تاریخ انتشار: 1396/01/27 08:56
کد خبر: 216810

مهندس پرسپولیسی ها؛ اسیر لجبازی بزرگترها!

مهندس پرسپولیسی ها؛ اسیر لجبازی بزرگترها!

خیلی‌ها اعتقاد دارند که برای بازیکنی مثل مسلمان خیلی زود است که از لقب پرطمطراقی مثل مهندس استفاده شود اما در هر حال باید پذیرفت که وی در فصل جاری یکی از اصلی‌ترین موتورهای حرکتی پرسپولیس بوده و کار دشوار بازی سازی در این تیم را برعهده داشته است. کاری که مدت‌ها بود هیچ‌کدام از هافبک‌های سرخ موفق به انجام درستش نشده بودند. با این وجود کارلوس کی‌روش اعتقادی به حضور وی در تیم ملی ندارد و به شکلی باورنکردنی در برابر دعوت وی به اردو مقاومت می‌کند.

با تمام اینها در روزهای اخیر اتفاقاتی رخ داده که به نظر می‌رسد نحوه نگاه کی‌روش به بازی‌ساز این روزهای پرسپولیس را تغییر بدهد. درست یک روز بعد از آنکه برانکو در مصاحبه با گل، توانایی‌های مسلمان را ستود و کی‌روش را از نظر فوتبالی و فنی ملزم و مجبور به دعوت وی دانست، شاهد آن بودیم که کنفدراسیون فوتبال آسیا هم نام مسلمان را در لیست بهترین بازیکنان لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا قرار می‌دهد تا به نوعی زیر حکمی که پروفسور صادر کرده مهر تاییدی محکم زده باشد.

حالا و در این شرایط خیلی خاص، باید دید که حرکت بعدی کی‌روش چیست. آیا تعریفی که برانکو از مسلمان کرده در نهایت – با توجه به روابط نه چندان دوستانه‌ای که بین برانکو و کی‌روش حاکم است! – به ضرر محسن تمام خواهد شد و او را در عین شایستگی از تیم ملی دورتر خواهد کرد تا لجبازی‌های دو مربی بزرگ حاضر در فوتبال ما ادامه پیدا کند یا سرمربی نامدار تیم ملی برای تقویت خط میانی تیمش، قید لجبازی را می‌زند و نظر فنی تایید شده ایوانکوویچ را به اجرا درخواهد آورد تا مسلمان هم رسما به مردان ملی‌پوش اضافه شود؟

البته کی‌روش پیش از این هم نشان داده که در مجموع افکارش با بازیکنان خلاق و تکنیکی خیلی سازگار نیست. او پیش از این هم مردانی چون علی کریمی، مجتبی جباری، محمدرضا خلعتبری و... را از تیم ملی دور کرده و ثابت کرده بود که به بازیکنان تاکتیکی که راحت‌تر در پازل تیمی قرار می‌گیرند علاقه بیشتری دارد. با تمام این‌ها باید صبر کرد و شاهد آینده مسلمان در تیم ملی بود. اتفاقی که اگر این روزها رخ ندهد شاید دیگر هرگز هم رخ ندهد چون او به واقع در بهترین فرم و شرایط فنی و بدنی خودش قرار دارد و این باکیفیت‌ترین نمایش‌های اوست. کیفیتی که شاید با دعوت نشدن‌های مکرر به تیم ملی دچار سرخوردگی شده و کاهش پیدا کند!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jvgjk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 مسلمان: آرزوی هادی نوروزی را برآورده کردیم
قهرمانی مبارک هواداران؛