن انگشت روی بینی‌اش به کاپیتان تیم حریف علامت «هیس» نشان داد. این بار اما کری‌خوانی مستقیم طارمی به خیر نگذشت و صادق بارانی با او درگیری فیزیکی پیدا کرد. طارمی کارت زرد گرفت و بارانی اخراج شد.

 

21فروردین96: ضربه پنالتی چیپ طارمی مقابل الریان قطر به اوت رفت. هواداران به او اعتراض کردند و مهاجم بوشهری این بار هواداران تیم خودی را به سکوت دعوت کرد!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27mbye

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برانکو، متهم ردیف اول تا سوم