تاریخ انتشار: 1399/05/25 13:37
کد خبر: 57124

ماجرای ریاست تکراری در هیئت فوتبال استان کرمانشاه / نشانی از کرمانشاه در لیگ فوتبال نیست

مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان کرمانشاه برای انتخاب رئیس این هیئت ورزشی امسال در حالی برگزار می‌شود که برای سال‌های طولانی یک نام در این عرصه وجود داشته است.
 ماجرای ریاست تکراری در هیئت فوتبال استان کرمانشاه / نشانی از کرمانشاه در لیگ فوتبال نیست

فدراسیون فوتبال ایران وضعیت نابسامانی دارد و از مشکلات اساسنامه‌ای تا مفاسد اقتصادی و روند طولانی تعیین رئیس فدراسیون بخش‌هایی از مشکلات مدیریت پرطرفدارترین رشته ورزشی ایران و جهان است و هیئت فوتبال استان کرمانشاه نیز که بخشی از زیرمجموعه فدراسیون است شاید تنها یک مشکل داشته باشد؛ ریاست مادام‌العمر!

علی محبی زنگنه نامی آشنا در ریاست هیئت فوتبال استان کرمانشاه که سال‌های زیادی از عمر استعدادهای جوان فوتبال استان پشت مدیریت ناکارآمد او به هدر رفت. البته وی این موضوع را قبول ندارد و فوتبالیست های معروف کرمانشاهی همچون بختیار رحمانی، کاوه رضایی، مهدی مهدی‌خانی، هادی فرهمند، کوروش ملکی، محمد نوری و محمدرضا شیرزادی را محصول مدیریت خود در فوتبال کرمانشاه می‌داند، در حالی که این افراد در کرمانشاه استعداد فوتبالی خود را کشف نکرده‌اند.

وی از پنجم مهر 1387 سه دوره متوالی ریاست هیئت فوتبال استان کرمانشاه را بر عهده داشته  باشد. محبی در سال 87 با کسب 17 رأی پس از جلال مرادی، داور سابق فوتبال و ناظر معروف کنونی فدراسیون، مدیریت فوتبال استان را برعهده گرفت و پس از آن در سال 91 با کسب 16 رأی در مقابل 13 رأی غلامرضا شیروانی و سه رأی فریدون معتمدیان و صفر رأی یا انصراف جمشید دانش‌مهر، مرادعلی روشنی و فرزاد مشکوب برای سال دوم به ریاست هیئت فوتبال استان رسید.

محبی در دوره سوم حضور خود در حالی با اقتدار 24 رأی مجمع را از آن خود کرد که جلال صفری تنها سه رأی به دست آورد و سیداحسان احسانی و پرویز نیکروش انصراف دادند یا موفق به کسب رای نشدند.

با توجه به وضعیت متفاوت اساسنامه فدراسیون فوتبال که همچنان هم مورد تأیید فیفا نیست، حضور محبی در دوره چهارم هنوز قطعی نیست زیرا دستورالعملی برای اجازه یا منع حضور بازنشسته‌ها در رأس هیئت فوتبال استان‌ها وجود ندارد؛ البته رئیس فعلی هیئت فوتبال استان کرمانشاه خود را بازنشسته نمی‌داند.

با این حال و با توجه به سوابق مجامع قبلی به نظر می‌رسد اصلی‌ترین حریف علی محبی در مجمع مهر سال 99 عملکرد خود او خواهد بود زیرا محبی به تازگی اعلام کرد دوباره کاندیدای ریاست هیئت می‌شود و در نشست با چند نفر از خبرنگاران کرمانشاهی گفته است که در نظر دارد دوباره برای انتخابات هیئت کاندیدا بشود و برگزاری رقابت‌های لیگی در رده‌های سنی مختلف را عملکرد خود بیان کرده است.

در چند سال گذشته دو تیم فوتبال کرمانشاهی حاضر در لیگ‌های بزرگسال کشوری، بعثت کرمانشاه در لیگ دسته دوم و یک تیم هم به نام استانداری کرمانشاه در لیگ دسته سوم بودند که امروز و واپسین روزهای مدیریت دوره سوم رئیس هیئت فوتبال؛ بعثت کرمانشاه در انتهای جدول لیگ دسته دوم قرار دارد که تنها یک بازی تا سقوط به دسته سوم فاصله دارد و تیم استانداری کرمانشاه نیز در حالی که بازیکنانش به تیم‌های لیگ برتری راه پیدا کردند، به راحتی منحل شد.

هیئت‌های فوتبال در سایر استان‌های کشور همیشه حامی نمایندگان خود در لیگ هستند که این حمایت از همکاری برای موضوع اسپانسر تیم، پیگیری مشکلات تیم‌ها در فدراسیون فوتبال و کمیته داوان تا اعطای امکانات همچون زمین چمن برای تمرین است که امروز برخی از هیئت‌ها تیم‌داری نیز می‌کنند.

در رشته فوتسال هم اتفاقات مشابه فوتبال برای استان کرمانشاه تکرار شده است زیرا تیم شاهین کرمانشاه که به سختی موفق شد راهی لیگ برتر شود به راحتی به لیگ دسته یک سقوط کرد و دیگر تیم شاغل در لیگ دسته یک هم که به نام هیئت فوتبال استان کرمانشاه فعالیت می‌کرد سرانجام نامعلومی پیدا کرد.

در موضوع فوتبال پایه استان کرمانشاه، نمایندگانی از این منطقه در این سال‌ها در لیگ‌های کشوری مشغول فعالیت بودند اما تمامی آن‌ها از عدم همکاری مدیریت فوتبال کرمانشاه در موضوعاتی همچون واگذاری زمین‌های چمن و عدم حمایت‌های معنوی گلایه داشتند.

هیئت‌های فوتبال در تمامی استان‌ها حامی تیم‌های منطقه خود هستند و در بسیاری از موارد از نظر حمایت در فدراسیون و کمیته داوران به حمایت از تیم استان خود برخواسته‌اند اما در این سالها با توجه به گلایه‌های مدیران باشگاه‌ها مشخص شده است که هیئت فوتبال در این امر ضعیف کار کرده است.

اتفاق پر ابهام این دوره ریاست محبی زنگنه رفت و آمدهای عجیب و غریب در کمیته‌های زیرمجموعه بود.

عملکرد ضعیف رئیس هیئت فوتبال استان کرمانشاه تنها به این موارد ختم نمی‌شود و یکی دیگر از این ضعف‌ها عدم وجود یک سایت معتبر به نام هیئت فوتبال استان کرمانشاه است که ابتدایی‌ترین کار برای اطلاع‌رسانی است. این روزها اخبار هیئت فوتبال استان کرمانشاه تنها در یک کانال تلگرامی منتشر می‌شود که البته این کانال بیشتر شبیه یک کانال برای تبریک و تسلیت و یا انتشار نامه‌های فدراسیون است.

نکته جالب اینکه محبی زنگنه پس از سالها در حالی که مجمع انتخاباتی نزدیک است به فکر تجلیل گزینشی از خبرنگاران افتاده و در این جلسه ادعا کرده از مهندسی انتخابات هراس دارد.

گزارش از امیرحسین نیری

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45d5dd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اختلاف فدراسیون و ویلموتس وارد مرحله شکایت شد