تاریخ انتشار: 1395/05/02 15:58
کد خبر: 272371

قهرمان ملی را با پراید به جاده مرگ فرستادند/ این آقایان اگر واقعا کاری انجام داده بودند حداقل یک چهره جدید معرفی می کردند!

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران گفت:اگر بهادر در این سفر کشته می شد چه کسی جواب می داد؟
قهرمان ملی را با پراید به جاده مرگ فرستادند/ این آقایان اگر واقعا کاری انجام داده بودند حداقل یک چهره جدید معرفی می کردند!

به گزارش سرویس کشتی و وزنه برداری فرتاک ورزشی، کوروش باقری پس از ماه ها سکوت درباره اتفاقی که برای بهادر مولایی وزنه بردار سنگین وزن ایران رخ داده است، اظهار داشت: قبل از هرچیز باید بگویم بسیار ناراحتم و امیدوارم بهادر بتواند باز هم به دنیای قهرمانی برگردد. افرادی که امروز می گویند ما می خواهیم به او کمک کنیم تا به شرایط قبل برگردد پای حرف هایشان بایستند و به او کمک کنند.

وی افزود: من کاری به شخص ندارم و معتقدم این 5 نفری که قرار است به المپیک بروند همه لایق هستند اما صحبت این است که چرا ما در سال 2015 و در مسابقات جهانی آمریکا به گونه ای عمل کردیم که نتوانستیم 6 سهمیه را بگیریم تا کار به حذب یکی از بهترین های مان بکشد.

باقری در ادامه گفت: نکته ای که جای بحث دارد به نحوه انتخاب نفرات تیم ملی برمی گردد. اینکه بنشینند و در قالب شورای فنی تعیین کنند چه کسی برود و چه کسی نرود عجیب است. وزنه برداری ورزشی است که متر مشخص دارد و براساس کیلوهایی که وزنه زده می شود و رنکینگ لیست وضعیت نفرات مشخص خواهد شد. حالا سوال این است که چرا باید کار به جایی بکشد که افرادی در قالب شورای فنی تعیین کنند بهادر مولایی به درد المپیک نمی خورد. افراد شورای فنی قابل احترام هستند اما بنده می خواهم بپرسم چند درصد آنها المپیک را از نزدیک دیده اند و یا مسابقات جهانی را تجربه کرده اند. وقتی سرمربی تیم ملی شبانه روز با وزنه بردار زندگی می کند حق مسلم اوست که نفرات را انتخاب کند. البته اینجا ایراد به سرمربی هم وارد است که اجازه می دهد این اتفاق بیفتد و خودش می گوید من مسوولیت را به شورای فنی واگذار می کنم.

وی خاطرنشان کرد: واقعا خنده دار است که در شورای فنی تعیین کنند کدام وزنه بردار خط بخورد 15، 16 نفر بنشینند و رای گیری کنند. مثلا یک نفر بگوید بهادر مولایی و چند نفر به علامت تایید دست هایشان را بالا ببرند. آخر سر هم آنکه لابی اش قوی تر است و رییس فدراسیون دوست دارد انتخاب شود.

باقری اضافه کرد: رییس فدراسیون وزنه برداری به دنبال منافع خودش است. اگر بهادر در این سفر کشته می شد چه کسی جواب می داد.؟ یک قهرمان ملی و یک نایب قهرمان جهان را با پراید و با آن روحیه روانه جاده می کنند دست آخر این اتفاق می افتد. بنده نمی گویم پراید بد است چون نصف مردم ایران پراید سوار می شوند اما فردی که روی او سرمایه گذاری شده و قهرمان ملی کشورمان است اما نباید مراقبت شود. واقعا جای تاسف دارد که رییسی با آن همه شعار مبنی بر رسیدگی به امور قهرمانان و ورزشکاران جلو آمد و اینگونه عمل کرد. او در بدنه فدراسیون تحمل کوچکترین نظر مخالفی را ندارد و هرکس مخالفت کند حذف می شود. دیدید که دبیرش را چگونه حذف کرد ایشان از اردوغان بدتر است. حاضر است کودتای ساختی درست کند و در راس فدراسیون بماند.

سرمربی اسبق تیم ملی تاکید کرد: اگر به جای یک ماشین 10، 11 میلیونی بهادر با خودروی محکم تری به شهر خودش برمی گشت شاید آسیب کمتری می دید. آقای مرادی خودش را خدای مدیریت می داند اما حتی تلاش نمی کند تا یک قهرمان بعد از خط خوردن با آن روحیه در تهران حفظ شود و وقتی به شرایط بهتر برگشت به شهرش برود.

باقری در پایان گفت: تیمی که روانه المپیک می شود نفرات شایسته ای دارد. بسیاری از آنها از 4 سال قبل بهتر هستند. سه نفر از آنها در المپیک قبلی و در مسابقات جهانی درخشیدند لذا به این تیم امید زیادی است اما اگر موفقیتی حاصل شود حاصل کار این فدراسیون نیست . این آقایان اگر واقعا کاری انجام داده بودند حداقل یک چهره جدید در سطح جهانی و المپیکی به وزنه برداری ایران معرفی می کردند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z6r76

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مولایی: نمی‌دانم چرا از لیست المپیکی‌ها خط خوردم
مراسم بدرقه کاروان المپیکی ایران؛