تاریخ انتشار: 1395/05/31 10:39
کد خبر: 266471

کوروش باقری: چرا فقط در دوران ریاست مرادی توطئه و دسیسه می‌شود؟

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری ایران گفت: چرا فقط در دوران ریاست مرادی بر فدراسیون وزنه برداری، توطئه و دسیسه دیده می‌شود
کوروش باقری: چرا فقط در دوران ریاست مرادی توطئه و دسیسه می‌شود؟

به گزارش سرویس کشتی و وزنه برداری فرتاک ورزشی،

کوروش باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در ارزیابی‌اش از عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری ایران در المپیک ریو، اظهارکرد: با توجه به حضور باتجربه‌ها در تیم ملی وزنه‌برداری، پیش‌بینی می‌شد حداقل سه مدال از ریو کسب کنیم که خوشبختانه کیانوش رستمی و سهراب مرادی توانستند انتظارات را برآورده کرده و به حق‌شان که مدال طلای المپیک بود، برسند.

وی ادامه داد: بهداد سلیمی هم اگرچه مدال نگرفت، اما کارش ارزشمند بود چرا که خیلی‌ها فکر می‌کردند نتواند به المپیک برسد، اما با این وجود خود را به المپیک رساند و در حرکت یک ضرب وزنه 216 کیلوگرمی را بالای سر برد که رکورد جهان و المپیک بود.

باقری تصریح کرد: معتقدم عدم انتخاب درست وزنه در حرکت دو ضرب باعث شد که سلیمی نتواند حداقل مدال نقره را کسب کند.

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری ایران گفت: محمدرضا براری هم با توجه به رکوردهایش وزنه‌های بدی را نزد، اما باید قبول کنیم که با این رکوردها نمی توان در المپیک مدال گرفت، با این وجود برای براری هم در حرکت دو ضرب وزنه‌های بدی انتخاب شد.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب وزنه‌های حرکت دو ضرب سهراب مرادی هم به درستی صورت نگرفت.

باقری اظهارکرد: به اعتقادم سرمربی تیم در اغلب موارد برای انتخاب وزنه حرکت دوضرب بچه‌ها دچار مشکل شد، با این حال سجاد انوشیروانی به عنوان اولین تجربه‌اش در چنین مسابقاتی عملکردش بد نبود.

سرمربی سابق تیم ملی درباره موضوع ناداوری در حق بهداد سلیمی اظهارکرد: من نظر خاصی در مورد اینکه ناداوری در حق بهداد صورت گرفت یا نه، ندارم. اما می‌خواهم این موضوع را مطرح کنم که چرا فقط در دورانی که علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری ایران است، این اتفاقات، توطئه‌ها و دسیسه‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: ما یا توهم توطئه داریم، یا اینکه واقعا توطئه صورت گرفته است.

باقری خاطرنشان کرد: در سال 2000 که آقای مرادی رییس فدراسیون بود، آن شرایط عجیب برای شاهین نصیری نیا به وجود آمد. در سال 2005 که باز هم ایشان رییس فدراسیون بود موضوع دوپینگ چند نفر از وزنه برداران مطرح شد و امسال نیز قضیه بهداد پیش آمد.

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری ایران گفت: هیچ قضاوتی در این باره ندارم و می‌خواهم مردم، ورزشکاران و کارشناسان نظر بدهند که چرا اگر توطئه و دسیسه‌ای هست، فقط باید در دوران ریاست مرادی برای فدراسیون وزنه برداری صورت می‌گیرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z6pdn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ستارگان وزنه برداری ایران در المپیک

 تغییرات مشکوک علیه بهداد
ایران علیه هیات ژوریه وزنه‌برداری مدرک جمع کرد؛