تاریخ انتشار: 1396/01/30 09:15
کد خبر: 216113

1+9 دلیل برای میل به پیروزی‌های بعدی پرسپولیس

1+9 دلیل برای میل به پیروزی‌های بعدی پرسپولیس

پرسپولیس قهرمان شده و نیازی به جمع آوری امتیازهای بیشتر ندارد. در واقع هر سه بازی باقیمانده در لیگ برتر برای این تیم به نوعی فقط جنبه تدارکاتی خواهد داشت و شاید به خاطر حساسیت بازی‌های لیگ قهرمانان، پرسپولیس ترجیح می‌داد در این سه مسابقه به میدان نرود و استراحت کند یا در حالت دوم تیم دومش را به میدان بفرستد اما برای جدی بودن و میل به پیروزی‌های بعدی می‌شود دلایل جالب و محکمی پیدا کرد.
فوتبال پاک: بازی با پدیده و بازی‌های بعدی برای پر کردن خانه‌های جدول لیگ برگزار می‌شود اما یادمان نرود نتیجه این مسابقه برای حریف و بقیه تیم‌ها اهمیت زیادی دارد. در واقع اگر پرسپولیس بازی امروز را جدی نگیرد و لیگ از حالت رقابتی و نرمال خود خارج شود اعتراض سایر تیم‌ها را به دنبال خواهد داشت پس به احترام فوتبال پاک باید با بهترین ترکیب و میل همیشگی به کسب پیروزی گام به میدان بگذارد.
قاطع‌ترین قهرمانی:  پرسپولیس برای رسیدن به رکورد قاطع‌ترین قهرمانی لیگ برتر به یک برد دیگر نیاز دارد تا به بهترین میانگین امتیازها در بین قهرمانان 16 دوره این رقابت‌ها دست یابد. رکورد فعلی متعلق به فولاد است با میانگین 13/2 امتیاز از هر بازی.
بهترین پرسپولیس تاریخ:  این تیم برای اینکه تبدیل به بهترین پرسپولیس تاریخ از نظر کسب امتیاز شود نیاز به کسب سه پیروزی در هر سه بازی باقیمانده دارد تا از تیم رویایی سال 52 و رکوردش در جام تخت جمشید آن سال بگذرد. این انگیزه فوق‌العاده‌ای می‌تواند باشد اما کار سخت است.
بیشترین امتیاز: استقلال و سپاهان در لیگ‌های 18 تیمی و طی 34 بازی با 67 امتیاز قهرمان شده‌اند. پرسپولیس 6 امتیاز دیگر می‌خواهد تا این رکورد را بشکند و به نوعی بهترین قهرمان تاریخ لیگ برتر شود.
بیشترین برد: استقلال یک بار، سپاهان 2 بار در لیگ‌های 18 تیمی و فولاد یک بار در لیگ 16 تیمی با 19 برد رکورد بیشترین پیروزی طی یک فصل را به نام خود ثبت کرده‌اند. پرسپولیس همین حالا 19 برد ثبت کرده و با این تیم‌ها برابر است. سرخ‌ها یک برد دیگر می‌خواهند تا از این حیث هم رکورددار شوند.
کمترین گل خورده:  رکورد کمترین گل خورده در تاریخ لیگ برتر متعلق به استقلال خوزستان است که فصل قبل 14 گل خورد. پرسپولیس تا اینجا فقط 10 گل خورده و اگر در سه بازی آینده کمتر از 4 گل دریافت کند این رکورد را هم از آن خود می‌کند.
آقای گلی طارمی: مهدی طارمی در کورس آقای گلی قرار دارد و می‌خواهد برای اولین بار تبدیل به بازیکنی شود که دو فصل متوالی این عنوان را به دست می‌آورد. طارمی برای گذشتن از 16 گل فصل قبل و تصاحب دوباره کفش طلا انگیزه زیادی دارد اما برای اینکه بتواند بالاتر برود و آقای گل شود باید گل بزند که فقط با فوتبال همیشگی و میل به پیروزی‌های بعدی این مهم شدنی است.
گذشتن از استقلال در گل زده: پرسپولیس این فصل تقریبا تمام آمار مثبت و جالب لیگ را از آن خود کرده است اما در خط حمله مشکل دارد و آمارش چندان جالب نیست. در حال حاضر پرسپولیس 39 گل زده و بعد از استقلال صاحب دومین خط حمله قدرتمند لیگ است اما در سه بازی باقیمانده می‌تواند این آمار را هم از آن خود کند.
بیشترین کلین شیت: علیرضا بیرانوند یکی از ارکان اصلی خط دفاع موفق پرسپولیس، این فصل در 16 بازی گل نخورده و کلین شیت کرده است. او در این آمار سه بازی از محمدرضا اخباری گلر تراکتورسازی پیش است اما می‌تواند همچنان رکوردش را بهبود بخشد و با یک کلین شیت دیگر صاحب دستکش طلایی شود.
دفاع از قهرمانی: دلیل دهم شبیه بقیه نیست و به رکوردهای شخصی و تیمی ربطی ندارد اما باید برای بازیکنان و کادر فنی این تیم مهم باشد. پرسپولیس حتی با ذخیره‌هایش باید در این سه مسابقه خودش باشد تا نشان دهد بی‌دلیل از بقیه جدا نشده و قهرمانی برازنده‌اش بوده است. شاید فقط همین دلیل کافی باشد تا پرسپولیس هر سه بازی باقیمانده را جدی بگیرد و دنبال تداوم پیروزی‌ها باشد.
 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mvvob

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



علیرضا بیرانوند عیار سیدمهدی رحمتی را نشان داد