تاریخ انتشار: 1396/07/16 11:51
کد خبر: 179280

سافتبال بدون ورزشگاه؟

سافتبال استان اصفهان همچنان درگیر است. پس از صحبت‌های جنجالی فاطمه شهریاری این بار فرنگیس جعفری (یکی دیگر از ملی پوش سافتبال اصفهان) از مشکلات بازیکنان این رشته صحبت کرد.

سافتبال بدون ورزشگاه؟

با توجه به اتفاقات رخ داده در خصوص سافتبال بانوان، حمیدرضا غزنوی (رییس هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان) و علیرضا امینازاده (معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان) نیز به این مطالبات پاسخ‌هایی می‌دهند. خبرنگار پای صحبت‌هایشان می‌نشیند تا منبع آب خوردن این مشکلات را بیابد.

ملی پوش سافتبال بانوان استان اصفهان در ادامه گله‌های شهریاری در گفت‌وگو باخبرنگار، با اشاره به کنسل شدن تمرینات سافتبال بانوان اظهار کرد: در حال حاضر در اردوهای تیم ملی هستیم ولی نه تجهیزات مناسبی داریم و نه زمین مناسبی که بتوانیم تمرین کنیم. نمی‌دانم با چه امیدی به اردوهای تیم ملی می‌رویم.

فرنگیس جعفری بابیان اینکه بودجه‌ای برای شرکت در مسابقات نداشتیم، افزود: در مسابقات انتخابی تیم ملی که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، بسیاری از ورزشکاران اصفهانی به دلیل عدم وجود بودجه و مشکلات دیگر موفق به شرکت در این رقابت‌ها نشدند.

وی با بیان اینکه قول‌های زیادی در این زمینه به ما داده می‌شود، افزود: سافتبال همچنان زمین ندارد، 13 سال در زمین مشتاق تمرین می‌کردیم. شناخت مردم از سافتبال و اطلاعات آنها از این رشته مساوی بود با تمرینات تیم بانوان در زمین مشتاق. همه می‌دانستند که پایگاه سافتبال، ورزشگاه مشتاق است اما متاسفانه زمین مشتاق را از ما گرفتند. تعداد بازیکنان سافتبال بسیار زیاد شده بود اما پس از تغییر مکان زمین سافتبال و دور شدن راه، بسیاری از ورزشکارانمان را از دست دادیم و اکنون هم که دیگر زمینی برای تمرین نداریم.

ملی‌پوش سافتبال بانوان استان اصفهان با اشاره به تمرین در زمین بهارستان پس از از دست دادن زمین چمن مشتاق، اظهار کرد: پس از اینکه زمین مشتاق را از ما گرفتند به اجبار در زمین چمن بهارستان تمرین می‌کردیم. اما پس از شروع تمرین چند پسر بچه فوتبالیست‌ها به زمین تمرین آمده و با این ادعا که در این سانس زمین در اختیار ما است، می‌خواستند زمین را نصف کنند. همچنین اطراف این محوطه نیز پر از پسران و مردانی بود که با موتورسیکلت به تماشای ما می‌ایستادند. امنیت مناسبی نداشت و فضایی هم برای تعویض لباس نداشتیم.

جعفری تصریح کرد: انتظار داریم اگر مسئولان قولی می‌دهند به قولشان عمل کنند. ورزشکاران سافتبالی در گرما و سرما با علاقه این رشته را دنبال می‌کنند و انتظار دارند که از طرف مسئولان حمایت شوند نه اینکه فقط قول بگیرند و پاسخی نبینند.

با وجود تمامی این مشکلات بیشترین کمک هیئت به سافتبال شده است

حمیدرضا غزنوی رییس هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان در پاسخ به مطالبات بانوان سافتبال استان اصفهان مطالبی را عنوان کرد.

وی با اشاره به مزایده گذاشتن زمین‌های ورزشی توسط سازمان اداره ورزش و جوانان اظهار کرد: پس از گرفتن زمین چمن مشتاق به واسطه نامه نگاری و ارتباطاتی که داشتیم درخواست در اختیار گذاشتن دوباره زمین مشتاق را از اداره ورزش و جوانان مطرح کردیم. اما با توجه به اینکه تعداد ورزش‌های چمنی مثل بیس‌بال، راگبی، فوتبال و... بسیار زیاد است این امر که اداره ورزش و جوانان با مشکلاتی مواجه شود طبیعی است. همچنین هر ورزش در بخش بانوان، آقایان، نوجوانان و جوانان نیاز به زمین چمن دارد بنابراین زمین‌های چمن باید میان این ورزش‌ها تقسیم شوند.

رییس هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان در پاسخ به این مساله که چرا تمرینات بانوان سافتبال در زمان سوخته ورزشگاه بوده است؟ تصریح کرد: مسئول کمیته باید برای تنظیم ساعت تمرین درخواست می‌کرد و اعتراضی مبنی بر اینکه ساعتی که برای تمرین کمیته سافتبال در نظر گرفته شده است نامناسب است در هیئت انعکاس پیدا نکرده است.

غزنوی با اشاره به هزینه‌های گزاف نگهداری و تهیهٔ زمین چمن، اظهار کرد: قرار است با کمک فدراسیون جهانی بیسبال و سافتبال این مشکل را حل کنیم اما هنوز اقدامی در این جهت نشده است. زمین در اختیارمان قرار گرفته و هزینه‌های این زمین‌ها را هیئت پرداخت کرده است. مقدمات اولیه مثل تهیه و ارسال نقشه توپوگرافی نیز انجام شده است اما با توجه به هزینه‌های بالای زمین چمن شاید فدراسیون جهانی سافتبال نیز نتواند از پس هزینه‌های این زمین برآید.

وی افزود: ورزش‌های دیگر با تهیهٔ یک سالن می‌توانند به فعالیت بپردازند و به اصطلاح نیاز به مراقبت ندارند اما ورزش‌هایی که به زمین چمن نیاز دارند کم و بیش با این مشکلات مواجه هستند و باید به صورت مداوم از زمین و چمن نگهداری کنند.

رییس هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان گفت: ورزشگاه مشتاق یکی از ورزشگاههای زیر مجموعه شهرداری و بالطبع تحت نظارت سازمان ورزش شهرداری است واگر این زمین مال من بود مطمئناً در اختیار ورزشکارانم قرار می‌دادم. مسئولان اداره ورزش و جوانان و سازمان ورزش شهرداری نیز در پاسخ به نامه نگاری‌ها و مطالباتمان فقط وعده پیگیری می‌دهند. البته تلاش هم می‌کنند ولی آنها نیز با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستند و باید زمین‌هایشان را به مزایده بگذارند ولی این امکان وجود دارد که همچون برخی رشته‌ها در خصوص بانوان نیز یکسری اولویت‌ها را در نظر بگیرند.

غزنوی تصریح کرد: تاکنون هزینه‌های سافتبال را تا حد امکان فراهم کرده‌ایم. حتی خیلی بیشتر نسبت به کمیته‌های دیگر بودجه‌ای که به این کمیته تخصیص می‌یافته، ارائه داده‌ایم.

امیدوارم با رایزنی با شهرداری زمین مشتاق به ورزشکاران بازگردد

همچنین علیرضا امینازاده، معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان در پاسخ به گفته‌های ورزشکاران و رییس هیئت انجمن‌های ورزشی اظهار کرد: کمیته سافتبال زیر نظر هیئت انجمن‌های ورزشی است. بانوان این کمیته در گذشته از زمین چمن مشتاق استفاده می‌کردند و پس از مدتی دیگر این فضا را در اختیارشان نگذاشتند.

وی افزود: در اداره کل ورزش و جوانان هماهنگی‌هایی برای عقد قرار داد زمین چمن خوراسگان برای بانوان سافتبالی انجام شده است تا زمین خوراسگان را در اختیارشان قرار دهیم اما باتوجه به دور بودن زمین، بانوان با مشکلاتی رو به رو بودند.

معاون توسعه امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: امیدواریم جلسه‌ای با رییس هیئت انجمن‌های ورزشی (حمیدرضا غزنوی) داشته باشیم تا بتوانیم با رایزنی با شهرداری دوباره از زمین چمن مشتاق استفاده کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3evr8y

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سبزهای اصفهان در راه تهران!

 لیگ کاتای پایه دختران برگزار شد
به میزبانی سالن کبگانیان؛