تاریخ انتشار: 1396/05/11 22:59
کد خبر: 191574

شکستن طلسم تراکتور در دستان گل محمدی

تراکتورسازان از لحاظ آماری در دو فصل اخیر لیگ برتر فوتبال عملکردی قابل قبول برابر پرسپولیس نداشته اند و این کار گل محمدی جوان را برای چیدن پازل تاکتیکی اش مقابل رقیب دشوارتر می کند.
شکستن طلسم تراکتور در دستان گل محمدی

تراکتورسازی تیم مدعی سالهای اخیر در لیگ برتر فوتبال ما، بعد از اینکه برابر استقلال خوزستان غافلگیر شد قصد دارد در اولیل دیدار خانگی فصل جدید، ناکامی خود را زود جبران کند.

 تراکتورسازی با سرمربی جدید و جوان خود یحیی گل محمدی، اولین دیدار فصل خود را با شکست پشت سرگذاشت تا ضربه دقیقه ۹۱ میثم دورقی خاطره بدی را در ذهن هواداران این تیم حک کند. و حالا این تیم جوان شده باید با پرسپولیسی روبرو شود که برانکو ایوانکوویچ به آن روحی تازه دمیده است.

تراکتورسازان از لحاظ آماری در دو فصل اخیر لیگ برتر فوتبال عملکردی قابل قبول برابر پرسپولیس نداشته اند و این کار گل محمدی جوان را برای چیدن پازل تاکتیکی اش مقابل رقیب دشوارتر می کند. بررسی دیدارهای اخیر دو تیم نشان می دهد که تبریزی ها برای گل زدن به پرسپولیس با طلسمی یک سال و ۵ ماهه روبر شده اند و برای شکست دادن رقیب ۲ سال و ۵ ماه است که به انتظار نشسته اند.

آخرین گلی که تراکتورسازی به پرسپولیس زده

پرسپولیس با خط دفاعی قابل احترامش در لیگ شانزدهم ۱۸۰ دقیقه برابر تبریزی ها به میدان رفت و از تیم امیر قلعه نویی یک گل هم نخورد.

در واقع از آخرین بار که تراکتورسازان موفق به گشودن دروازه پرسپولیس شدند تقریبا ۲ سال و ۵ ماه می گذرد. تراکتورسازان در دیدار هفته بیست و دوم لیگ پانزدهم موفق شدند پرسپولیس را پیش چشم هوادارانش ۱-۱ متوقف کنند و این دیدار یکشنبه ۱۶ اسفند ماه سال ۱۳۹۴ برگزار شده بود. دیداری که با گل دقیقه ۱۳ رامین رضاییان شیرین برای پرسپولیس آغاز شد اما در ادامه با گل دقیقه ۳۹ ایان پوریان به تساوی ختم شد.

به عبارت دیگر محمد ایران پوریان پنجشنبه این فرصت را دارد که بعد از ۱ سال و ۴ ماه و ۲۸ روز دوباره دروازه پرسپولیس را باز کند.

آخرین بار که تراکتور پرسپولیس را برد

و اما تراکتورسازان آخرین بار یکشنبه ۱۷ اسفند ماه سال ۱۳۹۳ با تک گل شاهین ثاقبی پرسپولیس را شکست دادند و از انجام این دیدار در هفته ۲۲ لیگ چهاردهم ۲ سال و ۴ ماه و ۲۵ روز می گذرد.

البته در فصل یاد شده تراکتور توانسته بود نتیجه بازی رفت دو تیم در تهران را نیز با نتیجه ۱-۳ به سود خود خاتمه دهد. دیداری که با همکاری مشترک سوشا مکانی و محسن بنگر یک گل به خودی به کام تبریزی ها در بر داشت و البته با هنرنمایی ادینهو برزیلی و سامان نریمان جهان تلخی شکست را برای میزبان دو چندان ساخت.

رد پای رامین

به گزارش مشرق، باید از رد پای رامین رضاییان در دیدارهای اخیر پرسپولیس و تراکتورسازی هم نکته ای نوشت. بازیکنی که با حرف و حدیث بسیار از پرسپولیس جدا شد تا سرنوشت فوتبالی اش را کنار تیم اوستنده بلژیک دنبال کند. رضاییان برای پرسپولیس طی لیگ های پانزدهم و شانزده ۹ گل به ثمر رساند. ۹ گلی که ۲ تای آنها سهم تراکتورسازان تبریزی شد.

رضاییان در آخرین دیدار دو تیم (هفته ۲۰ لیگ ۱۶) گل دوم پرسپولیس برانکو را به ثمر رساند تا نقش پررنگی در پیروزی ۳-۰ پرسپولیس برابر تراکتورسازی امیر قلعه نویی داشته باشد.

جالب اینکه این هافبک مدافع در هفته ۲۲ لیگ پانزدهم هم تک گل تیم برانکو را برابر رقیب به ثمر رسانده بود تا نشان دهد همواره چارچوب دروازه این تیم تبریزی را خوب می شناسد.

آیا نبود رضاییان در دیدار هفته دوم این فصل پرسپولیس برابر تراکتورسازی به چشم خواهد آمد؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27povg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال