تاریخ انتشار: 1396/03/22 18:54
کد خبر: 204200

امشب ضدحملات کیروش کارساز خواهد بود یا قدرت بدنی ازبکها؟

همانگونه که تمامی خوانندگان محترم نیز مطلعند ، امشب و راس ساعت 21:15 به وقت تهران ، تیم ملی فوتبال کشورمان در هشتمین ایستگاه از رقابت های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه به مصاف ازبکستان خواهد رفت . ازبکها که طی چند سال اخیر همچون کره جنوبی موی دماغ ایران جهت صعود به جام جهانی شده اند ، برای ما خوش یمن نیز بوده اند .
امشب ضدحملات کیروش کارساز خواهد بود یا قدرت بدنی ازبکها؟

به گزارش فرتاک ورزشی، به جرات می توان گفت که این مسابقه ، برای دو تیم خصوصا برای شاگردان ساموئل بابایان ارمنی بسیار حیاتی است . اگر ازبکستان با کسب 3 امتیاز این مسابقه 15 امتیازی شده و کره 13 امتیازی نیز با پیروزی مقابل قطر 16 امتیازی شود ، جنتلمن پرتغالی خطر را بیخ گوش خویش احساس خواهد نمود . (( لذا به احتمال فراوان مالکیت توپ را به ازبکستان داده و با پرسی فریبنده از یک سوم میانی ، این اجازه را به حریف بدهد که تا پشت یک سوم دفاعی ایران پیشروی نماید )) . امشب به احتمال فراوان یک سوم دفاعی ایران بسیار نفوذ ناپذیرتر از گذشته بوده و هدف کیروش از دادن مجوز نفوذ به فضای یک سوم میانی بسمت یک سوم دفاعیمان توسط میهمان ، دام و تله ای خطرناک برای این تیم خواهد تا با تکیه بر تجربه و خلاقیت دژاگه ، سرعت و جوانی آزمون ، پاس های بی نقص حاج صفی و رضاییان ، فرصت طلبی طارمی و جهانبخش آماده و طراحی حملات همراه با سرعت انتقال بالا از فاز دفاعی به فاز حمله ، ازبکستان را با ششمین باخت طی چند سال اخیر بدرقه نماید . به احتمال زیاد این بازی تماما فیزیکی با کارت هایی رنگی برای هر دو تیم همراه خواهد بود . از طرفی با توجه به خستگی مفرط بازیکنان ( ناشی از اتمام لیگ های کشور های مختلف ) و همچنین بازی پرفشار امشب ، امکان مصدومیت برای بازیکنان دو تیم دور از دسترس نخواهد بود . لذا شاگردان کیروش میبایست بسیار مراقب باشند .اگر تیم ایران می خواهد برنده این دیدار باشد ، میبایست روی ضدحملات برق آسایی که از کناره ها بسمت فضای پشت دفاع جلو کشیده حریف طراحی می شوند حساب ویژه ای باز نموده و قدر تک موقعیت ها را به خوبی بداند .

بدون شک بازیکنان تنومند ازبکستان (( بعلت جهنمی سوزان به اسم یک سوم دفاعی ایران و به دلیل آنکه ریزنقش و سرعتی نبوده و قادر نخواهند بود با سرعت دادن به بازی از کناره ها راهی به سمت عمق دفاع و متعاقبا دروازه بیابند ، سعی خواهند نمود با استفاده از قدرت بدنی خویش ، تلاش در جهت حمل توپ و نفوذ به این دیواره نفوذ ناپذیر و متقاعد نمودن بازیکنان ایران به ارتکاب خطاهای احتمالی )) ، نیم نگاهی به گرفتن ضربات ایستگاهی نیز داشته باشند تا شاید بتوانند از این طریق قفل دروازه بیرانوند را بگشایند .

اگر کیروش در این مسابقه فکری بحال تجربه سرور جباروف ، فوزیل موسایف ، ایگور سرگیف و الساندر لوبانف نکند ، ممکن است با توجه به برد احتمالی کره نتواند از همین امشب بلیط جام جهانی 2018 روسیه را موقع خواب زیر بالشت خویش گزارده و مجبور شود تا بازی بعدی بدنبال بلیط چارتری یا کنسلی انتظار بکشد .

به هر حال ازبکستانی ها بیش از ایران نیاز به پیروزی داشته تا ضمن انتقام شکست های سال های اخیر و دور رفت ، به رویای دیرینه خویش که همان حضور در جام جهانی است نزدیکتر شوند . البته این نکته را کیروش زیرک بخوبی میداند و قطعا همین مساله را به پاشنه ی آشیل و باتلاقی لزج برای آنان بدل خواهد نمود .

نویسنده: محسن بابادی(آنالیزور و تحلیلگر فوتبال ایران)

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45vlxo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فوساتی: ایران قوی‌ترین خط دفاعی را دارد