تاریخ انتشار: 1396/02/10 10:49
کد خبر: 213960

تراکتورسازی در آستانه فروپاشی

تراکتورسازی مدعی کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ و فینالیست جام حذفی روزهای سختی را پایان لیگ شانزدهم و بعد از تحریم‌های اعمال شده از سوی فیفا تجربه کرد. تیم امیر قلعه‌نویی حالا همچنان مدعی است و به نظر می‌رسد با همه این مشکلات هنوز هم او و شاگردانش که سهمیه آسیا را حالا در جیب دارند مدعی جدی این عناوین هستند.
 تراکتورسازی در آستانه فروپاشی

با این حال در سه بازی دیگر در لیگ و جام حذفی تکلیف این مساله روشن می‌شود اما آینده تراکتورسازی و حضورش در لیگ هفدهم و آسیا با شرایط مبهم و تیره روبه‌رو است.


داشته‌های سوخته یا در حال سوختن
تراکتورسازی در کورس قهرمانی با پرسپولیس وقتی امید عالیشاه، احمد نوراللهی، سجاد شهباززاده و هاشم بیگ‌زاده را جذب کرد، همه شانس بالاتری برای این تیم در مسیر قهرمانی متصور شدند و در مخیله هیچ‌کس نمی‌گنجید تیم قلعه‌نویی دچار چنین بلای خانمان‌سوزی شود. این بازیکنان به کار نیامدند، بنگر اخراج شد، سینا عشوری ابتدای فصل کل لیگ را از دست داد، ادینهو قصد بازگشت به وطن دارد و ماندن قلعه‌نویی هم در تبریز هر روز کمرنگ تر از روز قبل می‌شود. داشته‌های سوخته‌ای که حالا با حرف از جدایی چند بازیکن این تیم یک تراکتور در حال فروپاشی را در ذهن متصور می‌کند.


ستاره‌هایی که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند‌ بمانند
تراکتورسازی به واسطه تحریم‌های فیفا تا پایان نیم فصل نخست لیگ هفدهم و شروع پنجره زمستانی نقل و انتقالات حق گرفتن بازیکن ندارد. این در حالی است که برای فصل آینده بخشی از ستاره‌های این تیم به واسطه نداشتن قرارداد قطعا از تبریز کوچ خواهند کرد. با این حال آنچه که تراکتورسازی را در آستانه فروپاشی قرار داده است نیت به کوچ دیگر ستاره هایی است که قرارداد دارند اما سودای رفتن از تبریز را در سر دارند. ستاره هایی که حسابی مشتری‌های پروباقرصی دارند و حتی شنیده می‌شود مذاکراتی را هم انجام داده‌اند.


باشگاه نه پول می‌‌دهد نه برای تمدید پا پیش می‌گذارد
در خبرها آمده که ایرانپوریان را استقلالی‌ها می‌خواهند، سعید آقایی را پرسپولیس در آب‌نمک خوابانده و خالد شفیعی هم در لیگ هفدهم شاید پیکان سوار شود. بازیکنانی که یا قرارداد ندارند و اگر هم دارند به خاطر مشکلات مالی و طلبکاری از باشگاه دیگر انگیزه‌ای باری کار در تبریز را ندارند. از این شرایط بگذریم دست دست کردن باشگاه تراکتورسازی بدهکار برای مذاکره با بازیکنان قرارداددار یک مساله عجیب است که چرا باشگاه هیچ تمایلی برای ادامه کار با اندک سرمایه‌های باقی مانده‌اش در این فضای سخت و دشوار را نشان نمی‌دهد. هرچند که در این بین شنیده می‌شود تغییرات مدیریتی یا کادرفنی و مشخص شدن وضعیت تراکتورسازی که شاید به بخش خصوصی واگذار شود از دلایل این عقب انداختن اعلام شده و باید دید در ادامه چه برنامه‌ای برای حفظ بازیکنانش پیاده می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lx997

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خبر خوب برای پرسپولیسی ها: بازیکن مد نظر برنکو می تواند از تیمش جدا شود