تاریخ انتشار: 1395/05/05 09:15
کد خبر: 271831

کشتی فرنگی به امید شگفتی

اولین مدال کشتی فرنگی ایران از بازی های المپیک رم برای میهن به ارمغان آورده شد، جایی که محمد پذیرایی توانست بر روی سکوی سوم بایستد و مدال برنز را از آن خویش نماید
کشتی فرنگی به امید شگفتی

به گزارش سرویس کشتی و وزنه برداری فرتاک ورزشی، پس از آن فرنگی کاران با کسب سهمیه هایی متفاوت در ادوار گذشته ی بازی های نوین المپیک حضور می یافتنند. نقطه ی عطف تاریخ کشتی فرنگی تا بدین لحظه المپیک لندن است، جایی که یلان کشتی فرنگی حماسه ای آفریدند تا دل مردم ایران را شاد کنند. آنجایی که بنا، بنای کشتی فرنگی را به خوبی برپا کرد تا یادگاری خوشی در دفتر خاطرات ورزش ایران نوشته شود.

 

حال از آن حماسه حدود چهار سال می گذرد و دلاوران کشتی فرنگی پای در رکاب محمد بنا می خواهند حماسه ای دیگر در ریو بیافرینند.

 

 

کشتی گیران فرنگی ایران با ترکیب لندن پای در میدان خواهند نهاد با این تفاوت که این بار ترازو های فدراسیون بین المللی در شش وزن به سنجش وزن کشتی گیران خواهد پرداخت. پس از المپیک لندن با توجه به برنامه زیربنایی اتحادیه جهانی کشتی و برای بقای این رشته در المپیک و جهت توجه به کشتی زنان، تعداد اوزان کشتی آزاد و فرنگی در المپیک از هشت وزن به شش وزن کاهش یافت و مسابقات کشتی زنان نیز مانند مردان در شش وزن المپیکی برگزار می شود و این تقسیم بندی اوزان برای اولین بار در صحنه ی مسابقات المپیک در ریو تجربه خواهد شد.

 

ترکیب تیم ملی فرنگی با انتخاب حبیب الله اخلاقی از سوی محمد بنا به عنوان نماینده ی وزن 84 کیلوگرم تکمیل شد و کشتی گیران ایران با تمام قوا به رویارویی حریفان خویش در ریو خواهند رفت.

 

حمید سوریان با کوله باری از تجربه و سابقه ی حضور در دو المپیک این بار می رود تا نام خویش را در تاریخ ورزش ایران جاودانه کند. حمیدی که دل مردم ما را خیلی به لرزه در آورد، اما نشان داد که مرد روزهای سخت است. امید نوروزی بچه ی شیراز و با عناوین بسیاری که در کلکسیون مدال های خویش دارد می رود تا این بار نیز همچون 2012 گردن اویز طلا را بر گردن خویش بیاویزد.

 

 

 

عبدولی مرد بد شانس لندن این بار عزمش را چنان جزم کرده که دیگر حتی قدرت هیئت ژوری نیز بر تضییع حق این پهلوان نچربد. اما مرد اما و اگر دار تیم کشتی فرنگی که یازده روز مانده به المپیک انتخاب شده است می رود اینچئونی کشتی بگیرد. وزن 98 کیلوگرم قاسم رضایی را نماینده ی خوبی برای خویش می داند،قاسم طلایی و ابرو شکافته ی لندن که این بار نیز در صدد شکافتن مسیری برای سکوی نخست مسابقات ریو است. و اما بشیر که سنگین وزن آوردگاه ریو خواهد بود می خواهد چون پکن روی سکو رود و تجربه ی تلخ لندن را به زباله دانی تاریخ ورزش بیاندازد و اثبات کند که ایرانی ها در سنگین وزن نیز حرفی برای گفتن دارند.

 

 

کارشناسان فدراسیون جهانی کشتی در مصاحبه با گلف تایمز براین باورند که سطح کلاس کشتی گیران ایرانی به اوج رسیده و 3 مدال طلا را از ایرانی ها می توان در رقابت های المپیک 2016 ریودوژانیرو انتظار داشت.اما این باور در فرنگی بسیار رخ می نماید، همچنان که در آزاد خود را به رخ می کشد.

 

محمد بنا، ناخدای کشتی فرنگی ایران با ملوانان خویش و ترکیبی از بهترین مسافرهای ریو، می روند تا سالن کشتی المپیک 2016را به غوغاکده ای برای تماشاگران ایرانی تبدیل کنند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dqmgw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سوریان: تجربه شکست و پیروزی در المپیک را دارم

محمد بنا: سعی می کنیم بهانه ای دست داوران ندهیم
11 روز تا برگزاری المپیک ریودوژانیرو؛

حبیب الله اخلاقی هم به ریو می رود
11 روز تا برگزاری المپیک ریودوژانیرو؛