تاریخ انتشار: 1396/04/22 08:11
کد خبر: 196443

بررسی سختی و آسانی مسابقات پرسپولیس برای دفاع از عنوان قهرمانی

قرعه‌کشی لیگ هفدهم یکشنبه‌شب برگزار شد و تیم‌ها حریفان خود را در هفته‌های مختلف بازی‌ها شناختند. فعلا برنامه بازی‌های با روز و ساعت برگزاری به‌صورت دقیق اعلام شده و تنها تغییری که ممکن است در این برنامه رخ بدهد مربوط به داربی تهران در هفته دهم است. پرسپولیس به‌عنوان قهرمان لیگ شانزدهم قصد تکرار این افتخار و دفاع از عنوان قهرمانی‌اش را دارد؛ چیزی که برانکو ایوانکوویچ به صراحت آن را اعلام کرده است اما بد نیست بررسی کنیم ببینیم پرسپولیس برای تکرار قهرمانی‌اش چه مسیری را در لیگ هفدهم پیش رو دارد.
بررسی سختی و آسانی مسابقات پرسپولیس برای دفاع از عنوان قهرمانی

 با این بررسی می‌شود به این نتیجه رسید که در مسیر تیم برانکو چه پستی و بلندی‌هایی وجود دارد. به‌هرحال مربیان تیم‌ها هم برای تعیین مسیر حرکتشان در این تورنمنت، نگاهی جدی و علمی به برنامه بازی‌هایشان دارند. 
شروع غیر‌قابل پیش‌بینی
لیگ برای پرسپولیس از ورزشگاه آزادی شروع می‌شود. روز پنجشنبه، پنجم مرداد و با بازی در مقابل فولاد خوزستان. در این تیم جنوبی برای لیگ هفدهم تغییرات زیادی صورت گرفته است. سیروس پورموسوی از استقلال این شهر به فولاد رفته تا شاید دیگر شاهد مشکلات عجیب و غریب سال گذشته نباشد. کادر بازیکنان این تیم هم تغییرات چشمگیری داشته است اما در مجموع نگاه‌ها به این تیم مثبت است. فولاد سال گذشته در هفته دوم با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بازی کرد و یکی از معدود تیم‌هایی که بود در تهران به این تیم نباخت. پرسپولیس در هفته دوم باید به تبریز برود و در روز 12 مرداد با تیم پرطرفدار تبریزی یعنی تراکتورسازی بازی کند. تراکتورسازی نسبت به سال قبل قوی‌تر نیست زیرا این باشگاه از جذب بازیکنان جدید محروم بود و البته چند بازیکن را هم از دست داد. در کادر فنی هم یحیی گل‌محمدی جای امیر قلعه‌نویی را گرفته است اما نمی‌شود این‌طور نتیجه گرفت که تیم تبریزی ضعیف‌تر از فصل گذشته است. پرسپولیس هم در تبریز چندان نتایج خوبی نمی‌گیرد؛ البته تبریز در مرداد آب‌وهوای مطلوبی دارد و این می‌تواند به‌نفع تیم برانکو باشد. پرسپولیس بعد از این بازی به تهران برمی‌گردد تا در روز 19 مرداد در سومین بازی مهمان نفت تهران باشد. با توجه به وضعیتی که نفتی‌ها این روزها دارند اغلب کارشناسان روزهای خوبی را برای علی کریمی پیش‌بینی نمی‌کنند. هنوز تکلیف خیلی از مسائل اولیه در این تیم روشن نیست و طبیعتا رویارویی در هفته سوم با تیم مدعی پرسپولیس اصلا اتفاق خوشایندی برای نفتی‌ها نیست. پرسپولیس در هفته چهارم بازی آسانی در پیش دارد. روز 26 مرداد با سیاه‌جامگان در ورزشگاه آزادی؛ این شاید آسان‌ترین بازی پرسپولیس در برهه ابتدایی فصل باشد؛ البته تیم‌های اکبر میثاقیان معمولا در مقابل پرسپولیس خوب بازی می‌کنند و بعید نیست برای برانکو دردسر‌سازی کنند. پرسپولیس بعد از این بازی باید به عمان برود تا بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را در مقابل الاهلی عربستان برگزار کند. این بازی روز دوشنبه 31 مرداد در مسقط برگزار خواهد شد؛ یعنی پنج روز بعد از بازی با سیاه جامگان. شاگردان برانکو بعد از این بازی باید بلافاصله به تبریز بروند تا در هفته پنجم و با چند روز تأخیر نسبت به سایر تیم‌ها در تاریخ سوم شهریور مهمان گسترش فولاد و لوکا بوناچیچ باشند. گسترش تیم خوب و منسجمی است و با اینکه فراز کمالوند بعد از چند سال جایش را به لوکا بوناچیچ داده است اما بعید است این اتفاق باعث نزول این تیم شود. کلا در مرداد، پنج هفته از مسابقات برگزار می‌شود و بعد از آن بازی‌ها به‌خاطر بازی‌های آخر تیم ملی در مسابقات انتخابی جام‌جهانی مدتی تعطیل خواهد شد. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت سطح بازی‌های پرسپولیس در هفته‌های اول به‌لحاظ دشواری «متوسط رو به سخت» است. 
دست‌انداز بزرگ در یک‌سوم میانی
بازی ششم پرسپولیس در لیگ بعد از بازی برگشت با الاهلی عربستان برگزار می‌شود. سرخ‌های پایتخت باید در روز 21 شهریور در آسیا بازی کنند و سه روز بعد در لیگ برتر میزبان پیکان و مجید جلالی باشند که اصلا بازی آسانی نیست. بعد از این بازی تیم برانکو به اصفهان می‌رود تا در روز 30 شهریور با سپاهانی بازی کند که به عقیده خیلی‌ها یکی از رقیبان پرسپولیس در راه قهرمانی است. یک هفته بعد و روز 6 مهر صنعت نفت از آبادان به تهران می‌آید تا مهمان سرخ‌ها باشد. صنعت با آوردن فراز کمالوند و جذب چند بازیکن خوب، حسابی تقویت شده و به نظر می‌رسد نسبت به لیگ شانزدهم تیم قوی‌تری است؛ البته اگر پرسپولیس موفق شده باشد از سد الاهلی عربستان بگذرد باید روز چهارم مهر با حریف بعدی‌اش در نیمه‌نهایی بازی کند و به‌این‌ترتیب تاریخ بازی با نفت آبادان هم عوض می‌شود. بازی بعدی پرسپولیس دوهفته بعد انجام می‌شود؛ در خوزستان و مقابل استقلال. وضعیت استقلال برای لیگ هفدهم چندان خوب نیست اما این تیم همیشه حریف سختکوشی برای پرسپولیس بوده است. بعد از این بازی می‌رسیم به روز 26 مهر؛ هفته دهم و داربی حساس تهران. این قطعا حساس‌ترین بازی فصل پرسپولیس در لیگ برتر است اما اگر پرسپولیس الاهلی را شکست داده باشد یک روز قبل‌تر بازی برگشت آسیایی را در پیش دارد و این یعنی داربی کمی عقب می‌افتد. با این تفاسیر به نظر می‌رسد یک‌سوم میانی نیم‌فصل اول از هفته ششم تا دهم، سخت‌ترین برهه لیگ برای پرسپولیس باشد زیرا باید با تیم‌های مدعی سپاهان و استقلال بازی کند و علاوه بر آن در آسیا هم دو بازی سخت دارد. 
هفته‌های آخر و بازی‌هایی کمی آسان‌تر
پرسپولیس بعد از داربی تهران با یک حریف جذاب روبه‌رو خواهد شد. نهم آبان، سایپا با هدایت علی دایی میزبان پرسپولیس است و علاقه‌مندان به فوتبال می‌توانند شاهد یک بازی جذاب باشند. در لیگ گذشته علی دایی با نفت دو بار به پرسپولیس باخت و سایپا هم هر دو بازی رفت و برگشت را به قهرمان لیگ واگذار کرد اما واقعا از الان نمی‌شود درباره این بازی پیش‌بینی کرد. بعد از چند روز تعطیلی پرسپولیس در 24 آبان میزبان پدیده‌ای است که سال گذشته در هر دو بازی رفت و برگشت مغلوب پرسپولیس شد. پارس جنوبی جم تیم تازه‌وارد لیگ برتر در روز سوم آذر میزبان پرسپولیس است. تیمی ناشناخته که می‌تواند شگفتی‌ساز این فصل باشد. بازی بعدی تیم برانکو در روز 9 آذر مقابل ذوب‌آهن اصفهان و به میزبانی تیم تهرانی برگزار خواهد شد. یک بازی سخت و حساس با تیم امیر قلعه‌نویی که می‌تواند جذاب و دیدنی از آب دربیاید. پرسپولیس در آخرین بازی نیم‌فصل در روز 14 آذر مهمان دیگر تیم تازه‌وارد لیگ برتر یعنی سپیدرود رشت است و نیم‌فصل در این نقطه برای تیم برانکو به پایان می‌رسد. به نظر می‌رسد با توجه به بازی در مقابل دو تیم تازه‌وارد و اینکه پرسپولیس درگیر تورنمنت دیگری نیست، برهه یک‌سوم پایانی نیم‌فصل آسان‌ترین و کم‌فشارترین مقطع لیگ برای پرسپولیس باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v8d5z

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ربیع خواه و چالش جدید برانکو

برانکو از این چالش بزرگ سربلند بیرون می آید؟