تاریخ انتشار: 1396/01/30 10:01
کد خبر: 216109

انسانیت‌ از دست رفته با توهین به مرحوم هادی نوروزی

انسانیت‌ از دست رفته با توهین به مرحوم هادی نوروزی

هفته 27 لیگ برتر فوتبال ایران در کنار قهرمانی پرسپولیس یک اتفاق بسیار تلخ داشت، اتفاقاتی که فرای همه بی‌احترامی‌ها، دشنام‌ها و فحاشی‌ها و هزاران وصله ناجور دیگر در ورزشگاه‌های فوتبال ایران رقم خورد تا صدای اعتراض و تاسف هرکسی را بلند کند

دیدار تیم‌های فوتبال ماشین‌سازی تبریز و پرسپولیس تهران در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز با نتیجه دو بر صفر به سود سرخ‌پوشان به اتمام رسید تا قهرمانی شاگردان برانکو سه هفته زودتر از پایان لیگ قطعی شود. اما کام بازیکنان، کار فنی و هواداران پرسپولیس چه در حین و چه پس از سوت ایان بازی تلخ شد و واکنش شدید بازیکنان این تیم را به همراه داشت.

سکوهای مسموم ورزشگاه یادگار اینبار توهین به مردگان را نشانه رفته بود، بی احترامی و فحاشی به مرحوم هادی نوروزی حتی در طول دوران فوتبالی این بازیکن نیز جایز نبود، بازیکنی که پر بود از اخلاق‌داری و سکوت،‌بازیکنی که با اخلاق و رفتاری خاص از روی تمامی حواشی باشگاه پرسپولیس سر می‌خورد و خود را به یکی از باحاشیه‌ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه تبدیل کرده بود.

اما هواداران تبریزی در دیدار ماشین‌سازی برابر پرسپولیس فضای ورزشگاه را با توهین به مرحوم هادی نوروزی مسموم کردند و بیش از هر زمان دیگری تاسف همگان را رقم زدند. صدای اعتراض شدید بازیکنان پرسپولیس در میکسدزون ورزشگاه علیه هواداران تبریزی بلند شد و تا عصبانی‌تر از هر زمان دیگری فریاد خود را به گوش فوتبال ایران برسانند.

ورزش جایی برای بی‌احترامی به حریم، ‌حرمت و کرامت انسان‌ها باقی نگذاشته است…فوتبال مکانی برای تسویه حساب‌های ناروا و عقده‌گشایی‌های غیرانسانی نیست. روزی که اخلاق می‌میرد و انسانیت پایمال می‌شود باید فاتحه همه چیز را خواند و افسوس خورد به حال این همه شعار، این همه شعار از فرهنگ‌، اخلاق مداری و هزاران هزار عبارات زیبا در مورد فوتبال ایران که فقط در مقابل دوربین از سوی مسئولان به شو در می‌آید.

اینکه با تکرار جمله‌هایی مانند این‌ها هوادار واقعی ماشین‌سازی نیستند، اینکه اینان هواداران واقعی تبریزی نیستند،‌ اینکه این افراد ما نیستند و چندین و چند جمله دیگر نخ‌نمای دیگر خودمان را فریب دهیم و شاهد بحرانی‌تر شدن وضع سکوها هر سال پس از سال دیگر شویم نه تنها عامل بازدارنده نیست بلکه شرایط را همینگونه‌ای رقم می‌زند که این روزها ورزشگاه‌های فوتبال ایران به آن مبتلا شده‌اند،‌وضعیت قرمز!

اینبار باید جدی ایستاد و از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به جدیت مطالبه کرد، مطالبه اینکه در کدامین مسلک، ‌در کدام آیین و در کدام سرزمین به مردگان توهین می‌شود؟ در کدام نقطه دنیا فحاشی و ناسزا به بازیکن تیم حریف که سهم خاک سرد شده را فریاد می‌زنند؟ باید ایستاد و از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به جدیت درخواست کرد که نهایت مجازات را برای هواداران ماشین‌سازی در نظر گیرند،‌ حتی اگر قرار است به مادام‌العمر شدن محرومیت هواداران ماشین‌سازی تا زمان عدم تغییر آن‌ها بیانجامد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gvvqx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علی علیپور: لقبی که هواداران به من دادند را دوست دارم