تاریخ انتشار: 1396/05/03 10:26
کد خبر: 193629

تفاوت پرسپولیس با ثبات و پرسپولیسی که نابودش کرده بودند

تفاوت پرسپولیس با ثبات و پرسپولیسی که نابودش کرده بودند

پرسپولیس در لیگ هفدهم برای سومین بار در قامت «مدافع عنوان قهرمانی» وارد مسابقات لیگ برتر خواهد شد. آنها دو بار قبلی که چنین لقبی را یدک می‌کشیدند، به هیچ‌وجه در تکرار قهرمانی موفق عمل نکردند و بر عکس با انبوهی از بحران‌ها مواجه شدند.

پرسپولیسی‌ها پیش از این در لیگ‌های اول و هفتم جام را بالای سر بردند و طبیعتا در لیگ‌های دوم و هشتم مدافع عنوان قهرمانی بودند، اما نتایجی که در آن دو فصل به دست آمد به هیچ‌وجه برای هواداران خوشایند نبود. پرسپولیس در لیگ دوم روی پله سوم قرار گرفت و در لیگ هشتم هم ناباورانه به مقام پنجمی رسید تا حتی سهمیه لیگ قهرمانان را هم از کف بدهد. حالا خیلی از هواداران نگران هستند که مبادا آن داستان برای مرتبه سوم رخ بدهد و باز هم بی‌انگیزگی بازیکنان باعث سقوط و از هم‌پاشیدگی تیم شود. با این وجود به نظر می‌رسد این بار پرسپولیسی‌ها نباید خیلی هم نگران باشند، چون نشانه‌هایی وجود دارد که ثابت می‌کند قهرمان لیگ شانزدهم، برای حضور در لیگ هفدهم وضع بهتری دارد.

از نظر ساختاری پرسپولیس امسال یک فرق بزرگ با لیگ‌های دوم و هشتم دارد. در آن دو دوره، بلافاصله بعد از کسب عنوان قهرمانی مدیرعامل باشگاه تغییر کرد و تیم اجرایی جدید کار را دست گرفت، اما این بار علی‌اکبر طاهری و همکارانش که یک نایب‌قهرمانی و یک قهرمانی طی دو سال گذشته برای باشگاه به ارمغان آورده‌اند، همچنان بر مسند خودشان باقی هستند. طاهری فصل مهم نقل‌وانتقالات را مدیریت کرد و به نظر می‌رسد که حداقل تا چند ماه آینده یعنی زمان پایان کار پرسپولیس در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا هم سر جای خودش باقی بماند.

تفاوت بعدی در این است که به نظر می‌رسد این بار پرسپولیس به طور هدفمند تقویت شد. مثلا در لیگ هشتم و در هیجان ناشی از قهرمانی فصل قبل، پرسپولیس فوجی از اسم‌های بزرگ را جذب کرد که خیلی از آنها یا از دوران اوج فاصله گرفته بودند و یا اصلا به کار کادرفنی نمی‌آمدند، اما این بار یارگیری در پرسپولیس کاملا منطقی و به دور از هیجانات آنی انجام شده است. باشگاه در مورد همه خریدهای مهم، حتی ماه‌ها قبل از پایان لیگ شانزدهم به جمع‌بندی رسیده بود و تنها با فرا رسیدن موعد جابه‌جایی‌ها نسبت به جذب بازیکن اقدام کرد.

آخرین تفاوت دلگرم‌کننده هم به نفس حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت سرخ‌ها مربوط می‌شود. پرسپولیس را در لیگ دوم علی پروین هدایت می‌کرد؛ پرافتخارترین مربی تاریخ فوتبال ایران که همه کم‌وبیش می‌دانستند دوره‌اش گذشته. در لیگ هشتم نیز هدایت قرمزها بر عهده افشین قطبی بود که در آن مقطع بعد از قهرمانی با پرسپولیس فقط به حضور روی نیمکت تیم ملی فکر می‌کرد. برای لیگ هفدهم اما سرمربیگری پرسپولیس را برانکویی بر عهده دارد که سال‌هاست کیفیت فنی بالایش را نشان داده. مربی کروات اگرچه نیم‌نگاهی هم به هدایت تیم ملی دارد، اما خوب می‌داند هیچ طوفانی جایگاه کی‌روش را حداقل تا پایان جام‌جهانی روسیه تغییر نمی‌دهد و او باید فعلا در پرسپولیس خوب کار کند تا سهمش در حد یک «گزینه» برای جانشینی کارلوس محفوظ باقی بماند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ao6de

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مهره ای که از ابتدا پرسپولیس را امیدوار کرد/ تلاش برای حضور در ترکیب اصلی