تاریخ انتشار: 1399/10/23 21:10
کد خبر: 46440

بیش از ۸۰درصد ژاپنی‌ها خواستار تعویق دوباره یا لغو المپیک هستند

همزمان با افزایش نگرانی‌ها در خصوص اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا در ژاپن، بخش قابل توجهی از شهروندان این کشور معتقدند که المپیک به تعویق افتاده توکیو باید دوباره به تعویق افتاده یا لغو شود.
بیش از ۸۰درصد ژاپنی‌ها خواستار تعویق دوباره یا لغو المپیک هستند

براساس آمار و ارقام دو نظرسنجی انجام شده توسط خبرگزاری کیودو و شبکه تلویزیونی توکیو موسوم به «TBS» که در روزهای اخیر صورت گرفته است، ۸۰ درصد شهروندان ژاپنی از ایده میزبانی از بازی‌ها در تابستان سال جاری انتقاد کرده‌اند.

باوجود اطمینان بخشی و تعهدات مداوم سازمان‌دهندگان این رویداد بزرگ مبنی بر اینکه بازی‌ها طبق برنامه اعلام شده پیش خواهد رفت، مردم ژاپن همچنان از اینکه مبادا تدابیر امنیتی به اندازه کافی برای محافظت از شهروندان این کشور برابر موج دیگری از کووید-۱۹ خوب و قابل اتکا نباشد، هراس خود را ابراز می‌کنند.

انتظار می‌رود بیش از ۱۵ هزار ورزشکار و مربی به همراه صدها مقام مسوول، خبرنگار و سایر پرسنل مرتبط با برگزاری رویداد در المپیک تابستان سال جاری شرکت کنند.

کشف گونه جدید کووید-۱۹ که در ژاپن نیز مشاهده شده، بار دیگر به ممنوعیت ورود شهروندان غیرژاپنی به این کشور منجر شده و تنها و تنها هراس‌ها را پیرامون این رویداد بزرگ ورزشی و قریب الوقوع تشدید کرده است.

دولت ژاپن هفته گذشته در بحبوحه افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹، وضعیت اضطراری اعلام کرد و «یوشیهیده سوگا» نخست وزیر این کشور نسبت به برگزاری المپیک طبق برنامه قبلی، ابراز اطمینان کرد.

با این حال، بیش از ۸۰ درصد از شهروندان ژاپن که در نظرسنجی‌های مذکور شرکت کرده اند، به اندازه سوگا خوش بین نبوده و اعلام کردند که با توجه به اینکه کرونا همچنان یک تهدید محسوب می‌شود، بازی‌ها باید دوباره به تعویق افتاده و یا لغو شود.

نظرسنجی انجام شده توسط TBS از مخالفت ۸۱درصدی شهروندان ژاپن با میزبانی بازی‌ها توسط این کشور حکایت داشته و ۱۳ درصد موافق میزبانی طبق برنامه هستند.

در نظرسنجی کیودو، ۸۰.۱ درصد پاسخ دهندگان گفته‌اند که المپیک باید لغو شده و یا به تعویق بیافتد.

با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷خردادماه ۱۴۰۰) و پارالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pbdvr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علیزاده: دربی 94 مثل یک بازی معمولی است