تاریخ انتشار: 1396/05/09 09:51
کد خبر: 192164

لغو بازی دوستانه تیم ملی ایران و لهستان در آلمان

همانطور که همه می دانند کارلوس کی روش در حال برنامه ریزی برای تیم ملی فوتبال ایران جهت هر چه بهتر آماده شدن در راه آماده سازی جام جهانی روسیه است.
لغو بازی دوستانه تیم ملی ایران و لهستان در آلمان

 در حالیکه کارلوس کی روش مشغول برنامه ریزی برای دیدارهای دوستانه مناسب است، یک دیدار مهم برای تیم ملی فوتبال ایران در راه آماده سازی جام جهانی لغو شد.

همانطور که همه می دانند کارلوس کی روش در حال برنامه ریزی برای تیم ملی فوتبال ایران جهت هر چه بهتر آماده شدن در راه آماده سازی جام جهانی روسیه است.

در این راه او چهار بازی دوستانه را برای تیم ملی فوتبال ایران در نظر گرفته است. بازی اول مقابل روسیه است که قرار است مهرماه امسال برگزار شود. بازی دوم تیم ملی در آلمان مقابل لهستان برنامه ریزی شده بود. بازی سوم هم قرار است در سوئد و در شهر استکهلم با تیم ملی شیلی انجام شود. بازی چهارم هم ایران – سوئد است که هنوز محل برگزاری آن معلوم نیست اما به احتمال زیاد برگزار خواهد شد.

بازی ایران – روسیه که حتما برگزار می شود و کی روش خبر داده بود که برگزاری این بازی اوکی شده است اما بازی مقابل لهستان در آلمان به خاطر برگزار نشدن دربی در آلمان و نامه فدراسیون فوتبال ایران به فدراسیون فوتبال آلمان لغو شده است.

فدراسیون فوتبال آلمان که تا پیش از این برای برگزاری بازی تیم ملی مقابل لهستان در آلمان اوکی داده بود، حالا به فدراسیون فوتبال اعلام کرده که نمی تواند پذیرای تیم ملی فوتبال ایران در بازی دوستانه اش مقابل لهستان باشد. این بازی قرار بود ۵ اکتبر ۲۰۱۷ یا همان ۱۳ مهر ۹۶ در آلمان برگزار شود.

پس از اینکه فدراسیون فوتبال برای برگزاری دربی دوستانه به فدراسیون فوتبال آلمان نامه داد و از طرف آلمانی خواست شرایط برگزاری دربی را فراهم کنند، فدراسیون فوتبال آلمان برای برگزاری دربی دوستانه شرایط را مهیا کرد و حتی  پلیس آلمان امنیت بازی را تضمین کرد اما ماجرا به سمت و سوی دیگری رفت.

فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد به دلیل برگزاری سوپر جام و آماده نشدن شرایط برگزاری بازی در بیله فیلد، دربی در آلمان برگزار نمی شود. نامه دوم فدراسیون فوتبال ایران به فدراسیون فوتبال آلمان باعث شده تا طرف آلمانی از طرف ایرانی به فیفا شکایت کند. آلمانی ها اعلام کرده اند که هیچ تیمی از ایران، چه باشگاهی و چه ملی و در هر رده سنی، حق برگزاری اردو و بازی دوستانه در آلمان را ندارند!

اینکه چرا فدراسیون فوتبال ایران به جای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به فدراسیون فوتبال آلمان نامه نوشته می تواند یک سوال مهم باشد. دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با زیرکی پای خود را از این ماجرا کنار کشیده اند هر چند اسپانسر بازی عقیده دارد که باشگاه پرسپولیس پس از لغو دربی باید غرامت بدهد. سوال بعدی این است که چرا فدراسیون فوتبال با این دو نامه، این زمینه را فراهم کرده که فدراسیون فوتبال آلمان از فدراسیون فوتبال ایران به فیفا شکایت کند و در این وضعیت بد مالی، فدراسیون فوتبال ایران با جریمه و محرومیت احتمالی مواجه شود؟

مطمئنا لغو بازی مهم با لهستان به دلیل ارسال نامه درخواست فدراسیون فوتبال ایران از فدراسیون فوتبال آلمان،کارلوس کی روش را به شدت عصبانی خواهد کرد چرا که تیم ملی یک بازی مهم را با حریفی خوب از دست می دهد و البته فدراسیون فوتبال هم احتمالا با جریمه روبرو خواهد شد چرا که قرارداد بازی مقابل لهستان هم ظاهرا بسته شده و حالا به دلیل ریجکت کردن آلمانی ها، ممکن است لهستانی ها خواهان گرفتن غرامت از فدراسیون فوتبال ایران شوند!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pn7kl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



کی‌روش هم برای دربی به آلمان دعوت شد