تاریخ انتشار: 1395/05/23 03:00
کد خبر: 268127

شیر بچه کرمانشاهی، در حرکت یکضرب المپیک اول شد

کیانوش رستمی دقایقی قبل با حضور در مسابقات وزن 85 کیلو گرم وزنه برداری المپیک ریو در یحرکت یکضرب با 179 کیلو گرم اول شد.
شیر بچه کرمانشاهی، در حرکت یکضرب المپیک اول شد

به گزارش فرتاک ورزشی، کاروان ایران بعد از گذشت یک هفته از آغاز مسابقات هنوز نتوانسته بود به مدالی در این مسابقات دست یابد.

حذف حامد حدادی نیز که عصر روز گذشته اتفاق افتاد، فشار را بر روی کیانوش رستمی بیشتر کرده بود تا تمامی نگاه ها متوجه این شیر بچه کرمانشاهی باشد.

کیانوش که چند روز قبل هم توانسته بود رکورد جهانی را بعد از 18 سال بشکند، با آمادگی کامل گام به این رقابت ها گذاشته بود و منتظر فرصتی بود که بتواند ناکامی دوره قبل را جبران کند .

مثل اینکه سرنوشت کیانوش هم این گونه رقم خورده است که در مسابقات المپیک باید او اولین مدال آور کاروان ایران باشد چرا که چهار سال پیش هم تا قبل از  رستمی، کاروان ایران مدالی را کسب نکرده بود و این بار روانی او را افزایش داده بود.

البته کیانوش در آن زمان چهار سال جوانتر و کم تجربه تر بود و تنها 21 سال سن داشت ولی الان با کوله باری از تجربه راهی این مسابقات شده بود.

کیانوش در اولین حرکت یک ضرب خود توانست وزنه   174 کیلوگرم را که مربیان برای او انتخاب کرده بودند را به راحتی بالای سر ببرد.

حریف قزاقستانی وزنه 175 کیلوگرمی را انتخاب کرد که نتوانست او رابالای سر ببرد تا کیانوش هنوز در  حرکت یکضرب در صدر قرار داشته باشد .

وزنه برداری اوکراینی برای آخرین حرکت یکضرب وزنه 175 کیلو گرم را انتخاب کرد که بالای سر برد و یک کیلو گرم از کیانوش رستمی پیش افتاد و تا این لحظه در صدر قرار گرفت ولی با این تفاوت هنوز دو حرکت او باقی مانده بود.

وزنه بردار دیگر اوکراینی نیز در حرکت سوم وزنه 175 را بالای سر برد.

وزنه بردار چینی که بار اول وزنه 173 را نزده بود در دومین حرکت تقاضای وزنه 178 کیلو را کرد و نتوانست آن را بالای سر ببرد تا تنها یک حرکت دیگر برای ماندن در رقابت ها داشته باشد.

از این وزنه بردار به عنوان سر سخت ترین حریف کیانوش در این مسابقات نام برده شده بود.

این وزنه بردار چینی برای بار سوم نیز باید وزنه 178 کیلو گرم را می زد تا تکلیفش برای ماندن یا حذف مشخص شود که در نهایت  توانست به سختی این وزنه را بالای سر ببرد و در جایگاه اول تا اینجای کار قرار بگیرد.

کیانوش دو حرکت دیگر داشت و برای حرکت دوم وزنه 179 کیلو را انتخاب کرد و توانست خیلی راحت آن را بالای سر ببرد تا در جایگاه اول حرکت یک ضرب قرار بگیرد.

کیانوش یک حرکت دیگر داشت تا بتواند فاصله خود را با رقبا بیشتر کند و بر همین اساساو برای حرکت سوم وزنه 182 کیلو را انتخاب کرد تا در صورت انجام ان بتواند چهار کیلو گرم از حریف چینی خود پیش بیفتد.

او نتوانست این وزنه را بالای سر ببرد تا در نهایت در یک ضرب در صدر قرار بگیرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48kbmw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پس از پایان وزن‌کشی دسته ۸۵ کیلوگرم المپیک ریو؛ وزن رستمی کمتر از رقبا بود