تاریخ انتشار: 1396/05/14 10:21
کد خبر: 191054

مهمترین دلیل 3 پیروزی اخیر پرسپولیس چه بوده است؟

پرسپولیس در طی مدت زمانی کوتاه و آن هم در کمترین فاصله از تمرینات آماده سازی پیش فصل، 3 پیروزی دلچسب کسب نمود.
مهمترین دلیل 3 پیروزی اخیر پرسپولیس چه بوده است؟

 ابتدا در سوپر جام باشگاه های کشور، نفت تهران قهرمان جام حذفی فصل قبل را از لب تیغ گذراند. در گام های بعدی و طی هفته های اول و دوم لیگ برتر هفدهم نیز، بترتیب فولاد تیم پر آوازه فوتبال خوزستان و تراکتورسازی تبریز تیم قدرتمند لیگ شانزدهم و نایب قهرمان جام حذفی را مقتدرانه از پیش روی برداشت.

نکته بارز در تمامی این پیروزی ها تنها عملکرد ضعیف حریفان نبود، بلکه آمادگی مناسب بدنی، در شرایط مسابقه بودن بازیکنان، تعویض های کلیدی و تدابیر برانکو به همراه بازی روان و ترکیبی ارائه شده از جانب این تیم مسبب این عملکرد چشمگیر بوده است.

در حقیقت می توان گفت برانکو پس از سپری نمودن دومین سال حضورش، اکنون دیگر بازی مدرن و حال حاضر فوتبال جهان را (( بصورت وریدی )) به شاهرگ پرسپولیس تزریق نموده است.

منظور همان بازی مالکانه متاثر از سبک فوتبال رئال و باسا بوده که با شیوه خاص کروات ها که همان بازی ترکیبی، جابجایی های مکرر و تشکیل مثلث هایی در ابعاد مختلف که حریف را نظاره گر و ناتوان در بازی می نماید می باشد.

مهمترین خصیصه پرسپولیسی ها این است که هم بخوبی می دوند و هم استادانه توپ را به گردش در می آورند. نقش آماده سازی ذهنی و بدنسازی بسیار دقیق این تیم نیز به نیکی مشهود است. ضمن احترام به این 3 حریف ابتدایی پرسپولیس و مربیانشان باید عرض کنم که آن ها هنوز به سبک سنتی بازی نموده، بیشتر دنبال توپ دویده و هیچ گونه راهکار جدی برای بستن فضا ها و مقابله با بازی سیال پرسپولیس نداشته اند.

تیم قرمزپوش پایتخت هم از نظر بدنی از این 3 رقیب برتر بوده و هم از لحاظ شیوه نگرش به بازی.

سرخ پوشان در طی این 270 دقیقه، بازی خویش را به هر 3 حریف دیکته نموده و بیان این صحبت ها که این تیم ها نیمکتی خالی و نامناسب یا فرصتی ناکافی جهت آماده سازی در اختیار داشته اند و یا سایر مسائل مطروحه، از ارزش های بازی یکدست و منسجم قهرمان فصل قبل نمی کاهد.

تیم پرسپولیس با چرخش مکرر توپ، تمامی توان بدنی تیم رقیب را گرفته و عصبی شدن و بی انگیزگی بازیکنان تیم های یاد شده گویای ناتوانی آنان در تقابل با حریف تا دندان مسلح خویش بوده است.

البته این احتمال وجود دارد تا تیم های لیگ برتری بخواهند به آمادگی دلخواه برسند، پرسپولیس فاصله امتیازی معناداری پیدا کرده که این خود زنگ خطری جدی برای مدعیان قهرمانی خواهد بود. زیرا پرسپولیس در سوپرجام و هفته های اول و دوم لیگ برتر با آمادگی ای همچون هفته هشتم به بعد لیگ بازی نموده و تیم های مدعی اخیر هنوز اندر خم 1 کوچه بوده و هستند. بنظر می رسد که وضعیت سایر تیم های لیگ برتری نیز دستکمی از تیم های یاد شده نداشته باشد.

نویسنده: محسن بابادی(آنالیزور و تحلیلگر فوتبال ایران)

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bjo6v

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تقابل جذاب برانکو با هافبکی که مورد علاقه‌اش نبود!