تاریخ انتشار: 1396/05/18 14:55
کد خبر: 190097

علیمنصور و علاقه به تغییر

علیمنصور و علاقه به تغییر

استقلال کماکان ترکیب ثابت ندارد. این موضوعی است که مورد تایید سرمربی آبی‌ها هم قرار گرفته و بازتاب فراوانی در رسانه‌ها داشته است. جالب اینکه نگاهی به تغییرات ترکیب استقلال در بازی‌های ابتدایی لیگ‌های شانزدهم و پانزدهم، نشان می‌دهد منصوریان امسال علاقه بیشتری به تغییر نشان داده و در مقایسه با سال گذشته خیلی زود سراغ تغییر ترکیب خودش رفته است.

 

لیگ پانزدهم

آخرین بازی مظلومی/ ذوب‌آهن

منصوریان سال گذشته استقلالی را از مظلومی تحویل گرفت که در آخرین بازی فصل پانزدهم و در فینال جام حذفی به ذوب‌آهن باخته بود. مهدی رحمتی به عنوان دروازه‌بان، هرایر مگویان و حنیف عمران‌زاده به عنوان مدافعان وسط، میثم مجیدی و میلاد فخرالدینی به عنوان مدافعان کناری، محمدرضا خرسندنیا و امید ابراهیمی به عنوان هافبک‌های دفاعی، فرشید اسماعیلی، یعقوب کریمی و بهنام برزای به عنوان هافبک‌های هجومی و جابر انصاری به عنوان مهاجم، نفراتی بودند که با نظر مظلومی مقابل ذوب‌آهن قرار گرفتند و جام قهرمانی را در ضربات پنالتی از دست دادند. در این میان عادل شیحی، علیرضا رمضانی و آرش برهانی هم نفراتی بودند که به عنوان مهره ذخیره به میدان رفتند و موفق به تغییر نتیجه بازی نشدند.

 

لیگ شانزدهم

اولین بازی منصوریان/ نفت‌تهران

منصوریان با تغییراتی فراوان کارش در استقلال را آغاز کرد تا جایی که تنها 3‌بازیکن حاضر در فینال حذفی در اولین بازی لیگ شانزدهم برای این مربی به میدان رفتند. هرایر مگویان در خط دفاع، امید ابراهیمی در خط میانی و جابر انصاری در خط حمله، بازیکنانی بودند که پس از تغییروتحولات روی نیمکت استقلال، جایگاه‌شان در ترکیب اصلی را حفظ کردند. با محرومیت مهدی رحمتی، حسین حسینی دروازه‌بان فیکس استقلال در بازی با نفت‌تهران بود و کنعانی‌زادگان و مگویان هم به عنوان مدافعان وسط جلوی او بازی کردند. با تصمیم منصوریان امید نورافکن در پست دفاع چپ برای استقلال به میدان رفت و وریا غفوری تازه وارد، در پست دفاع راست بازی کرد. در اولین بازی لیگ شانزدهم، فرشید باقری تازه وارد و امید ابراهیمی باتجربه، هافبک‌های دفاعی استقلال بودند و جابر انصاری، بختیار رحمانی و خسرو حیدری به عنوان هافبک‌های تهاجمی به میدان رفتند. در بازی با نفت‌تهران کاوه رضایی هم تنها مهاجم استقلال بود. محسن کریمی و آرش افشین هم مهره‌های تعویضی استقلال در اولین بازی فصل لقب گرفتند.

 

دومین بازی فصل/ استقلال‌خوزستان

استقلال پس از تساوی خانگی مقابل نفت‌تهران، راهی خوزستان شد تا با آبی‌های این شهر بازی کند. جالب اینکه منصوریان تنها دو تغییر در تیمش اعمال کرد تا شاید اولین برد فصل را کسب کند. با پایان محرومیت مهدی رحمتی، این دروازه‌بان باتجربه جای حسین حسینی را گرفت و رابسون برزیلی هم با دریافت مجوز بازی، جانشین امید نورافکن در ترکیب اصلی شد. البته با نظر منصوریان مگویان برای بازی با استقلال‌خوزستان به دفاع چپ رفت تا رابسون در پست تخصصی‌اش به میدان برود و زوج کنعانی‌زادگان در قلب خط دفاع باشد. در این بازی وریا غفوری همانند بازی اول مدافع راست استقلال بود. امید ابراهیمی و فرشید باقری به عنوان هافبک‌های دفاعی، جابر انصاری، بختیار رحمانی و خسرو حیدری به عنوان هافبک‌های هجومی و کاوه رضایی به عنوان مهاجم، دیگر نفرات تیم منصوریان در بازی با استقلال‌خوزستان بودند. میثم مجیدی، علی قربانی و فرشید اسماعیلی هم به عنوان مهره‌های ذخیره مقابل همنام خوزستانی به میدان رفتند.

 

آخرین بازی فصل/ العین امارات

فصل گذشته برای استقلال و منصوریان به بدترین شکل ممکن به پایان رسید. شاگردان منصوریان که در آزادی با نتیجه یک بر صفر العین را شکست داده بودند، در بازی برگشت مقابل این تیم شش‌تایی شدند و وداعی تلخ با رقابت‌های آسیایی داشتند. در این بازی مهدی رحمتی دروازه‌بان آبی‌ها بود و میلاد زکی‌پور، لئاندرو پادووانی، رابسون جانواریو و وریا غفوری در خط دفاع به میدان رفتند. در اتفاقی نادر، فرشید باقری، مجید حسینی و هرایر مگویان، هافبک‌های دفاعی استقلال مقابل العین بودند و علی قربانی و خسرو حیدری هم به عنوان هافبک‌های هجومی در ترکیب اصلی قرار گرفتند. طبق معمول کاوه رضایی هم تنها مهاجم استقلال در آخرین بازی فصل بود. مجتبی حقدوست، جابر انصاری و محسن کریمی هم مهره‌های ذخیره منصوریان در این بازی بودند.

 

لیگ هفدهم

  اولین بازی فصل/ نفت‌آبادان

با ابقای منصوریان روی نیمکت استقلال، انتظار می‌رفت تغییرات در ترکیب اصلی آبی‌ها به حداقل برسد اما این موضوع برای بازی با نفت‌ عملی نشد. مهدی رحمتی، میلاد زکی‌پور، وریا غفوری، علی قربانی، جابر انصاری و خسرو حیدری، شش بازیکنی بودند که هم مقابل العین به میدان رفتند و در بازی با نفت‌آبادان هم در ترکیب حضور داشتند. در اولین بازی لیگ هفدهم، رحمتی دروازه‌بان استقلال بود و منتظری و گوک به عنوان مدافعان وسط به میدان رفتند. زکی‌پور و غفوری همانند سال گذشته مدافعان کناری استقلال بودند و روزبه چشمی هم به عنوان هافبک دفاعی در ترکیب قرار گرفت. حسن بیت‌سعید، داریوش شجاعیان، خسرو حیدری و جابر انصاری، هافبک‌های هجومی استقلال مقابل نفت بودند و شهباززاده هم جای کاوه را در نوک خط حمله گرفت. در بازی با نفت‌آبادان، علی قربانی، یعقوب کریمی و جپاروف به عنوان مهره ذخیره به میدان رفتند.

 

دومین بازی فصل/ استقلال‌خوزستان

تیم منصوریان پس از شکست مقابل نفت‌آبادان، به جز دروازه در تمام خطوط تغییر داشت. او در خط دفاع مجید حسینی را جانشین عظیم گوک کرد، در خط هافبک روی نام بیت‌سعید و خسرو حیدری قلم قرمز کشید تا نورافکن و جپاروف در ترکیب اصلی قرار بگیرند و در خط حمله هم علی قربانی را جانشین شهباززاده کرد. البته این چهار تغییر فقط تغییرات نفری استقلال برای بازی با استقلال خوزستان بود. داریوش شجاعیان که در بازی اول در پست هافبک بازیساز به میدان رفته بود به جناح چپ رفت و جابر انصاری جای خسرو حیدری را در جناح راست گرفت. استقلال با ترکیب مهدی رحمتی، پژمان منتظری، مجید حسینی، میلاد زکی‌پور، وریا غفوری، روزبه چشمی، امید نورافکن (63- مهدی قائدی)، سرور جپاروف (67- مجتبی جباری)، داریوش شجاعیان، جابر انصاری (76- سجاد شهباززاده) و علی قربانی رودرروی همنام خوزستانی‌اش قرار گرفت و به تساوی بدون گل رضایت داد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36zmq7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تخصص عجیب علیرضا منصوریان در لیگ برتر