تاریخ انتشار: 1396/09/22 12:39
کد خبر: 169568

تغییرات در کادر فنی بیمه رازی اجتناب ناپذیر است

پس از ناکامی تیم پرستاره بیمه رازی در رقابت‌های جام باشگاههای کشتی آزاد جهان که منجر به انصراف زود هنگام از ادامه مسابقات شد.حرف و حدیث بسیار در باره چگونگی و دلایل این شکست غیر منتظره بر زبان افراد و رسانه‌ها جاری شد.
تغییرات در کادر فنی بیمه رازی اجتناب ناپذیر است

در واقع همه مترصد بودند تا کادر فنی و یا مسئولین تیم یاد شده در خصوص دلایل شکست غیر منتظره توضیح کافی را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند. در همین راستا برخی از اعضای کادر فنی بیمه رازی، فدراسیون کشتی را مقصر جلوه داده و اجازه حضور دیر هنگام آنان به تیم سوم یعنی ستارگان ساری را دلیل باخت خود ارزیابی کردند، اما سرپرست تیم طی مصاحبه با وجود اذعان به تخلف و بی قانونی که در خصوص اجازه شرکت تیم ستارگان ساری انجام شده، این امر را دلیل اصلی ناکامی بیمه رازی نمی‌داند. کیومرث محرابی کادر فنی تیم بیمه رازی را مقصر اصلی شکست قلمداد کرده. وی برای تاکید این موضوع، ناکامی سال قبل بیمه رازی برابر تایتان مرکوری آمریکا را هم ناشی از بی تدبیری کادر فنی اعلام کرده است. محرابی همچنین به رسم معمول موفقیت ایزی پایپ کاشان و کادر فنی تیم یاد شده از جمله محسن کاوه ، داوود رخش خورشید و مصطفی علیزاده را به آنان تبریک گفته و موفقیت به دست آمده توسط این مربیان و تیم کاشانی را مایه مباهات ارزیابی کرده که همین امر می‌تواند پیام اصلی برگزاری مسابقات جوانمردانه باشد.

تغییرات در کادر فنی بیمه رازی اجتناب ناپذیر است

با توجه به شواهد موجود به نظر می‌رسد تغییرات در کادر فنی کشتی آزاد بیمه رازی اجتناب ناپذیر باشد. این واقعیت را می‌توان از فحوای کلام سرپرست تیم به وضوح دریافت. البته اگر مسئولین بیمه رازی همچنان قصد تداوم مسیر در عرصه کشتی را داشته باشند چرا که آنان علی رغم حمایت‌های خوبی که طی سال‌های اخیر از کشتی و فدراسیون داشته اند به تناسب از حمایت‌های متقابل برخوردار نشدند.

همین امر می‌تواند موجبات دلخوری و خروج از عرصه کشتی را فراهم کند. موسسه یاد شده در حال حاضر علاوه بر کشتی در لیگ‌های وزنه برداری، کاراته و تکواندو نیز فعالیت دارد بنا بر این برای آنان چندان مهم نخواهد بود که به جای کشتی، فکر و ذکر خود را معطوف به رشته‌های المپیکی دیگر بکنند. با تمام این احوال هنوز داستان کشتی برای تیم مذکور به پایان نرسیده و آنان باید پایان هفته جاری در رقابت‌های حساس دیگر یعنی جام باشگاههای کشتی فرنگی جهان نیز حضور پیدا کنند.

قهرمانی در این میدان می‌تواند تا حدود زیادی بر زخم هایی که در کشتی آزاد خورده اند مرحم گذارد. حضور چهره‌های شاخص و توانمند کشتی فرنگی داخلی و خارجی می‌تواند موجبات پیروزی بیمه رازی را در آوردگاه اصفهان مهیا کند به شرطی که سازماندهی و برنامه ریزی درستی را در دستور کار قرار داده باشند.. نامدارانی، چون رومن ولاسوف، آرتم سورکوف، سعید عبدولی، مصطفی صالحی زاده و تعداد دیگری از چهره‌های شاخص می‌توانند باردیگر شادی را به اردوی بیمه رازی باز گردانند. قطعا مسئولین مربوطه پس از مسابقات یاد شده در خصوص ماندن یا رفتن از کشتی تصمیم نهایی را اتخاذ خواهند کرد. اگر قرار باشد حضور بیمه رازی در لیگ استمرار پیدا کند آن وقت باید ابتدا تکلیف چگونگی تعامل با فدراسیون کشتی و رییس آینده روشن شود تا دلخوری هایی، چون حضور تیم ستارگان ساری رخ ندهد. سپس در خصوص ایجاد تغییرات در جمع کادر فنی تصمیم گیری لازم صورت گیرد.

 فراموش نکنیم که پایان هفته جاری شاهد برگزاری جام باشگاههای کشتی فرنگی جهان در اصفهان خواهیم بود و همین مسابقات می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در بودن یا نبودن بیمه رازی ایفا کند. مسابقاتی که در آن همه تیم‌های مطرح از جمله سینا صنعت ایذه در مقام مدافع عنوان قهرمانی برای پیروزی خواهند جنگید.

محرابی: برای تیم و کشتی گیران کم نگذاشتیم

 این روز‌ها بیشترین پرسش در باره شکست بیمه رازی متوجه سرپرست این تیم است. این در حالی است که معمولا باید در چنین مواردی سرمربی تیم پاسخگوی تمام موارد فنی باشد، اما از آنجایی که مطابق معمول امکان گفت و گو با سرمربی و کادر فنی تیم مذکور به سهولت فراهم نیست، در نتیجه اغلب رسانه‌ها و کارشناسان سراغ کیومرث محرابی می‌روند که حتی المقدور با صبر و حوصله کافی جوابگوی پرسش‌های افراد است.

محرابی در همین رابطه اظهار داشت: مسئولین بیمه رازی و بنده به عنوان سرپرست تیم تمام امکانات لازم را در اختیار ورزشکاران و مربیان قرار دادیم. حتی بسیار بیشتر از تیم‌های دیگر جهت اعتلای کشتی هزینه کردیم، اما قرار نیست بنده و دیگر مسئولین در امور فنی تیم هم دخالت داشته باشیم.

 البته که اشتباهاتی در امر چیدمان و مسائل فنی وجود داشته وگرنه ما نباید علی رغم تدارک کافی و هزینه بالا شکست می‌خوردیم. استدلال مهرابی منطقی به نظر می‌رسد چرا که وظیفه سرپرست تیم، فراهم کردن امکانات است و مطابق شرح وظیفه نمی‌تواند و نباید در امور فنی دخالت کند. اما از آنجایی که آقایان فنی چندان تمایلی به پاسخگویی ندارند در نتیجه وی هم باید پاسخگوی پرسش‌ها و انتقادات افراد و رسانه‌ها باشد و هم در داخل سیستم به مسئولین توضیح دهد که چرا تیمی با امکانان کافی و مهره‌های ارزشمند کشتی حتی نمی‌تواند از گروه خود صعود کند؟ در هر حال امیدواریم این موسسه حامی کشتی که طی چند سال گذشته همواره یار و یاور کشتی گیران بوده همچنان به حمایت خود از ورزش اول ادامه داده و از این ناملایمات که همواره بخش جدایی ناپذیری ورزش بوده خم به ابرو نیاورد.

#منبع:راه روز

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3w58wx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سه تیم ایرانی به نیمه‌نهایی کشتی قهرمانی جام باشگاه‌های جهان رسیدند