تاریخ انتشار: 1396/05/15 19:20
کد خبر: 190710

حمایت باشگاه تراکتور سازی از شکایت پرسپولیس

توهین و بی احترامی نسبت به هر فرد و گروهی غیرقابل توجیه محسوب می‌شود و مجموعه باشگاه تراکتورسازی تبریز نیز به همین دلیل این اتفاقات را محکوم کرد.
حمایت باشگاه تراکتور سازی از شکایت پرسپولیس

محمد جواد پاینده پیرامون شکایت باشگاه پرسپولیس و اتفاقات روز چهارشنبه هفته گذشته در فرودگاه تبریز عنوان کرد: توهین و بی احترامی نسبت به هر فرد و گروهی غیرقابل توجیه محسوب می‌شود و مجموعه باشگاه تراکتورسازی تبریز نیز به همین دلیل این اتفاقات را محکوم کرد. بیانیه کانون هواداران باشگاه همچنین مصاحبه صریح یحیی گل‌محمدی نشان دهنده ابراز تاسف مجموعه باشگاه از این اتفاقات بود. سرپرست تیم آقای کاظم محمودی و بنده در دیدار حضوری با شخص آقای خوردبین هم از ایشان دلجویی کردیم اما در طرف مقابل انتظار داشتیم باشگاه پرسپولیس هم به توهین و هتاکی گسترده یک رسانه بی هویت به میلیون‌ها نفر از مردم شریف ایران واکنش نشان دهد.


وی ادامه داد: اگر به دنبال ایجاد فضایی اخلاقی و حرفه ای در فوتبال کشور هستیم باید همه استانداردهای لازم در این بخش را رعایت کنیم. افرادی که در فرودگاه تبریز به مرحوم نوروزی و آقای خوردبین توهین کردند قطعا مرتکب عمل زشتی شدند و در حالی که  رفتار این افراد هیچ گونه انتسابی به مجموعه باشگاه تراکتورسازی نداشته و مسئولیت قانونی برای باشگاه ایجاد نمی کند، با این وجود سریعا این رفتار را محکوم کردیم چرا که پایبندی به اخلاق و پرهیز از توهین و هتاکی را وظیفه خود می دانیم اما در طرف مقابل وقتی یک رسانه منتسب به نزدیکان و عوامل باشگاه پرسپولیس به مردم شریف آذربایجان و میلیون ها هوادار تراکتورسازی توهین می‌کند چرا شاهد واکنشی نیستیم و این رفتار غیر اخلاقی محکوم نمی شود؟


مدیر رسانه ای باشگاه تراکتورسازی گفت: خواسته همه ما این است که فضای رقابتی حتی تقابل هواداران دو تیم از محدوده کری های معمول فوتبال خارج نشود و به سمت مسائلی نرویم که به صلاح کشور نیست. چرا باید در حاشیه یک رویداد فوتبالی به یک قومیت شریف توهین شود و تنها مجموعه باشگاه تراکتورسازی باشد که این اتفاق را محکوم ساخته است؟ باشگاه پرسپولیس به عنوان یکی از باشگاههای پرطرفدار کشور هم می توانست این اتفاق و این هتاکی را محکوم سازد در حالی که بسیاری از پیشکسوتان و اعضای این باشگاه حتی بازیکنان این تیم هم از مردم آذربایجان هستند و طبیعتا نمی توانند چنین توهین هایی را بپذیرند. از سوی دیگر این هتاکی  در رسانه ای صورت گرفته که هرچند مجوز قانونی نداشته  اما مدعی حمایت از باشگاه پرسپولیس است و در فضای مجازی صفحه اول این روزنامه با  الفاظ زشت و ناروا دست به دست شده و میلیون ها بار دیده شده است. آیا نمی شد چنین حرکت غیر قابل توجیهی را محکوم سازند؟


پاینده در پایان پیرامون خبر شکایت باشگاه پرسپولیس از تراکتورسازی پیرامون اتفاقات فرودگاه تبریز گفت: در جلسه هماهنگی پیش از مسابقه پیرامون این موضوع در حضور ناظر محترم فدراسیون فوتبال صحبت های لازم صورت گرفت. باشگاه تراکتورسازی هیچ کوتاهی در این زمینه صورت نداده و اینکه عده ای در فرودگاه علیه اعضای تیم پرسپولیس شعار داده اند هرچند عمل ناپسندی است اما قطعا انتسابی به مجموعه تراکتورسازی پیدا نمی کند که قابل پیگرد و شکایت باشد. من فکر می کنم چنین شکایتی منطقی و موجه نخواهد بود و بیشتر جنبه تبلیغ رسانه ای دارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jn9ep

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برانکو:ما می‌توانیم از تبریز با دست پر برگردیم