تاریخ انتشار: 1396/04/22 10:35
کد خبر: 196426

چرا AFC برای فوتبال ایران بیانیه هشدار آمیز منتشر کرد؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی بیانیه هشدار آمیز خود را منتشر کرده است که بعضی از باشگاه های ایرانی با این بیانیه در خطر عدم دریافت مجوز حرفه ای و حذف از لیگ قهرمانان قرار دارند.
چرا AFC برای فوتبال ایران بیانیه هشدار آمیز منتشر کرد؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته در بیانیه ای به تمام کشورهای آسیایی هشدار داد تا شرایط باشگاه های خود را برای فصل آینده مسابقات فوتبال با شفافیت در مسائل مالی و همچنین پرداخت بدهی های گذشته به شرایط مطلوب برسانند.

در این بیانیه ضمن هشدار به باشگاه ها مبنی بر خودداری از انجام هزینه های گزاف تأکید شده بود که باشگاه هایی که بدهی های خود را پرداخت نکنند و از شفافیت مالی برخوردار نباشند، نه تنها مجوز حرفه ای کسب نمی کنند بلکه از مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا هم محروم می شوند. این در حالی است که شرایط تعدادی از باشگاه های ایرانی به خصوص نفت تهران که یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا است، چندان مطلوب نیست و در صورتی که وضعیت آنها تا شهریور ماه همین طور باقی بماند، احتمال خروج این باشگاه از فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا زیاد است.

در همین ارتباط سهیل مهدی مسئول مجوز حرفه ای باشگاه های ایران در سازمان لیگ در این خصوص توضیحاتی داد و تأکید کرد: انتشار این بیانیه از سوی AFC چیز جدیدی نیست.

مهدی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که چرا AFC برخلاف سالهای گذشته به صورت علنی هشدار خود را رسانه ای کرده است گفت: این موضوع طبق روال کاری آنها انجام شده است. سازل های اول حرفه ای سازی لیگ قهرمانان آسیا روی توسعه و آموزش به باشگاه ها گذشته است تا این باشگاه ها بتوانند توان استاندارد سازی را پیاده سازی کنند.

وی افزود: نماینده AFC در سالهای اول تأکید زیادی روی ممیزی کلی و مشاهده داشتند ولی حالا با گذشت چند سال شواهد و عملکرد باشگاه ها رو می شود و به استناد اینها تذکراتی داده می شود.

مسئول مجوز حرفه ای سازی سازمان لیگ در ادامه خاطرنشان کرد: هر چه بیشتر می گذرد، استاندارد سازی باشگاه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا عمق بیشتری پیدا می کند. در همین ارتباط ممکن است سالهای آینده روی آکادمی باشگاه ها، زوم شوند و یا تأکید روی سودده بودن باشگاه ها باشد.

مهدی تصریح کرد: به هر حال استانداردها، هر سال ارزیابی می شود که این چیز بدی نیست. به نظرم این اتفاق خوبی است و به پیشرفت فوتبال کمک می کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27vzl6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کاپیتان پرسپولیس مخالف برگزاری دربی تنها به یک دلیل

تصاویر/ دیدار ماشین سازی تبریز و نفت تهران
از نگاه دوربین مهرداد نوع‌بشر؛