تاریخ انتشار: 1396/02/12 08:46
کد خبر: 213547

کدام بختیار؟! استقلال یا فولاد؟

فوتبالی‌ها این هفته نگاهی ویژه به بازی تیم‌های نفت‌آبادان و فولاد داشتند.
کدام بختیار؟! استقلال یا فولاد؟

خیلی‌ها منتظر بودند ببینند ساسان انصاری در این بازی هم موفق به گلزنی می‌شود تا رقابت در صدر جدول گلزنان بین او و طارمی ادامه داشته باشد یا خیر. برخلاف پیش‌بینی‌ها ساسان در این بازی نه‌تنها موفق به گلزنی نشد بلکه از داور مسابقه هم کارت قرمز گرفت و با کفش طلا خداحافظی کرد. البته بختیار رحمانی که در نیم‌فصل دوم کاپیتان فولادی‌ها بوده، در مصاف با نفت‌آبادان برای قرمز‌های جنوب گلزنی کرد تا این تیم در روز اخراج ستاره‌اش پس از 7‌بازی طعم پیروزی را بچشد و به رده دهم جدول صعود کند. همین داستان باعث شده تا بختیار به‌جای ساسان به چهره ویژه بازی تیم‌های جنوبی لیگ در هفته ماقبل پایانی تبدیل شود؛ بازیکنی که فصل را با استقلال آغاز کرد و پس از ناکامی در این تیم تهرانی به اهواز دیپورت شد. در این شرایط شاید بد نباشد نگاهی دقیق‌تر به کارنامه بختیار در فصل جاری داشته باشم؛ فصلی که پرونده‌اش چند روز دیگر بسته خواهد شد.

 پرده اول؛ استقلال
بمب نقل‌و‌انتقالاتی آبی‌ها که صاحب شماره7 فرهاد مجیدی شده بود، در نیم‌فصل اول 13‌بازی برای تیم منصوریان انجام داد و روی هم رفته 993‌دقیقه برای این مربی فوتبال بازی کرد. بازیکنی که انتظار می‌رفت به یکی از ستاره استقلال در فصل جاری تبدیل شود و با درخشش زیر نظر منصوریان به تیم ملی برگردد، در نیم‌فصل اول هیچ گلی نزد و تنها یک‌گل برای هم‌تیمی‌هایش ساخت. البته بختیار در نیم‌فصل اول یک‌پنالتی هم برای استقلال گرفت تا امید ابراهیمی در مصاف با ذوب‌آهن آن را به گل تبدیل کند. همین آمار نشان می‌دهد بختیار در نیم‌فصل اول به‌طور میانگین هر 496‌دقیقه یک‌حرکت موثر برای آبی‌ها انجام داده و به‌واسطه همین میانگین در هفته‌های پایانی حضورش در استقلال به نیمکت پیچ شد. جالب اینکه استقلال تا زمانی که بختیار را به عنوان بازیکن در اختیار داشت، تیم هفتم جدول بود و تنها موفق به کسب 49‌درصد امتیازات ممکن شده بود اما پس از او 76‌درصد امتیازات ممکن را جمع کرد تا به رده دوم برسد و شانس کسب عنوان نایب‌قهرمانی باشد.
 
پرده دوم؛ فولاد

بختیار پس از ناکامی در استقلال و قرار گرفتن در فهرست مازاد منصوریان، برای نیم‌فصل دوم به اهواز برگشت تا بار دیگر پیراهن فولاد را بر تن کند. فولاد پیش از آمدن بختیار، تیم هشتم جدول بود و با توجه به اختلاف 15‌امتیازی‌اش با صدر، یکی از شانس‌های کسب سهمیه آسیا به حساب می‌آمد. فولاد بدون بختیار 45‌درصد امتیازات ممکن را جمع کرده بود و با سعداوی حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. جالب اینکه فولاد پس از حضور بختیار تنها موفق به کسب 33‌درصد امتیازات ممکن شد تا به رده دهم سقوط کند و قید حضور در آسیا را بزند. فولاد در نیم‌فصل دوم با بختیار تنها دوبار برنده از زمین مسابقه بیرون آمده که آمار چندان جالبی برای سعداوی و شاگردانش به حساب نمی‌آید. البته نباید فراموش کرد که رحمانی در مقایسه با نیم‌فصل اول، کارنامه بهتری در فولاد داشته است. بختیار در نیمه دوم لیگ تا به امروز 12‌بازی برای فولاد انجام داده و روی هم رفته 1055‌دقیقه برای این تیم فوتبال بازی کرده است. او در این 12‌بازی موفق شده 2‌گل وارد دروازه حریفان کند و 2‌گل هم برای هم‌تیمی‌هایش بسازد. این آمار نشان می‌دهد بختیار در نیم‌فصل دوم به‌طور میانگین هر 264‌دقیقه یک‌حرکت موثر برای فولادی‌ها انجام داده و بازیکن بهتری در مقایسه با نیم‌فصل اول بوده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zamw6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بختیار راه ساسان را می رود؟

چشم قرمز ها به دنبال شاه ماهی استقلالی
بختیار باز هم کاپیتان فولادی ها میشود؟