تاریخ انتشار: 1396/02/04 10:42
کد خبر: 215093

نبرد غول ها برای صعود/ مسقط برای پرسپولیس بهشت می شود یا دوزخ؟

نبرد غول ها برای صعود/ مسقط برای پرسپولیس بهشت می شود یا دوزخ؟

بهشت یا دوزخ؛ این می‌تواند کوتاه‌ترین و در عین حال رساترین تعبیر در مورد بازی امشب پرسپولیس و الهلال عربستان باشد. فصل شکوهمند سرخ‌ها در مسابقات داخلی بی‌تردید با تلخی به پایان خواهد رسید، اگر آنها نتوانند از سد الهلال بگذرند و از مرحله گروهی لیگ قهرمانان به دور بعد صعود کنند. پرسپولیس گاف‌هایش را در چهار مسابقه قبلی داده. آنها در بازی رفت با الهلال نتوانستند پیروزی یک بر صفر را حفظ کنند و در دقایق پایانی گل مساوی را خوردند. در بازی رفت با الریان هم سرخپوشان بعد از گل زودهنگام‌شان روی حملات حریف غافلگیر شدند و سه گل خوردند. مسابقه برگشت با الریان می‌توانست برای پرسپولیس حکم جبران مافات را داشته باشد، اما آنجا هم ضربه پنالتی چیپ مهدی طارمی آرزوهای هواداران را بر باد داد. به این ترتیب حالا پرسپولیس 5امتیازی پشت سر الهلال 8امتیازی و الریان 7امتیازی قرار گرفته و چاره‌ای جز کسب حداکثر امتیازات از دو بازی آینده ندارد. امشب پرسپولیس در مسقط عمان باید به مصاف یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیا برود؛ الهلال که اسمش هم یک گل از همه تیم‌های قاره جلوتر است! با این وجود چاره‌ای جز برتری برابر این تیم پیش روی شاگردان برانکو نیست؛ حتی اگر انبوهی از بازیکنان اصلی این تیم مسابقه برگشت را از دست داده باشند.

 

چهار مدافع غیرتخصصی!

مجموعه‌ای از اتفاقات ریز و درشت دست به دست هم داد تا پرسپولیس امشب ناچار باشد با عجیب‌ترین ساختار ممکن در خط دفاعی روبه‌روی الهلال بایستد. عدم برخورداری از نیمکت قوی از یک‌سو و برخی رفتارهای غیرحرفه‌ای از سوی دیگر سرخپوشان را خلع سلاح کرده است. جلال حسینی بازی امشب را به‌دلیل کارت زرد مفتی که در پایان دیدار با الریان گرفته از دست داده و محمد انصاری هم مصدوم است. به این ترتیب امشب به احتمال فراوان چهار مدافع غیرتخصصی در ارنج اصلی پرسپولیس حضور خواهند داشت؛ صادق محرمی که وینگر راست است دفاع راست بازی می‌کند، حسین ماهینی که دفاع راست است دفاع وسط بازی می‌کند، محسن ربیع‌خواه که هافبک دفاعی است زوج ماهینی در قلب خط دفاعی می‌شود و فرشاد احمدزاده که هافبک نفوذی است به‌عنوان مدافع چپ توپ خواهد زد! آیا بهتر از این هم سراغ دارید؟ البته از اردوگاه الهلال خبر می‌رسد این تیم عربستانی هم حداقل پنج غایب بزرگ در بازی امشب دارد؛ یاسر القحطانی، یاسر الشحرانی، سالم الدوساری، مجاهد المنی و محمد شلهوب نفرات غایب الهلال هستند که شاید کمی کفه کار را برای دو تیم متعادل‌تر کند.

 

اگر بازی مساوی شود...

بازی امشب نمایندگان ایران و عربستان از ساعت 19:30 به وقت تهران آغاز خواهد شد. نیم ساعت بعد از شروع مسابقه پرسپولیس و الهلال، الوحده هم میزبان الریان خواهد بود. اگرچه این تیم اماراتی فعلا با یک امتیاز در قعر جدول جا گرفته، اما واقعا حریف ضعیفی برای هیچ‌یک از تیم‌ها نشان نداده. اگر الوحده از الریان امتیاز بگیرد، حتی مساوی پرسپولیس برابر الهلال هم برای این تیم حکم «جواهر» را خواهد داشت. سرخ‌ها با این مساوی 6امتیازی می‌شوند و می‌توانند امیدوار باشند روز آخر با برتری خانگی برابر الوحده کار صعود را تمام کنند. با این وجود اگر پرسپولیس با الهلال مساوی کند و الریان هم الوحده را ببرد، تیم قطری 10امتیازی و تیم عربستانی 9امتیازی خواهند شد. در این صورت پرسپولیس 6امتیازی باید روز آخر الوحده را ببرد و منتظر شکست الهلال مقابل الریان باشد.

 

همه گفتند می‌بریم

با وجود غایبان پرشمار و نیز حاشیه‌های غم‌انگیزی که در جشن قهرمانی پرسپولیس رخ داد و روحیه تیم را پایین آورد، دیروز همه سرخپوشان امیدوارانه از پیروزی برابر الهلال حرف می‌زدند. آنها به خوبی فهمیده‌اند که عدم صعود از این گروه می‌تواند ارزش‌های قهرمانی تاریخی در ایران را زیر سوال ببرد، پس ادبیات‌شان سرشار از جنگجویی شده است. از حسین ماهینی و وحید امیری تا مسلمان و مهدی طارمی دیروز همه از برد پرسپولیس سخن گفتند، اما این کافی نیست و شما در بازی با تیمی مثل الهلال باید «بی‌نقص» عمل کنید. جدال رفت دو تیم را سرخپوشان می‌توانستند ببرند، اگر مهدی طارمی روی کرنر دقیقه80 حریف در مهار یار مستقیمش دچار اشتباه نمی‌شد. امشب دیگر مجالی برای تکرار این خطاها نیست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2x8bml

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل الهلال