تاریخ انتشار: 1396/03/18 10:21
کد خبر: 205294

دو «استقلالی» استقلالی می‌شوند

به نظر می‌رسد باشگاه استقلال، چند روز بعد از شکست سنگین 6 بر یک در مقابل العین امارات که موجب حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا شد، آرام‌آرام از شوک خارج می‌شود.
دو «استقلالی» استقلالی می‌شوند

این شکست البته تبعاتی هم داشته است؛ تعدادی از پیشکسوتان استقلال معتقدند که علیرضا منصوریان و سیدرضا افتخاری باید بعد از این شکست استعفا می‌دادند و خیلی سنگین و رنگین می‌رفتند. پرچمدار این جریان هم طبق معمول کسی نیست جز حسن زمانی، عضو هیأت‌مدیره باشگاه استقلال؛ کسی که از همان ابتدای لیگ شانزدهم، سر عناد با سرمربی استقلال داشت و حسابی منصوریان و بازیکنان استقلال را آزرده‌خاطر کرد. 
او روز گذشته صراحتا اعلام کرد که منصوریان برای هدایت استقلال «کوچک» است و استقلال باید به‌دنبال یک مربی خارجی خوب باشد! اما در همین اوضاع و احوال، منصوریان بی‌توجه به مصاحبه‌ها و حرف‌های عجیب و غریب زمانی با افتخاری جلسه گذاشت و لیست بازیکنان مورد نظرش برای فصل بعد را به او داد. در لیست اولیه منصوریان، نام 6 بازیکن به چشم می‌خورد. 
شایان مصلح، سجاد شهباززاده، رامین رضاییان، داریوش شجاعیان، مرتضی تبریزی، جلال‌الدین ماشاریپوف و پژمان منتظری بازیکنانی هستند که در لیست اولیه منصوریان حضور دارند. عجیب‌ترین نام در این لیست، رامین رضاییان است که در اواخر لیگ شانزدهم از لیست پرسپولیس کنار گذاشته شد. او تا امروز در مقابل پیشنهاد استقلال موضع خاصی نشان نداده و فقط از گوشه‌وکنار شنیده می‌شود که با وعده‌ها و البته پیشنهادات مالی سنگین سعی کرده استقلال را منصرف کند اما واقعیت این است که بازیکنانی که سابقه بازی در دو تیم مطرح پایتخت را دارند و از این تیم‌ها کنار گذاشته می‌شوند نمی‌توانند در تیم‌های کوچک‌تر و کم‌طرفدارتر فوتبال بازی کنند. فضایی که آنها در تیم‌های پرطرفدار پایتخت تجربه می‌کنند در هیچ تیم دیگری حتی تیم‌هایی مثل تراکتورسازی و سپاهان هم وجود ندارد و تحمل این وضعیت برای آنها دشوار است. 
به‌همین‌دلیل طبیعی است بازیکنی مثل رضاییان وسوسه شود به استقلال برود اما ازطرفی تجربه تلخ بازیکنانی که اخیرا از بین دو تیم جابه‌جا شده‌اند هم می‌تواند مانع انتقال رضاییان به استقلال شود. ماجرای داریوش رضاییان هم هنوز ابهام دارد. استقلال دیروز یک نامه رسمی برای جذب این بازیکن به باشگاه گسترش فولاد فرستاد اما او با تیمش قرارداد دارد و بعید است به این راحتی‌ها استقلالی شود. شرایط برای آبی‌پوش شدن مصلح و تبریزی راحت‌تر است. به‌ویژه تبریزی که قراردادش با ذوب‌آهن تمام شده و بازیکن آزاد است. مشکل اصلی تبریزی اما در لیست استقلال است! 
منصوریان شهباززاده را می‌خواهد و اگر شهباززاده به استقلال بیاید جایی برای آمدن تبریزی وجود ندارد چون استقلال همین الان کاوه رضایی و علی قربانی را در خط حمله دارد اما نزدیک‌ترین بازیکنان به استقلال، کسانی هستند که سابقه بازی در این تیم را داشته‌اند: منتظری و شهباززاده. مسئله مالی تنها مانعی است که درحال‌حاضر بین این دو نفر و استقلال وجود دارد که البته حل‌نشدنی هم نیست. اما لیست دومی هست که منصوریان به نفرات آن به چشم آلترناتیو نگاه می‌کند. حسن بیت‌سعید، دانیال ماهینی و مهدی شیری در این لیست هستند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yb6pe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شایعات داغ نقل و انتقالات استقلال/ توافق آبی ها با 5 ستاره!