تاریخ انتشار: 1396/02/04 11:34
کد خبر: 215086

اردیبهشت حیاتی برای سرمربی استقلال

علیرضا منصوریان در نیم فصل اول روزهای سختی را با استقلال پشت سر گذاشت و به دلیل کسب نتایج ضعیف بارها تا آستانه اخراج پیش رفت.
اردیبهشت حیاتی برای  سرمربی استقلال

 شکست مقابل تراکتورسازی در تهران، باخت مقابل نفت‌تهران و کنار رفتن از جام حذفی و ایستادن روی پله هفتم جدول، آرامش را از هواداران استقلال و شخص منصوریان گرفته بود تا جایی که مدیریت باشگاه فقط به تغییر سرمربی فکر می‌کرد. البته این پایان ماجرا نبود چراکه منصوریان در آخرین بازی نیم فصل مقابل سپاهان از جوانانش رونمایی کرد و با نمایشی امیدوار کننده شرایط را به نفع خودش تغییر داد. استقلال نیم فصل دوم را هم عالی استارت زد و در 5 ‌هفته ابتدایی صاحب 4 ‌پیروزی شد.

پس از دیدار با ماشین‌سازی در تبریز، استقلالی‌ها با منصوریان به تونل وحشت رفتند، تونل وحشتی که پیش‌بینی می‌شد منصوریان و تیمش را به شرایط نیم فصل اول برگرداند. دیدار با السد و یاران ژاوی در پلی‌آف آسیا، تقابل با پرسپولیس صدرنشین در دربی و دوئل با ذوب‌آهن در نصف‌جهان، می‌توانست بار دیگر پرونده اخراج منصوریان را باز کند اما برخلاف پیش‌بینی‌ها سرمربی جوان آبی‌ها با موفقیت از این تونل وحشت خارج شد و در مسیر موفقیت گام برداشت. با این اتفاق همین چیز تا همین هفته پیش برای منصوریان خوب پیش می‌رفت تا اینکه استقلال در فاصله دو هفته مانده به پایان لیگ مغلوب تراکتورسازی شد و رتبه دوم را تقدیم تیم تبریزی کرد. حالا منصوریان بار دیگر در هفته‌های پایانی فصل وارد یک‌تونل وحشت دیگر شود، تونلی که می‌تواند از او یک‌مربی موفق یا یک‌مربی ناکام بسازد. مروری بر بازی‌های باقیمانده استقلال این موضوع را بهتر نشان خواهد داد.

نبرد آسیایی

استقلال این هفته باید یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصلش را مقابل الاهلی امارات برگزار کند، دیداری که حساسیتش از تقابل السد در پلی‌آف کمتر نیست. شاگردان منصوریان که در بازی رفت از الاهلی شکست خورده‌اند، برای پس گرفتن صدر جدول و قطعی کردن صعودشان به دور حذفی، هر طور شده باید از پس تیم اماراتی بربیایند. این تیم جدا از جیان غنایی ستاره‌های زیادی هم در ترکیب دارد و بدون شک حریف سرسختی برای آبی‌پوشان پایتخت به حساب می‌آید. باخت در این بازی آن هم پس از شکست مقابل تراکتورسازی، استقلال را به بحرانی جدی وارد می‌کند، بحرانی که خروج از آن کار چندان آسانی نیست.

نبرد‌های نایب‌قهرمانی

تراکتورسازی هفته آینده باید در اصفهان با سپاهان دیدار کند و پس از آن هم در خانه به دیدار نفت‌تهران برود. با توجه به همین برنامه احتمال اینکه تراکتورسازی در دو هفته پایانی امتیاز از دست بدهد کم نیست. همین داستان باعث می‌شود تا استقلالی‌ها با تمام وجود به مصاف پدیده و پس از آن به مصاف سپاهان برود. پدیده هر چند در دو هفته اخیر به تراکتورسازی و پرسپولیس باخته اما در مشهد تیم خطرناکی است و می‌تواند استقلال را اذیت کند. در هفته پایانی هم سپاهان با کرانچار رقیب سرسختی برای استقلال به حساب می‌آید. فراموش نکنیم استقلال برای نایب‌قهرمان شدن باید هر دو بازی‌اش را ببرد و منتظر امتیاز از دست دادن تراکتورسازی باشد. رسیدن به نایب‌قهرمانی و صعود از دور گروهی لیگ‌قهرمانان آسیا از منصوریان یک‌مربی موفق خواهد ساخت اما نرسیدن به دور حذفی آسیا و رسیدن به رتبه سوم لیگی می‌تواند شرایط را برای منصوریان تغییر دهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nynwv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



منصوریان با تمام ارتش خود به مصاف الاهلی می‌رود
ستقلال بدون مصدوم و محروم به بازی سرنوشت ساز رسید