تاریخ انتشار: 1396/05/17 08:44
کد خبر: 190382

استقلال ، این روزها به شدت تحت فشار قرار دارد

استقلال در شرایطی که از دو هفته ابتدایی لیگ موفق به کسب پیروزی نشده، این روزها به شدت تحت فشار قرار دارد.
استقلال ، این روزها به شدت تحت فشار قرار دارد

عبدالصمد مرفاوی در گفت‌وگو با خبرنگار، در خصوص شرایط این روزهای استقلال اظهار داشت‌: نمی‌توانیم بگوییم استقلال خوب بازی نمی کند در واقع استقلال به دنبال یک فوتبال خوب می‌باشد اما هنوز‌ آن کارایی را ندارد.

 

وی ادامه داد: استقلال ابزار این کار را هم دارد این روزها می‌شنویم که می‌گویند به دنبال ارائه بازی مالکانه هستیم من هم بازی مالکانه را دوست دارم. به خاطر اینکه ذات فوتبال استقلال فوتبال مالکانه است. از دوره رایکوف و همچنین پورحیدری که ما از پدر استقلال ارائه این فوتبال را یاد گرفتیم.

 

پیشکسوت استقلال افزود: بازی مالکانه یک نیازهایی دارد که باید داشته باشیم. استقلال در این بازی مالکانه احتیاج دارد که بازیکنانش تحرک زیادی داشته باشند چون این سبک یک کار فنی بالاتری می‌خواهد. بازیکن باید در زمین حریف با توجه به تحرک‌شان پشت بازیکنان حریف پا به توپ شوند و رو به دروازه حریف کار ترکیبی انجام دهند. بازیکن باید خلاقیت داشته باشد و از موقعیت‌ها استفاده کند.

 

مرفاوی در ادامه خاطرنشان کرد: استقلال باریکنان زیادی دارد، بازیکنانی مثل جباری و جباروف بازیکنان طراح هستند و رو به جلو که می‌توانند بازی ترکیبی را انجام دهند. من بازی‌ای که از استقلال دیدم نشان می دهد این تیم در ادامه بهتر خواهد شد ولی باید یکسری اصول را با تمرین بیشتر انجام دهند تا به موفقیت برسند. استقلال از دفاع به حمله را بسیار خوب انجام می‌دهد و کارهای بسیار اصولی است.

 

وی ادامه داد: در دیدار مقابل استقلال خوزستان در 20 دقیقه آخر استقلال بهتر شد چون یک بازیکنی به میدان آمد که کارایی خوبی داشت.  او خلاقیت بسیار خوبی داشت و خودش را به تیم حریف تحمیل کرد و باعث شد استقلال جان بگیرد.

 

سرمربی سابق استقلال در خصوص عملکرد جباری بیان داشت: جباری چند سال در استقلال نبوده، باید محیط فوتبال ایران ‌آشنا شود چون او هنوز در محیط فوتبال قطر است. او نیاز به زمان دارد تا با شرایط فوتبال ایران دوباره آشنا شود. اگر من این حرف‌ها را زدم منتقد استقلال نبودم اگر بخواهم حرفی را بزنم اول به خود آنها می‌گویم و سپس در رسانه‌ها صحبت می‌کنم. هیچ غرض‌ورزی هم با استقلال ندارم.

 

مرفاوی در ادامه عنوان کرد: استقلال ابزار لازم برای قهرمانی را دارد فقط باید از آنها خوب استفاده کند. اگر قرار باشد روزی سجاد شهباززاده بازی کند باید به میدان برود و نباید جای او کسی دیگر به میدان برود. به نظر من هر کسی حقش است باید در استقلال بازی کند و در واقع ما نباید به نام‌ها نگاه کنیم.

 

وی در خصوص عملکرد قائدی خاطرنشان کرد: من در مورد عملکرد قائدی صحبت نمی‌کنم چون به نظرم این بازیکن باید حالا حالاها در استقلال تمرین کند. خیلی ها قبل از مهدی قائدی در استقلال بودند، تمرین کردند تا توانستند موفق شوند او هنوز دو ماه است که به استقلال آمده و نمی‌توان در موردش نظر داد.

 

مرفاوی در خصوص تغییرات زیاد ترکیب تیم افزود: من در بازی اول گفتم یکی از مشکلات استقلال تغییرات زیاد است. این تیم در بازی اول شش تغییر نسبت به سال گذشته داشته که این نیاز به زمان دارد تا تیم هماهنگ شود. در بازی دوم هم نسبت به بازی اول چهار تغییر به وجود آمد که این زیاد خوب نیست. استقلال برای قهرمانی باید هرچه سریع‌تر به انسجام لازم برسد. استقلال دیگر نمی‌تواند امتیاز از دست بدهد و این بهانه خوبی نیست که مدام گفته شود در ادامه بهتر خواهیم شد چون قطعاً در ادامه تیم‌های دیگر هم پیشرفت خواهند کرد.

 

مرفاوی در پایان در خصوص اینکه آیا منصوریان بعد از آن باخت سنگین به العین باید امسال حفظ می‌شد یا خیر گفت: ماندن یا نماندن وی به من ارتباطی ندارد اما وقتی از همان سال اول به مربی اطمینان می‌کنی تا بیاید کارش را انجام دهد باید تا آخر پای او بایستی مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد. باخت سنگین به العین هم اتفاق فوتبال بود و برای هر مربی پیش می‌آید. هیچ مربی نمی‌تواند بگوید من حاشیه امنیت دارم که اگر این حرف را بزند یک روزی شکست می‌خورد و ثابت می‌شود که امنیت ندارد. منصوریان باید حفظ شود و کارش را با قدرت ادامه دهد. امیدوارم این تیم به روند رو به جلویش ادامه دهد و بتواند نتیجه بگیرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jnkrz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



 وسوسه برانگیز ترین بمب نقل و انتقالاتی به آبی ها نزدیک نیست!/لیست آبی‌ها هنوز برای یک بازیکن دیگر جا دارد.

تاکتیک اشتباه منصوریان در مقابل تیم ویسی
آیا استقلال باید با دو هافبک دفاعی بازی می کرد!؟