تاریخ انتشار: 1396/04/11 21:23
کد خبر: 199065

زیدان استقلال قبل از رفتن چه کرده بود؟

جباری بعد از قهرمانی در جام حذفی سال ۹۰ و قهرمان شدن در لیگ دوازدهم با آبی ها، اول به سپاهان رفت و بعد برای سه فصل راهی الاهلی قطر شد تا امروز با شرایطی متفاوت به تیم سابقش باز گردد.
زیدان استقلال قبل از رفتن چه کرده بود؟

 مجتبی جباری را باید خرید غیر قابل پیش بینی کادر فنی استقلال نامید. بازیکنی که در پایان لیگ دوازدهم از جمع آبی ها جدا شد تا برای چهار سال از اردوهای استقلال خارج شود.

زیدان استقلالی ها در شرایطی با چراغ سبز منصوریان به استقلال برگشت که آخرین بار از استقلال قهرمان جدا شده بود.

شماره ۸ متخصص در ارسال پاسهای طلایی، بعد از قهرمانی در جام حذفی سال ۹۰ و قهرمان شدن در لیگ دوازدهم با آبی ها،  اول به سپاهان رفت و بعد برای سه فصل راهی الاهلی قطر شد تا امروز با شرایطی متفاوت به تیم سابقش باز گردد. اما مرورآخرین عملکردهای زیدان استقلالی ها در اردوی آبی ها نمی تواند خالی از لطف باشد.

۴ سال و ۲ ماه گذشت

مجتبی جباری آخرین بار در هفته پایانی لیگ دوازدهم پیراهن استقلال را در لیگ ایران بر تن کرد. زیدان آبی ها جمعه ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ در شرایطی از دقیقه ۶۴ دیدار با داماش به جای آرش برهانی وارد زمین شد که قهرمانی استقلال از هفته قبل مسجل شده بود.

جباری نیمی از فصل یاد شده را به دلیل مصدومیت از دست داده بود. وی در لیگ دوازده توانست از هفته هجدهم و دیدار برابر آلومینیوم هرمزگان به زمین بیاید و از قضا حضور او در دیدارهای باقی مانده کمک شایانی به امیر قلعه نویی و تیمش کرد.

جباری در دیدارهای نیم فصل دوم برابر آلومینیوم، مس کرمان، فجر و نفت آبادان هنرش را به نمایش گذاشت تا با 4 پاس گل از جمله مردان موثر تیم قلعه نویی در راه رسیدن به قهرمانی لیگ برتر باشد.

حضور در ۱۶ بازی و رسیدن به ترکیب اصلی استقلال در ۱۰ دیدار ثمره اش احیا شدن دوباره زیدان آبی ها بود. هر چند که نهایت همکاری جباری و استقلال خیلی زود در مقطع یاد شده به پایان رسید.

آخرین گلهای جباری

جباری اگر چه که در لیگ دوازدهم موفق به گلزنی نشد اما در لیگ یازدهم بهترین گلزن استقلال بود. در تیمی که پس از سپاهان و تراکتورسازی سوم شد، فرهاد مجیدی ۹ گل زد و آرش برهانی ۸ گل. اما این جباری بود که با ۱۰ گل زده از بهترین گلزنان فصل بود و البته بهترین گزن استقلال. گلهایی که ۳ تای آنها از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و یکی از آنها سهم رقیب سنتی، پرسپولیس شد.

جباری آخرین مرتبه در ایستگاه ۲۳ لیگ یازدهم نه یک مرتبه که ۲ بار از روی نقطه پنالتی دروازه تراکتورسازی امیر قلعه نویی را باز کرد تا عقربه ساعت ثبت رکورد آخرین گلزنی اش در لیگ برتر برای استقلال، روی ۵ سال و ۵ ماه بایستد. یکشنبه ۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۰ جباری هر دو گلش را به محسن فروزان زد آن هم در آخرین دقایق هر دو نیمه بازی.

استقلال در لیگ یازدهم با تفاضل گل کمتر نسبت به تراکتورسازان سوم شد در حالی که سپاهان به خاطر اختلاف تنها یک امتیاز به این دو تیم قهرمان شد.

با این حال سلطان پاسهای گل لیگ مجتبی جباری بود. این هافبک خلاق به جز ۱۰ گلی که زد، ۸ پاس گل هم در تقابل با فولاد، تراکتورسازی، پرسپولیس، ملوان، مس سرچشمه، نفت، داماش و فولاد داد.

نکته جالب توجه این بود که جباری با استقلال در فصل یاد شده جام حذفی را هم بالای سر برد. ضمن اینکه وی با انجام ۲۳ بازی برای استقلال در لیگ یازدهم از این حیث هم عملکردی قابل توجه داشت.

حال باید دید مجتبی جباری، این شماره هشت متخصص در ارسال پاسهای طلایی در بازگشت مجدد به استقلال خواهد توانست راه خود را به ترکیب اصلی آبی ها باز کند؟ و آیا در صورت نشستن روی نیمکت خواهد توانست به عنوان یک عصای دستان برای کادر فنی عمل کند؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qlplp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مجتبی جباری به استقلال پیوست/ هشت محبوب با پیراهن استقلال خداحافظی می کند

آقای منصوریان مراقب این حواشی باش!
وقتی یک خرید بلای جان استقلالی ها می‌شود؛