تاریخ انتشار: 1396/02/03 16:05
کد خبر: 215196

افتخاری:خودشان را به در و دیوار نزنند،تا 4 سال در استقلال هستم

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت:بعضی ها باشگاه استقلال را ارث پدری خودی می دانند و از آن دست بردار نیستند.
افتخاری:خودشان را به در و دیوار نزنند،تا 4 سال در استقلال هستم

رضا افتخاری درباره اینکه فدراسیون مخالف ارزان کردن قیمت بلیت های بازی با الاهلی به 1000 تومان است اظهار داشت: فدراسیون فوتبال به هیچ وجه مخالف ارزان کردن قیمت بلیت ها با الاهلی نیست بلکه شورای تامین مخالف رایگان شدن این بازی بود. ما هم برای رعایت حال تماشاگران و هواداران استقلال و همچنین برای آنکه AFC مخالف رایگان شدن بازی هاست قیمت بلیت ها را ارزان کرده ایم. مطمئن باشید این موضوع تحت کنترل بوده و اتفاق خاصی نمی افتد . به محض آنکه اسپانسر به ما اطلاع دهد ظرفیت ورزشگاه معادل بلیت های موجود به طور کامل فروخته شده آن وقت به طور عمومی اطلاع رسانی می کنیم که بلیت فروشی متوقف شده و دیگر کسی به ورزشگاه نیاید.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره با الاهلی بیان داشت: وقتی که ما در امارات به مصاف الاهلی رفتیم حق مان نبود که مقال این تیم بازنده باشیم . ضمن اینکه همه دیدن استقلال در آن بازی چه موقعیت های گلزنی را از دست داد. الاهلی تیم حرفه ای است و اگر آنها را دست کم بگیریم به مشکل برمی خوریم. همه هدف مان این است که جشن صعودمان را در حضور هواداران مان با برد مقابل الاهلی در ورزشگاه آزادی بگیریم تا بازی آخرمان تشریفاتی شود.

وی درباره اینکه سپاهانی ها با جپاروف مذاکره کرده اند و همچنین بحثی که مطرح شده مبنی بر اینکه این بازیکن قرار است به خاطر مسایل خانوادگی قراردادش را با باشگاه استقلال فسخ  کرده و به کشورش برگردد و پس از آن سپاهانی ها با وی مذاکره کنند خاطرنشان کرد: من این مساله را از طریق رسانه ها شنیده ام. در صحبتی که با طاهری مدیرعامل باشگاه سپاهان کردم وی اعلام کرد که باشگاه سپاهان به توافقاتی که درباره جپاروف داشته ایم پایبند است. جپاروف به صورت قرضی به این تیم رفته و من به مدیرعامل سپاهان تاکید کردم که او با ما قرارداد دارد. بنابراین راهی وجود ندارد که این بازیکن به سپاهان برود.

مدیرعامل استقلال ادامه داد: اما اگر قرار باشد به دلیل مشکلات خانوادگی یا هر دلیل دیگری خود این بازیکن بخواهد قراردادش را با ما فسخ کند نمی توانیم که او را به زور نگه داریم. محرومیت باشگاه ما در نقل و انتقالات پایان می پذیرد و چیزی که زیاد است بازیکنان باکیفیتی هستند که بخواهند پیراهن استقلال را برتن کنند.ما اگر بخواهیم معادل پولی که به جپاروف می دهیم به هر بازیکن خوب ایرانی بدهیم به استقلال خواهد آمد. خیلی از بازیکنان هستند که آرزو دارند در استقلال بازی کنند. البته همانطور که گفتم من این مسایل را فقط از طریق رسانه ها خوانده و شنیده ام و اگر این موضوع از طرف جپاروف به طور رسمی مطرح شود آن وقت درباره این بازیکن تصمیم گیری می کنیم.

 وی در واکنش به این موضوع که منصوریان اعلام کرده به رضایی و ابراهیمی نیاز دارد و باشگاه باید قرارداد آنها را تمدید کند عنوان کرد: ما تمام تلاش مان را می کنیم تا مطالبات بازیکنان را پرداخت کنیم و همه پرداخت های ما به بازیکنان به صورت یکسان خواهد بود و نمی توانیم امید ابراهیمی و کاوه رضایی پرداختی های جداگانه داشته باشیم. من ذی حساب باشگاه را فراخواندم تا فهرستی از پرداختی هایی که به بازیکنان صورت گرفته را محاسبه کرده و میزان مطالبات آنها را به من اطلاع دهد. هدف ما این است که با همه بازیکنان تسویه حساب کنیم و مطمئن باشید نه تنها کاوه رضایی و امید ابراهیمی بلکه همه آنها پولشان را خواهند گرفت و تسویه می کنند و هواداران در این باره نگران نباشند.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره اینکه پس از بازی با صبا وریا غفوری با وی در رختکن درگیری لفظی پیدا کرده اعلام کرد: این موضوع به هیچ وجه درست نیست چون من اصلا با غفوری صحبت نکردم فقط 4 بازیکن بزرگ تر تیم به عنوان نماینده سایر بازیکنان درباره پرداخت مطالبات مالی و اینکه پرداختی بعدی چه زمانی خواهد بود با من صحبت کردند که غفوری در بین آنها نبود. پس از آن غفوری از راه رسید و معترض شد که چرا همه بودند و با من صحبت کردند اما ما نبودیم که منصوریان او را توجیه کرد که 4 بازیکن به نمایندگی از بازیکنان دیگر با مدیرعامل باشگاه صحبت کردند.

وی درباره اینکه آیا نیمکت نشینی یا کم بازی کردن وریا به مسایل حاشیه ای پیرامون او از جمله این موضوع برمی گردد تصریح کرد: این موضوع هم درست نیست. در همین بازی قبلی هم غفوری به میدان رفت. اینکه او بازی  کند یا نکند فقط بحث فنی بوده به تاکتیک تیم و سرمربی برمی گردد.

به گزارش کاپ،افتخاری درباره اینکه جلسه بعدی هیات مدیره باشگاه چه زمانی برگزار می شود گفت: جلسه هیات مدیره باشگاه هفته آینده با حضور اعضا برگزار می شود.

وی درباره اینکه آیا برای برهانی و عنایتی قصد دارید بازی خداحافظی برگزار کنید اذعان داشت: این دو بازیکن که در حال حاضر در تیم استقلال نیستند و در این تیم خداحافظی نکردند اما جزو سرمایه های باشگاه استقلال محسوب می شوند که زحمات زیادی برای این تیم کشیده اند.عنایتی که در بازی صبا با استقلال با هواداران خداحافظی کرد. بحث آرش برهانی باقی می ماند که من در نظر داشتم در بین دو نیمه بازی استقلال و الاهلی خداحافظی کند و تجلیلی از او داشته باشیم اما سازمان لیگ به ما اعلام کردکه AFC با این موضوع مخالفت می کند قطعا در یک بازی رسمی برهانی نمی تواند خداحافظی کند و باید این کار در یک بازی تدارکاتی مهم انجام شود که با توجه به اینکه فقط دو بازی تا پایان فصل باقی مانده و پس از آن بازیکنان به استراحت می روند قطعا فصل آینده این کار را خواهیم کرد و درباره آن تصمیم گیری می کنم.

افتخاری درباره اظهار نظر اخیر فریده شجاعی همسر مرحوم پورحیدری مبنی بر اینکه مدیرعامل باشگاه استقلال به تماس های تلفنی او حتی برای تبریک عید پاسخ نمی دهد بیان داشت: متاسفانه من در روزهای نخست سال جدید ایران نبودم و اگر هم پس از آن تماس داشته من شماره تلفن خانم شجاعی را نشناختم وگرنه وظیفه من است که پاسخگو باشم و قطعا به دیدن ایشان و خانواده محترم مرحوم پورحیدری خواهم رفت.

وی درباره اینکه همسر مرحوم پورحیدری درباره پرداخت نشدن مطالبات وی گلایه مند بود تاکید کرد: این موضوع در دستور کار باشگاه قرار دارد اما می دانید که شرایط مالی باشگاه در حال حاضر به چه صورت است و ما برای پرداخت بدهی های پیشین و به ویژه بازیکنان خارجی چه اقداماتی انجام دادیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال اذعان داشت: این باشگاه حدود صدمیلیارد تومان بدهی دارد. البته بخشی از این بدهی واقعی نیست . باید با طلبکاران بنشینیم و مذاکره کنیم و این بدهی را سبک کنیم. من تا به امروز حدود 5میلیارد تومان از بدهی های گذشته باشگاه را پرداخت کردم. بدهی هایی که مربوط به مدیران قبلی بوده و اگر امروز وجود نداشت داستان هایی که شاهد آن بودیم برای تیم ما درست نمی شد. استقلال و پرسپولیس تیم های دولتی بودو متعلق به وزارت ورزش و جوانان هستند به همین دلیل دولت باید درباره بدهی های گذشته این دو باشگاه تصمیم گیری کرده و حمایت های لازم را انجام دهد. در واقع ما باید از این بلاتکلیفی در بیاییم و به قول معروف بدهی های باشگاه را باید صفر کرده وبه ما تحویل دهند. ما اگر فقط بخواهیم مطالبات گذشته را پرداخت کنیم آینده را خوب نمی بینم. باید پرداختن این موضوع را در اولین جلسه مجمع باشگاه مدنظر قرار دهیم.

افتخاری درباره وضعیت پرداخت مطالبات بازیکنان خارجی که به فیفا شکایت کرده و باعث محرومیت  استقلال در پنجره نقل و انتقالات زمستانی شده اند گفت: ما به 5 بازیکن خارجی بدهی داشتیم. با سه بازیکن به طور کامل تسویه حساب کردیم. درباره ساموئل اقساط اول و دوم را پرداخت کرده و فقط یک قسط آن باقی مانده است و درباره پروپیچ هم به CAS شکایت کرده ایم که رسیدگی به این موضوع زمانبر خواهد بود ضمن اینکه ممکن است شکایت پروپیچ هم توسط CAS رد شود.

وی درباره اینکه صحبت هایی مبنی بر اینکه قرار است قریب یا فتح الله زاده جایگزین او به عنوان مدیرعامل استقلال شود خاطرنشان کرد: از زمانی که من مسوولیت را برعهده گرفته ام تحرکات برخی از این افراد به هیچ جا نرسیده است. من مانده ام که چرا برای سرپرست باشگاه پرسپولیس این مسایل مطرح نشده و مدیران اسبق این باشگاه هر روز یک نفر را به عنوان جانشین جدید او مطرح نمی کنند و این باشگاه باآرامش به کارش ادامه می دهد. از زمانی که من مسوولیت را برعهده گرفتم حدود 5 میلیارد از بدهی های گذشته را پرداخت کرده و تا جایی که توانستم مشکلات مالی بازیکنان را حل کرده و مسایل روزمره مالی باشگاه را برطرف کردم.در حال حاضر تیم نتایج خوبی گرفته است و در آرامش به سر می برد. نمی دانم چرا برخی ها این مسایل را مطرح می کنند. بعضی ها باشگاه استقلال را ارث پدری خودی می دانند و از آن دست بردار نیستند. من فقط به طور کلی  جواب آنها با یک جمله می گویم. اینکه بروند تا 4 سال دیگر استراحت کنند و خود را بیخود به درودیوار نزنند. درباره جلسه ای که با داورزنی برگزار شده مگر هر کسی با ایشان جلسه بگذارد جایگزین بنده می شود. از زمانی که من آمدم این بحث بوده است نمی دانم چرا این مسایل فقط در استقلال است اما در پرسپولیس خبری از این شایعات نیست. چرا در پرسپولیس هیچکس با طاهری کاری ندارد.

افتخاری درباره اینکه وی علاقه ای به ترکاندن بمب مثل فتح الله زاده دارد یا خیر گفت: الان پول است که بمب می ترکاند اگر پول داشته باشید بهترین بازیکنان ایران به تیمت می آیند و بازی می کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45kpvx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



مشکل جدید برای استقلالی ها؛ مدافع آبی پوشان ماندنی نیست؟