تاریخ انتشار: 1396/03/16 13:07
کد خبر: 205768

دردسر جدید برای کنفدراسیون فوتبال آسیا/ لیگ قهرمانان آسیا زیر سایه تهدید و تنش کشورهای عرب!

درگیری و تنش میان کشورهای حاشیه خلیج همیشگی فارس بی شک در ماه های آینده افزایش خواهد یافت و این مساله می تواند مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.
دردسر جدید برای کنفدراسیون فوتبال آسیا/ لیگ قهرمانان آسیا زیر سایه تهدید و تنش کشورهای عرب!

به گزارش فرتاک ورزشی، در شرایط کنونی تنها باشگاه های کشورهای ایران و عربستان به دلیل مشکلات موجود در دستگاه دیپلماسی در زمین بی طرف مقابل یکدیگر بازی می کنند. 

اما درگیری های جدید میان عربستان، امارات، بحرین و قطر می تواند زمینه پیدایش یک چالش بزرگ دیگر در منطقه را به وجود آورد که این مساله بی تردید بازی های این منطقه از قاره کهن در لیگ قهرمانان آسیا را با اشکال مواجه خواهد کرد.

در حال حاضر کشورهای عربستان، امارات، قطر هر یک چهار نماینده در این رقابت های دارند، که با توجه به روابط پر تنشی که میان سران این کشورها به وجود آمده به نظر می آید بازی های نمایندگان این کشورها باید در کشور سومی برگزار شود.

از طرفی دیگر کشورهای سوریه و عراق هم در صورت کسب سهمیه به دلیل جنگ داخلی نمی توانند میزبان بازی های باشگاهی و ملی باشند. 

با اتفاقاتی که رخ داده، AFC دو راه بیشتر نخواهد داشت. یا باید در ماجرای اختلافات کشورهای عربی، مثل دعوای ایران و عربستان عمل کند و برای میزبانی این تیم‌ها از کشور ثالث استفاده کند، یا به محرومیت دو ساله ایران از حق میزبانی نمایندگانش خاتمه دهد و عربستانی‌ها را وادار کند که برای بازی با ایرانی‌ها به کشورمان سفر کنند.

احتمال اینکه AFC تصمیم دوم را بگیرد بیشتر است زیرا راه اول عملا بیش از نیمی از تیم‌های حاضر در منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا را از حق میزبانی محروم خواهد کرد و اعتبار این مسابقات را بیش از پیش به مخاطره خواهد انداخت اما راه دوم می تواند عدالت را برقرار کند و همه تیم‌ها را از حق میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا برخوردار کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3w9glr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برای اولین بار در لیگ قهرمانان آسیا؛ استفاده از کمک‌ داور اضافی در مرحله یک‌ چهارم نهایی