تاریخ انتشار: 1396/03/23 13:56
کد خبر: 204003

خریدهای استقلال بهتر بود یا پرسپولیس؟

بازار نقل و انتقالات در چند روز گذشته به حدی داغ بوده است که برانکو و منصوریان در یک ساعت، از دو بمب نقل و انتقالاتی رونمایی کردند.
خریدهای استقلال بهتر بود یا پرسپولیس؟

به گزارش فرتاک ورزشی، دو شب پیش بود که ناگهان سایت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به طور هماهنگ خبر پیوستن حسن بیت سعید به استقلال و شایان مصلح به پرسپولیس را داده بودند که گویا این دو تیم، در نقل و انتقالات نیز کری‌های مخصوص خود را دارند. نگاهی به خرید دو باشگاه در بازار نقل و انتقالات خواهیم انداخت:

1. استقلال تهران؛ منصوریان زور هم بزنم نمی‌رسد!

استقلالی‌ها فصل گذشته در بازار نقل و انتقالات اشتباهات فراوانی داشتند. از جذب بختیار رحمانی گرفته تا خریدهای میلیاردی سکونشین همانند حسین کنعانی زادگان، فرشید باقری و ... که همگی جز هزینه سنگین و کم کردن اعتبار باشگاه، چیز دیگری عائدشان نکرد. منصوریان برای فصل جدید، کمی محتاط تر وارد بازار شده است و قصد ندارد هر خریدی را برای باشگاه انجام دهد. وی در اولین گام نقل و انتقالاتی، مهدی قائدی را جذب کرد و اگر او عاشق حاشیه نشود، می توان گفت که استقلال یک فرهاد مجیدی دیگر خواهد ساخت. بعد از جذب قائدی نیز فردین نجفی و حسین حیدری به تیم بزرگسالان اضافه شدند که نمی‌توان حالا حالاها در موردشان حرف زد. اوج هنرنمایی منصوریان با استقلال را می‌توان در خرید حسن بیت سعید قلمداد کرد. بیت سعید به دلیل رقم پائین پیشنهادی استقلال، با فولادی‌ها مذاکره کرد اما به توافق مالی نرسید و به همین دلیل، رقم پائین استقلال را پذیرفت و استقلالی شد.

2. پرسپولیس تهران؛ پرفسور کارش را بهتر از همه بلد است

پرفسور همانند فصل قبل، بازهم خریدهای قابل قبول و تاثیرگذاری را کرده است. فصل گذشته برانکو علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، وحید امیری، احسان الوان زاده، سیدجلال حسینی، ربیع خواه و ماهینی را در کنار بازیکنان جوان نامی دیگری جذب کرد و کسی فکرش را نمی‌کرد که تیم کاملا متحول شده پرسپولیس، همان ابتدای فصل به صدر تکیه بزند و در پایان نیز قهرمان شود و در آسیا تنها نماینده ایرانی در بین هشت تیم برتر باشد. برانکو در این فصل نیز مجددا به دنبال دفع ضرر محتمل رفت یعنی خریدهایی که بتواند نقطه ضعف تیم را درمان کند و علاوه بر آن، به نقطه قوت تیم تبدیل شود. در این فصل قرمزها در پست دفاع میانی و دفاع چپ متزلزل نشان داده بودند که برانکو شجاع و مصلح را جذب کرد. آنها در پست مهاجم به غیر از طارمی مهاجم تمام کننده دیگری ندارند و پرفسور، دومین گلزن برتر لیگ را به بازگشت ساسان ترجیح داد و منشا را جذب کرد و در پست هافبک کناری نیز برانکو سیامک نعمتی را جذب کرد که باتوجه به سنی که دارد، قطعا یکی از ستاره‌های سرخ‌ها در فصول آینده خواهد شد. با این مقدمه باید نتیجه گرفت که پرفسور، کارش را بهتر از هر کسی در پرسپولیس بلد است.

باید گفت که منصوریان در بازار نقل و انتقالات فعلا هیچ کاری مقابل بمب‌ها پرسپولیس صورت نداده است و در برابر خریدهای خوب برانکو، او بیشتر ترقه بازی کرده است. منصوریان زور هم بزند نمی‌تواند به عملکرد خوب برانکو در نقل و انتقالات برسد و گویا او باید منتظر نقل و انتقالات زمستانی باشد تا بلکه کمی دل هواداران استقلال را با خرید ستاره، جلب کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48vo6l

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قائدی قربانی جذب نعمتی توسط پرسپولیس شد

برنامه منصوریان در نقل و انتقالات عوض شد
استقلال تمام سهمیه خود را پر می‌کند