تاریخ انتشار: 1396/03/12 14:59
کد خبر: 206659

از کامیابی پرسپولیس تا فاجعه استقلال/ ندارهای باغیرت، بازنده ای سربلند

پرسپولیس در میان سه تیم ایرانی حاضر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بهترین عملکرد را داشت و به مرحله بعد راه یافت.
از کامیابی پرسپولیس تا فاجعه استقلال/ ندارهای باغیرت، بازنده ای سربلند

به گزارش فرتاک ورزشی، پس از پایان رقابت های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، چهره هشت تیم راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها مشخص شد و از جمع سه تیم ایرانی حاضر در این مرحله تنها پرسپولیس تهران موفق شد به مرحله بعدی راه یابد.  

پرسپولیس در کنار العین امارات، الهلال و الاهلی عربستان، اوراواردز و کاوازاکی ژاپن، شانگهای و گوانگ ژو چین تیم هایی هستند که باید تا 16 خرداد(6 ژوئن) منتظر بمانند تا با انجام شدن قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی، چهره حریف خود در این مرحله را بشناسند. 

تیم های ایرانی تاکنون 9 بار در دوره جدید لیگ قهرمانان آسیا موفق به صعود از مرحله یک هشتم نهایی شده اند اما فقط سه تیم توانسته اند با عبور از سد حریفان خود در مرحله یک چهارم نهایی، در جمع چهار تیم برتر آسیا قرار گیرند. 

سپاهان اصفهان در سال 2007 با برتری مقابل کاوازاکی ژاپن، ذوب آهن در سال 2010 با برتری برابر پوهانگ استیلرز کره جنوبی و استقلال در سال 2013 با عبور از سد بوریرام یونایتد تایلند به مرحله نیمه نهایی رسیدند. 

در این گزارش به عملکرد سه تیم ایرانی حاضر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان 2017 نگاهی می اندازیم. 

 

پرسپولیس تهران 

تنها هفت روز مانده به دیدار رفت پرسپولیس و لخویا، کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا هواداران پرسپولیس را به دلیل تخلفاتی مانند استفاده از لیزر و روشن کردن مواد آتش زا در جریان دیدار این تیم با الوحده امارات، از حضور در ورزشگاه آزادی در بازی با لخویا محروم کرد تا بدترین شوک به برانکو و شاگردانش وارد شود چراکه حمایت هواداران پرسپولیس از این تیم در تقابل با حریفان عربی، توان و انگیزه سرخ پوشان پایتخت کشورمان برای شکست دادن این تیم ها را تا حد زیادی افزایش می دهد. 

دیدار رفت پرسپولیس و لخویا بدون حضور تماشاگران در حالی با تساوی صفر بر صفر پایان یافت که فرصت سوزی های مهدی طارمی و به ویژه پنالتی خراب کردن وی سبب شد نماینده کشورمان شانس گلزنی و برتری مقابل لخویا در تهران را از دست بدهد و تنها به این نکته امیدوار بماند که در جریان دیدار خانگی گلی دریافت نکرده است. 

با این حال شاگردان برانکو حتی با این نتیجه تساوی بدون گل هم امید خود را برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان از دست ندادند و با روحیه در دوحه به مصاف لخویا رفتند. 

گل به خودی "چیکو فلورس" مدافع اسپانیایی سرخ پوشان دوحه در دیدار برگشت و دفاع مستکم قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران سبب شد تا پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر این حریف قدرتمند را شکست دهد و آخرین بازی تاریخ شاگردان جمال بالماضی را برای آن ها به زهر تبدیل کند.  

پرسپولیس با برتری مقابل لخویا پس از 17 سال به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان صعود کرد و البته برای نخستین بار است که در دوره جدید این رقابت ها به این مرحله راه می یابد. 

 

استقلال خوزستان 

شاگردان سیروس پورموسوی که در نخستین دوره حضور در لیگ قهرمانان آسیا، با صعود از مرحله گروهی خود را به عنوان یک شگفتی ساز مطرح کرده بودند در مرحله یک هشتم نهایی باید به مصاف ثروتمندترین تیم عربستانی یعنی الهلال می رفتند. 

اعتصاب تمرین از سوی آبی های خوزستان به دلیل مشکلات مالی و روحیه پایین بازیکنان این تیم سبب شد تا کارشناسان فوتبال کشورمان شانس بسیار کمی برای عبور استقلال از سد الهلال قائل شوند.  

استقلال خوزستان به دلیل مشکلات سیاسی بین فوتبال ایران و عربستان مجبور شد در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی در ورزشگاه سیب مسقط از شاگردان رامون دیاز میزبانی کند. نماینده کشورمان با تک گل حسن بیت سعید از حریف پیش افتاد اما 2 گل عبدالله زوری و کارلوس ادواردو پاسخ داده شد تا استقلال این بازی خانگی را با شکست 2 بر یک به پایان برساند. 

"ندارهای با غیرت" فوتبال ایران در بازی برگشت هم با تک گل آلویس نانگ از حریف متمول سعودی پیش افتادند اما در ادامه گل های عمر خریبین و سالم الدوساری، سناریو بازی رفت 2 تیم را تکرار کرد تا استقلال خوزستان با وجود شایستگی فراوان از صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان بازماند. 

سیروس پورموسوی سرمربی محبوب استقلال خوزستان پس از برگزاری دیدار برگشت با الهلال از این تیم جدا شد تا در فصل آینده لیگ برتر روی نیمکت فولاد خوزستان بنشیند. 

 

استقلال تهران 

استقلال پس از قرار گرفتن در رتبه دوم گروه نخست لیگ قهرمانان باید در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها به مصاف العین امارات می رفت. البته با توجه به آسیب دیدگی امید ابراهیمی و حضور امید نورافکن در ترکیب تیم ملی جوانان اعزامی به مسابقات جهانی کره جنوبی، می توانستیم حدس بزنیم که نماینده کشورمان برای شکست دادن نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان کار بسیار سختی پیش رو دارد. 

آبی ها در دیدار رفت این مرحله در حضور نزدیک به 75 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی با 

وجود ارائه عملکردی نه چندان دلچسب با پنالتی دقیقه 92 کاوه رضایی حریف را شکست دادند و امید زیادی داشتند با کسب یک تساوی یا شکستی نزدیک به مرحله بعد راه یابند اما شاید بدبین ترین هوادار فوتبال ایران هم تصور نمی کرد که شاگردان علیرضا منصوریان پس از 44 سال، کابوس دربی سال 52 برای آبی ها را در یک دیدار بین المللی تکرار کنند و با فضاحت تمام از دور رقابت های لیگ قهرمانان آسیا کنار بروند. 

استقلال با ترکیبی کاملا دفاعی در دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی به مصاف العین رفت و از همان ابتدای بازی مشخص بود که تیم منصوریان توانایی ثبت یک فاجعه را دارد. این امر پس از آسیب دیدگی فرشید باقری ملموس تر شد و با 2 گل "کایو" هافبک برزیلی تیم زوران مامیچ، در همان نیمه اول شدت بیشتری یافت.  

درخشش ستارگانی مانند عمر عبدالرحمان، لی میونگ جین، کایو جونیور، محمد عبدالرحمان و ناصر الشمرانی در نیمه دوم آن بازی به بهترین شکل تداوم یافت و البته اشتباهات تاکتیکی سرمربی استقلال و بازیکنان این تیم هم در ثبت نتیجه ای عجیب به العینی ها کمک می کرد تا در نهایت با 2 گل عموری و گلهای میونگ و شمرانی در مقابل تک گل کاوه رضایی این بازی با نتیجه شش بر یک به سود "بنفش پوشان ابوظبی" پایان یابد. 

این نتیجه سبب شد تا بدترین شکست تاریخ تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان به ثبت برسد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kbpla

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرونده سلطان قابوس با شکست بسته شد
کسب 7 امتیاز از 12 امتیاز ممکن؛

مشکلات مالیاتی آسیایی‌ها حل شد
خبر خوب برای نمایندگان ایران در آسیا؛

استقلال بهترین تیم مستحکم آسیا؛پرسپولیس دوم/طارمی فرصت‌سوزترین؛ شیخ ویسی بهترین گلر
آمار AFC از بهترین‌ها و بدترین‌های هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا