تاریخ انتشار: 1396/03/15 12:17
کد خبر: 206033

استقلال نماینده لیگ برتر بود/ حبابی که ترکید!

این استقلال نبود که مقابل العین نابود شد بلکه نایب قهرمان لیگ برتری بود که در رقابت بسیار ضعیف است و توان ساخت فوتبالی قدرتمند را ندارد.
استقلال نماینده لیگ برتر بود/ حبابی که ترکید!

 برخی تصور می کنند در آن نیمه شب استقلال به العین باخت و شش گل دریافت کرد، این خیال در نیمه شب خواب نبود، رویا نبود واقعیت بود اما این استقلال نبود که به العین امارات باخت، بلکه این فوتبال ایران بود که ۹۰ دقیقه تمام به دنبال بازیکنان میلیاردی العین دوید و نتوانست حتی یک توپ را تکل کند.

این فوتبال باشگاهی ایران بود که یکی از بهترین تیم هایش که نایب قهرمان لیگ شده در مواجهه با العین فکش به زمین می چسبد. این نشان می دهد لیگی داریم بسیار ضعیف و غلط انداز. لیگی که نایب قهرمانش در چنگال قدرت العینی که در لیگ امارات چهارم شده ماند و نتوانست در تمام ۹۰ دقیقه خودش را دیکته کند.

حبابی که در لیگ برتر ساخته شد
استقلال تقریبا در لیگ برتر ایران خودش را به همه تحمیل می کرد، با قدرت بدنی و جوانی و درندگی. این تیم تقریبا به صورت همه رقبا در نیم فصل دوم چنگال کشیده بود و این موضوع تولید حبابی کرده بود مملو از هوای توهم. اولین تیم قدرتمند آسیا که به استقلال رسید اما حباب ترکید. نه از این جهت که ۶ گل استقلال دریافت کرد بکه از آن جهت که بازیکنان تماشاگر قدرت خیره کنند و مسی وار عمر عبدالرحمان ۱۵ میلیون دلاری بودند و حتی نمی توانستند او را هل بدهند که زمین بخورد.

بازیکنان تماشاگر قدرت عجیب و برتر کایوی برزیلی، الشمرانی، لی میونگ جو و ... شده بودند. نه اینکه استقلال  اسیر این اتفاق شده باشد، همه لیگ برتر ایران فهمید آنچه اینجا در ایران به آن لیگ می گوییم بیشتر شبیه به الک دولک است تا فوتبال. العین نایب قهرمان سال گذشته آسیا بود و البته نسبت به سال قبل ضعیف تر هم بود اما کاری کرد که استقلال ۹۰ دقیقه دنبالش دوید. شاید فیلم رختکن العین را ندیده باشد اما بدون دیدن آن هم می توانید درک کنید که چه اتفاقی توسط استقلال رقم خورده است. پرسش  اما اینست که اگر به جای استقلال، پرسپولیس نماینده ایران مقابل العین بود، یا استقلال خوزستان نماینده ایران مقابل این العین بود چه اتفاقی رخ می داد؟ دیگر تیم ها العین را می بردند؟

جوجه خروس مقابل خروس لاری
پاسخ به نظر منفی می آید، دلیلش هم برمی گردد به لیگ برتر ایران، لیگی که سال گذشته در پایین ترین سطح خود قرارداشت. لیگی که تیم هایش را خوب ورزیده نمی کند. لیگی که کی روش اصلا به آن اعتماد ندارد و اردوهای خودش را طلب می کند. از دل این لیگ استقلالی بیرون آمد که در مقابل العین به جوجه خروسی می مانست مقابل خروس لاری بزرگ و بالغ.

این استقلال نبود که شکست خورد، همه لیگ برتر فوتبال ایران بود که نایب قهرمانش را تا این حد ضعیف به میدان های آسیایی فرستاده بود که در اولین برخورد جدی کنار رفت. دیشب استقلال فهمید اگر قرار است بزرگی کند. باید بازیکنان بزرگ بخرد، به جای مگویان باید ساموئل بخرد، به جای بازیکنان معمولی باید لی میونگ جو و کایو بخرد. با این خریدها نتایج همین خواهد بود، با این امکانات و این لیگ و این رقبای  ضعیف داخلی اتفاق خوبی رقم نمی خورد.

این فوتبال ایران و لیگ ایران بود که تحقیر شد، به جای استقلال هر تیم دیگری هم بود کارش ساخته بود.  

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3g7nb5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لیست نهایی منصوریان بعد از تعطیلات روزی میز افتخاری