تاریخ انتشار: 1396/03/08 08:39
کد خبر: 207743

ستاره سوم به استقلال چشمک میزند

حتی لحظه‌ای هم نمی‌شود به حذف استقلال پس از بازی امشب فکرکرد. آبی‌ها به حدی از بلوغ فکری رسیده‌اند که حتی اگر مهره‌ای همچون امید ابراهیمی را در اختیار نداشته باشند یا امید نورافکن نتواند دقایق طولانی در ترکیب اصلی باشد، باز هم قابلیت گذر از سد حریف قدرتمند خود را دارند.
ستاره سوم به استقلال چشمک میزند

استقلال این روزها تیمی است آرمانی. تیمی که همه قواعد بازی را می‌داند و راه برتری بر هر حریفی را کاملا می‌شناسد. نمونه بارز این خصیصه بردی بود که استقلال در بازی رفت مقابل العین به دست آورد. استقلال آن روز به رغم آنکه دقایق طولانی محصور پاس‌های کوتاه هافبک‌های العین بود و نمی‌توانست مالکیت میدان را در اختیار داشته باشد اما در نهایت آنقدر به گلزنی اصرار کرد که مدافع حریف دچار اشتباه شد و همین اشتباه زمینه گل پیروزی بخش آبی‌ها را فراهم کرد.

بی‌شک استقلال با این همه استعداد و بازیکنانی که دیگر به اوج تجربه رسیده‌اند در بازی برگشت هم توانایی گذر از سد حریف را خواهد داشت و بی‌تعارف شانس تیم منصوریان بسیار بیشتر از میزبان است.
 استقلال با هر نتیجه مساوی از این مرحله عبور خواهد کرد که این نشان می‌دهد آبی‌ها دشواری‌های آنچنانی برای رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی ندارند.
فقط کافی است استقلال همچون بازی رفت دروازه خود را بسته نگه دارد. اگر هم گلی بزنند که باید کار العین را تمام شده دانست چون سرمربی استقلال پیش از سفر تیمش به سوی امارات تاکید کرده بود که حتما در20 دقیقه اول باید تیمش به گل برسد که اگر اینگونه شود تیم او راهی تا خلق پیروزی دیگری نخواهد داشت و بی‌شک از این مرحله هم گذر خواهد کرد.
به احتمال فراوان منصوریان تیمش را با آرایش 1-3-2-4 به میدان می‌فرستد. تاکتیکی که به او و شاگردانش این امکان را می‌دهد تا تجمع نفری بیشتری مقابل هافبک‌های خلاق العین ایجاد کنند.
 العین با برخورداری از برادران عبدالرحمان همچنین بازگشت الشمرانی، مهاجم عربستانی بی‌شک برای یورش و تاختن به سوی دروازه استقلال گام خواهد برداشت. این وضعیت می‌طلبد که استقلال با آرایش منظم دفاعی گام به این بازی بگذارد و لحظه‌ای غفلت نکند تا 90 دقیقه پیش رو نیز به پایان رسیده و استقلال به آنچه می‌خواهد دست یابد.
 در بازی رفت دیده شد که مدافعان استقلال به خوبی توانستند مقابل حملات العین ایستادگی کنند. در راس همه مدافعان رابسون جانواریو بود که غالب حملات حریف را عقیم گذاشت. در بازی برگشت اما نمی‌شود تنها به رابسون تکیه زد.
 استقلالی‌ها باید همگی یکپارچه در کار دفاعی شرکت کنند تا العین به گل نرسد. اماراتی‌ها بی‌میل نیستند که با یک گل زده بازی را به وقت‌های اضافه بکشانند و در آن دقایق که احتمالا استقلالی‌ها به واسطه قرارگرفتن درشرایط آب و هوایی نامناسب و گرمای شدید کم رمق‌تر شده‌اند، بازهم دروازه میهمان خود را باز کنند.
منصوریان و شاگردانش باید به این مهم کاملا آگاه و واقف باشند و اجازه ندهند بازی به وقت‌های اضافه برود چون در آن شرایط حفظ دروازه بسیار دشوارتر خواهد شد و اماراتی‌های آشنا با بازی در هوای شرجی می‌توانند به راحتی تاکتیک‌های خود را در زمین استقلال پیاده کنند. به هرحال بازی امشب بازی انتخاب صحیح روش بازی، بهره‌گیری از تاکتیک‌های مناسب و تعویض‌های ایده‌آل است.  ایضا باید درصد اشتباه‌ها نیز به حداقل برسد و تیمی برنده میدان خواهد بود که تمام اصول بازی را رعایت کند.

ترکیب احتمالی استقلال
دروازه‌بان: مهدی رحمتی
مدافعان میانی: رابسون جانواریو، لئوناردو پادوانی
مدافعان کناری: هرائر مگویان، خسرو حیدری
 هافبک‌های دفاعی: مجید حسینی، فرشید باقری
 هافبک‌های هجومی: جابر انصاری، محسن کریمی، مجتبی حقدوست (یعقوب کریمی)
 مهاجم: کاوه رضایی


چهره ویژه میزبان
ناصر الشمرانی
به دلایلی که گفته شد ناصر الشمرانی به ایران سفر نکرد تا غایب بزرگ تیمش دربازی رفت باشد. این بازیکن عربستانی که سال‌ها برای تیم الهلال به میدان می‌رفت در واقع بعد از عبدالرحمان امید اول تیمش برای گلزنی محسوب می‌شود. الشمرانی جاگیری‌های دقیقی دارد و سرشار از انگیزه است تا دروازه استقلال را هم باز کند. این بازیکن با شماره 15 در خط آتش العینی‌ها نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد و مدافعان استقلال نباید لحظه‌ای از او غافل شوند. الشمرانی بغل پاهای دقیقی می‌زند که این برای مهدی رحمتی زحمت بسیاری ایجاد خواهد کرد.


چهره ویژه میهمان

جابرانصاری
بی‌شک بهترین بازیکن استقلال جابر انصاری است. نه کاوه رضایی و نه امید ابراهیمی و نه حتی مهدی رحمتی و خسروحیدری به اندازه جابر موثر نبوده‌اند. جابر بازیکنی است با قابلیت‌های فنی بسیار که اگر روی فرم بدنی مطلوب باشد و از نظر ذهنی هم آماده، می‌تواند دروازه هر تیمی را باز کند. بودن چنین بازیکنی درترکیب استقلال بی‌شک یک موهبت بزرگ محسوب می‌شود و منصوریان باید هنر بهره‌مندی ایده‌آل از چنین بازیکنی را داشته باشد. انصاری می‌تواند در بازی امشب یک تنه استقلال را در مسیر صعود قرار دهد. او هنرش را دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v6x6b

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شروط عجیب باشگاه استقلال برای بستن قرارداد با بازیکنان مورد نظر منصوریان/ 6 بازیکن در لیست مازاد استقلالی ها