تاریخ انتشار: 1396/02/04 08:15
کد خبر: 215107

برای شاگردان برانکو: خودکشی نکنید!

برای شاگردان برانکو: خودکشی نکنید!

شکست در بازی رفت با الریان و سپس توقف خانگی مقابل این تیم در ورزشگاه آزادی باعث شد صعود پرسپولیس از گروه چهارم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به مخاطره بیفتد. حالا سرخ‌ها هم‌قسم شده‌اند که در بازی دوشنبه هر طور شده الهلال را ببرند؛ اتفاقی که اگر رخ بدهد بخت قرمزها برای بالا رفتن از این گروه را بسیار زیاد خواهد کرد. با این وجود آنچه این روزها به شکل عجیبی فراموش شده این است که پرسپولیس حتی در صورت کسب تساوی برابر الهلال هم برای صعود ناامید نیست و همچنان شانس قابل توجهی برای بالا رفتن از این گروه دشوار خواهد داشت. بی‌توجهی به این نکته می‌تواند فاز بازی پرسپولیس را به «انتحاری» تغییر بدهد و کاری کند که آنها در پایان مسابقات حسابی پشیمان شوند.
  نیاز حیاتی به گلزنی
نیم ساعت بعد از شروع مسابقه پرسپولیس و الهلال، الوحده هم میزبان الریان خواهد بود. اگرچه این تیم اماراتی فعلا با یک امتیاز در قعر جدول جا گرفته اما واقعا حریف ضعیفی برای هیچ‌یک از تیم‌ها نشان نداده. الوحده در خانه‌اش یک امتیاز از الهلال گرفته و در عربستان هم با از دست دادن پنالتی یک بر صفر به این تیم باخته است. آنها در قطر هم با حداقل فاصله مغلوب الریان شدند و حالا می‌توانند در امارات یقه این تیم را بگیرند. اگر الوحده از الریان امتیاز بگیرد، حتی مساوی پرسپولیس برابر الهلال هم برای این تیم حکم «جواهر» را خواهد داشت. سرخ‌ها با این مساوی 6امتیازی می‌شوند و می‌توانند امیدوار باشند روز آخر با برتری خانگی برابر الوحده کار صعود را تمام کنند. با این وجود اگر پرسپولیس با الهلال مساوی کند و الریان هم الوحده را ببرد، تیم قطری 10امتیازی و تیم عربستانی 9امتیازی خواهد شد. در این صورت پرسپولیس 6امتیازی باید روز آخر الوحده را ببرد و منتظر شکست الهلال مقابل الریان باشد. البته تفاضل گل پرسپولیس از الهلال کمتر است، اما چون ملاک کنفدراسیون فوتبال آسیا «بازی مستقیم» است، از این جهت هم می‌توان امیدوار بود. بازی رفت دو تیم که برای پرسپولیس خانگی حساب می‌شده یک- یک شده، پس شاگردان برانکو در بازی برگشت حتما باید برابر این تیم حداقل مساوی گل‌دارکسب کنند تا در صورت مساوی شدن امتیازات، بالاتر از حریف عربستانی بایستند.
  تبانی نمی‌کنند
با توجه به اینکه دو تیم الریان قطر و الهلال عربستان در روز آخر با هم بازی دارند، خیلی‌ها می‌گویند این دو تیم در صورت نیاز حریف به تیم مقابل راه خواهند داد تا هردو با هم صعود کنند. این انگی است که همیشه به تیم‌های حاشیه «خلیج‌فارس» زده شده، اما مدت‌هاست که مصداق واضحی از آن دیده نشده است. از سوی دیگر نباید این نکته را از یاد برد که در لیگ قهرمانان، صعود به عنوان تیم اول بسیار مفیدتر از صعود به عنوان تیم دوم است. سرگروه می‌تواند در بازی برگشت پلی‌آف میزبان باشد و با تیمی بازی کند که در گروه خودش دوم شده. طبعا همگروه‌های پرسپولیس هم به دنبال همین هدف هستند و هیچ عقل سلیمی منفعت خودش را قربانی سود رساندن به تیم حریف نمی‌کند. در این شرایط پرسپولیس می‌تواند امیدوار باشد الریان و الهلال در روز آخر با تمام قوا برابر هم به میدان بروند.
 بازی را ول نکنید
واضح است که همه می‌دانیم ارزش پیروزی برابر الهلال بسیار بالاتر از مساوی با این تیم است و مساوی کار را به اما و اگر می‌کشاند. همه جوهر این مطلب اما آن است که اگر روند بازی پرسپولیس و الهلال طوری پیش رفت که سرخ‌ها از کسب برد ناامید شدند، نباید به تصور اینکه دیگر صعود نمی‌کنند بازی را رها کنند. این شبیه همان اتفاقی است که اواخر بازی با الریان در تهران رخ داد و پرسپولیس بعد از سوزاندن آن همه موقعیت گل، ناگهان فریز شد تا حریفش سه فرصت تک به تک پیدا کند. شاید اگر یکی از آن توپ‌ها گل می‌شد، الان قرمزها همین مقدار شانس را هم نداشتند. حالا آنها باید در بازی با الهلال هم مراقب باشند که ناگهان ناامید نشوند و هر طور شده حداقل یک امتیاز را به دست بیاورند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dmlbq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



برانکو برای صعود در آسیا برنامه دارد