تاریخ انتشار: 1396/04/22 12:43
کد خبر: 196392

ستاره های زیاد نیمکت پرو پیمان استقلال/ خوشبختی علیمنصور

استقلال از پرستاره‌ترین تیم‌های لیگ هفدهم است.
ستاره های زیاد نیمکت پرو پیمان استقلال/ خوشبختی علیمنصور

استقلال منصوریان آهسته آهسته به هارمونی موردنظر نزدیک می‌شود و رقابت نزدیک بین ستاره‌ها نشان می‌دهد علیمنصور کار سختی برای چیدن یازده مرد اصلی در زمین خواهد داشت.

استقلال در دفاع، پژمان منتظری، لئاندرو پادوانی، مجید حسینی و احتمالا مگویان را در اختیار دارد و حضور رابسون جانواریو هم محتمل است. مدافعانی که هر کدام به طور جدی مدعی حضور در ترکیب فیکس هستند اما در نهایت فقط دو نفر از آن‌ها در بین مردان اصلی منصوریان قرار خواهند گرفت. تیم منصوریان در لیگ شانزدهم کاریکاتوری از تاکتیک کی‌روش در تیم ملی را اجرا می‌کرد؛ و با وجود تلاش برای سازمان‌دهی دفاعی و استفاده از سرعت در ضدحمله، گاف‌های زیادی داشت و موقعیت‌های گل پرتعدادی به حریفان می‌داد. حالا گویا تلاش‌های مجموعه کادرفنی کم کم به ثمر می‌نشیند و استقلال برای فصل پیش رو منسجم‌تر دفاع خواهد کرد.

در خط هافبک متراکم استقلال، ترافیک سنگین‌تر از خط دفاعی است. اما باز هم رقابتی نزدیک بین بازیکنان استقلال به وجود آمده تا آماده‌تر از آماده‌ها خود را برای رسیدن به جمع یازده مرد اول منصوریان نشان دهند. در خط هافبک تدافعی تلاش جدی روزبه چشمی، امید نورافکن و فرشید باقری که البته در هفته‌های آینده امید ابراهیمی را هم به عنوان رقیب در کنار خود خواهند دید. در پست هافبک تهاجمی هم فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان که در دیدار دیروز روی دو گل استقلال تاثیر بزرگی داشتند، همراه با مجتبی جباری و سرور جپاروف باید برای حضور در ترکیب اصلی رقابت کنند. بازیکنانی که شاید نیمکت نشینی‌شان در هر تیم لیگ برتری دیگری غیرممکن بود اما در استقلال پرمهره منصوریان باید به اجبار حداقل دو نفرشان روی نیمکت بنشینند.

استقلال برای نوک خط حمله هم حسن بیت‌سعید، سجاد شهباززاده و علی قربانی را در اختیار دارد. سه بازیکنی که سه گل استقلال در دیدارهای تدارکاتی پیش فصل را زده‌اند تا آمادگی خود را به رخ بکشند. و البته کار منصوریان را هم برای رسیدن به ترکیب اصلی سخت کنند.

شاید بشود این حضور پرتعداد ستاره‌ها را به تیغی دو لبه برای منصوریان و استقلال تشبیه کرد. اگر منصوریان نتواند توازن مناسب را با این فهرست پر و پیمان فراهم کند استقلال با مشکلات متعدد و البته جدی روبه‌رو خواهد شد. اگر هم این توازن برقرار شود و علیمنصور از ستاره‌هایش به خوبی بازی بگیرد، استقلال رقیبی سرسخت برای مدعیان قهرمانی لیگ هفدهم خواهد بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3w9de6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



مقایسه دو دفاع چپ استقلال تهران؛ کدام بهترند؟