تاریخ انتشار: 1396/04/04 08:54
کد خبر: 201074

نقطه قوت پرسپولیسی ها؛ سروش نیست ولی مهندس و نعمتی هستند، بشار هم می آید

علیرغم اینکه گفته می شد شانس بازگشت سروش رفیعی وجود دارد اما این بازیکن تصمیم گرفت در قطر به فوتبالش ادامه دهد. اگر کمال کامیابی نیا قرارداد خود را با سرخپوشان تمدید کند که این کار را انجام خواهد داد، باید گفت پرسپولیس با کمترین تغییر و جدایی تنها یک بازیکن از جمع نفرات اصلی اش لیگ هفدهم را آغاز خواهد کرد.
نقطه قوت پرسپولیسی ها؛ سروش نیست ولی مهندس و نعمتی هستند، بشار هم می آید
پرسپولیس تا به اینجا گاوین منشا، شجاع خلیل زاده، سیامک نعمتی و شایان مصلح را جذب کرده و احمد نورالهی هم در آستانه بازگشت قرار دارد. بدین ترتیب در تمام پست هایی که مدنظر برانکو بود بازیکن جذب شده و سرخپوشان در همه خطوط تقویت شده اند. پرسپولیس خریدهای معقول و منطقی داشته و برحسب آنچه بر آن نیاز داشته بازیکن جذب کرده و مهره های تاثیرگذاری را هم به خدمت گرفته است. فصل گذشته یکی از دغدغه های مهم کادرفنی تیم دست خالی مربیان روی نیمکت تیم بود که این موضوع فشار زیادی را روی نفرات اصلی تیم ایجاد کرده بود و در برخی از بازیها بدلیل نداشتن مهره جایگزین مربیان حتی مجبور شدند بارها از برخی بازیکنان در پست های غیر تخصصی بازی بگیرند که اگر حضور چند بازیکنی که از آنها اسم بردیم در تیم قطعی شود باید گفت که پرسپولیس در هر پستی یک ذخیره مطمئن خواهد داشت. با توجه به اینکه پرسپولیس در 3 جام شرکت خواهد داشت و بازیهای مهمی را هم در لیگ قهرمانان آسیا در پیش دارد و گذشته از آن ملی پوشان پرتعدادی هم در تیم ملی داشته و سال سختی را به جهت برنامه های آماده سازی تیم ملی برای شرکت در جام جهانی پیش روی خود می بیند، نیاز به بستن یک تیم قوی و تدارکات مناسب جهت آماده سازی پرقدرت در بازیها دارد.
همانطور که اشاره شد سروش رفیعی از پرسپولیس جدا شد و این بازیکن که بسیار باکیفیت بوده و در مدت زمان حضورش در پرسپولیس بسیار هم تاثیرگذار ظاهر شد دیگر در پرسپولیس حضور نخواهد داشت، اما از دست دادن این بازیکن خوب جای هیچگونه نگرانی ندارد، چرا که پرسپولیس بدون سروش رفیعی هم صاحب خط هافبک پرقدرتی بود و با حضور نفراتی مانند مسلمان، احمدزاده و کامیابی نیا بیشترین تعداد پاس و بیشترین خلق موقعیت گل را در بین همه تیم های لیگ برتری داشت.بدون شک حضور رفیعی قدرت مضاعفی به تیم پرسپولیس می بخشید اما اینگونه نبود که پرسپولیس به این بازیکن وابسته باشد یا برای فقدان آن مهره جایگزین نداشته باشد.
محسن مسلمان تا قبل از آمدن سروش به پرسپولیس بازیساز اصلی تیم بود و عملکرد فوق العاده ای در طول دو فصل گذشته داشت. با جدایی رفیعی او بار دیگر به پست اصلی خود باز می گردد و نقش بازیسازی را همچون گذشته به بهترین شکل انجام خواهد داد. پرسپولیس برای تقویت این پست بازیکن چند پسته و قایلی مانند سیامک نعمتی را جذب کرده، بازیکنی که فصل گذشته با پاس های تاثیرگذارش بیشترین نقش را در درخشش و گلزنی منشا در تیم پیکان داشت. به جز نعمتی، نفراتی مانند نریمان جهان و احمدزاده توانایی بازی در این پست را دارا هستند و بسیار خوب است اگر که برانکو اجازه جدایی به نریمان جهان را ندهد و این هافبک خوش فکر و خوش تکنیک را که از شم گلزنی خوبی برخوردار است حفظ کند.
بشار رسن هم به گفته مسوولان باشگاه با پرسپولیس به توافق رسیده و تنها مانده حل و فصل جدایی او از تیم عراقی. با این شرایط می توان گفت خط هافبک پرسپولیس با وجود بازیکنان جوان و خلاقی که این تیم دارد، همچون فصول گذشته نقطه برتری این تیم به سایر تیمها خواهد بود.با جذب منشا و حضور بازیکنانی چون طارمی، امیری و علیپور خط حمله سرخها پرقدرت تر از قبل خواهد بود و این انتظار می رود که در فصل آتی شمار گل های زده پرسپولیس، بیشتر از دو فصل گذشته باشد و مشکلات گلزنی این تیم در خط حمله رفع شده و کمتر شاهد از دست رفتن فرصت های گلزنی باشیم. حضور شایان مصلح و شجاع خلیل زاده نیز خط دفاعی پرسپولیس را که علیرغم همه کمبودها  در فصل گذشته فوق العاده ظاهر شد و با کمترین گل دریافتی صاحب برترین خط دفاع تاریخ لیگ شد برتر شد، پرصلابت و نفوذ ناپذیرتر از قبل خواهد کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27vpdd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چیدمان ذهنی برانکو برای فصل جدید لو رفت