تاریخ انتشار: 1396/02/03 08:09
کد خبر: 215298

فاجعه یا شاهکار در خط دفاعی پرسپولیس مقابل الهلال

فاجعه یا شاهکار در خط دفاعی پرسپولیس مقابل الهلال

برانکو ایوانکوویچ در مصاحبه با سایت کوره گفته الهلال رئال مادرید آسیاست اما سوال اینجاست که پرسپولیس با شرایط فعلی با کدام تیم اروپایی مقایسه می‌شود و در چه شرایطی مقابل رئال مادرید قاره قرار‌خواهد گرفت؟ پرسپولیس حالا قدرت مطلق فوتبال ایران به حساب می‌آید و ضمن کسب قهرمانی زودهنگام تمام آمارهای مثبت را از آن خود کرده است اما این تیم با این حجم از موفقیت کجای فوتبال آسیا قرار دارد؟  در حالی که تیم ملی ایران در صدر رده‌بندی تیم‌های آسیایی فیفاست و شرایط بسیار خوبی برای صعود به جام جهانی روسیه دارد و از طرفی سه نماینده دیگر فوتبال ایران در لیگ قهرمانان شرایط خوبی برای صعود به مرحله بعد دارند پرسپولیس در وضعیت بغرنجی قرار گرفته و با شرایطی که برایش پیش آمده کار بسیار دشواری مقابل الهلال‌خواهد داشت.

گلویمان پاره شد از بس گفتیم نیمکت پرسپولیس برای آسیا خالی است. همزمان با رسانه‌ها پیشکسوتان پرسپولیس هم که بعضا به عنادورزی با مربیان خارجی و باشگاه محکوم می‌شوند از سر دلسوزی و به موازات رسانه‌ها به کمبودهای فنی تیم و خلا بزرگی که روی نیمکت وجود دارد تاکید می‌کردند اما گوش شنوایی وجود نداشت. پرسپولیس در فصلی که تراکتورسازی از نیمه راه به بعد و با حاشیه‌های مربوط به محرومیت در سراشیبی افتاد، استقلال در نیم‌فصل اول آنقدر امتیاز از دست داد که نمی‌توانست مدعی قرمانی باشد، سپاهان با ویسی از دایره تیم‌های مدعی خارج شد و ذوب‌آهن با دستیار یحیی نتوانست روند صعودی هفته‌های اول روی کار آمدن حسینی را ادامه دهد، به راحتی و با اختلاف امتیازی عجیب و غریب قهرمان شد اما این قهرمانی و سبقت وحشتناک از سایر مدعیان قهرمانی همه را به اشتباه انداخت.  برانکو ایوانکوویچ و احتمالا مدیران باشگاه تصور می‌کردند با همان ترکیب آرمانی یازده نفره می‌شود به راحتی در آسیا صعود کرد اما این مهم با چالش جدی مواجه شده و به نظر می‌رسد بازیکنان فعلی پرسپولیس هر کدام باید دوبرابر توان خود را به کار بگیرند تا شانس‌های صعود زنده بماند.

انصاری نرسید
درست از همان چیزی که می‌ترسیدیم سرمان آمد و غیبت محمد انصاری در بازی فردا قطعی شد. انصاری روز جمعه هم با تیمش تمرین نکرد تا مشخص شود برانکو در بازی با الهلال هیچ کدام از مدافعان میانی اصلی‌اش را در اختیار نخواهد داشت. دیروز برانکو از تغییر سیستم یا تغییر روش احتمالی بازی تیمش خبر داده بود اما دست او آنقدر خالی است که به نظر می‌رسد نمی‌توانیم منتظر تغییرات شگرفی در سیستم باشیم و البته این کار عقلانی به نظر نمی‌رسد.
تقصیر سیدجلال هم هست
حالا نیمکت پرسپولیس خالی از مدافع میانی قابل است و در مهم‌ترین بازی فصل دست‌های برانکو خالی‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. البته که سیدجلال حسینی هم در رقم خوردن این داستان مقصر شناخته می‌شود. کاپیتان پرسپولیس که باید برای تمام بازیکنان جوان تیمش الگو باشد در دقیقه 90 بازی با الریان تن به درگیری بی‌خود و بی جهتی با سباستین سوریا داد تا با دریافت کارت زرد دوم محروم شود. شاید اگر سیدجلال آن اشتباه بزرگ را مرتکب نمی‌شد الان می‌شد با مصدومیت انصاری راحت‌تر کنار آمد اما...

یک اتفاق کاملا ویژه
با غیبت سیدجلال و انصاری به نظر می‌رسد محتمل‌ترین ترکیب برای خط دفاع پرسپولیس استفاده از ماهینی و ربیع‌خواه در مرکز، محرمی در راست و احمدزاده در چپ باشد؛ ترکیبی که این فصل هرگز در یک مسابقه کنار هم بازی نکرده‌اند و غیر از ناهماهنگی‌هایی که بین‌شان وجود دارد از کیفیت لازم برای مقابله با خط حمله قدرتمند الهلال برخوردار نیستند. اتفاق ویژه اما اینجاست که با چنین چیدمانی هیچ کدام از چهار نفر فوق در پست تخصصی خود به میدان نرفته‌اند. فرشاد احمدزاده هافبک میانی و کناری است، ماهینی مدافع کناری به حساب می‌آید و ربیع‌خواه که هافبک دفاعی است و در کل فصل به عنوان مدافع چپ بازی کرده، مدافع میانی به حساب نمی‌آید. حتی صادق محرمی هم که در نیم‌فصل دوم لیگ مدافع راست بوده در اصل هافبک راست به حساب می‌آید و ضعف او در فاز دفاع نسبت به قدرتش در بخش حمله به راحتی این مساله را توجیه می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27mpnn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیسی ها برای مهم‌ترین بازی فصل، نه بازیکن دارند نه تماشاگر