تاریخ انتشار: 1401/06/20 17:39
کد خبر: 16498

کشتی فرنگی قهرمانی جهان| صعود ۳ نماینده ایران به نیمه نهایی

نمایندگان اوزان ۶۰، ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم ایران به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان راه یافتند.
کشتی فرنگی قهرمانی جهان| صعود ۳ نماینده ایران به نیمه نهایی

در دومین روز از رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در صربستان، علیرضا نجاتی در وزن 60 کیلوگرم بعد از دو پیروزی خوبی که مقابل احمت اویار از ترکیه و عبدالمحمد پاپی از آلمان داشت، در دور سوم مقابل سیابانوف از مقدونیه قرار گرفت و با جسارت تمام در تایم اول اقدام به به اجرای کول انداز 4 امتیازی کرد.

سیابانوف که سال گذشته در 60 کیلوگرم قهرمان جهان شده بود، در تایم دوم هم کار خاصی مقابل نجاتی نکرد و صرفاً در 10 ثانیه پایانی کشتی، اقدام به اجرای سنجاب پرنده کرد و تنها یک امتیاز گرفت.

در نهایت این مبارزه 5 بر 3 به سود کشتی‌گیر کشورمان تمام شد تا نجاتی اولین فرنگی‌کار ایرانی باشد که تا اینجای کار در مجموع 8 وزن برگزار شده، به نیمه‌نهایی برسد.

در وزن 67 کیلوگرم محمدرضا گرایی که بعد از یک دور استراحت، حریف قرقیزستانی را شکست داده بود، از ریو کشتی‌گیر کره‌جنوبی با اجرای کنده فرنگی و پل بردن حریف، 8 امتیاز گرفت و داور هم اعلام ضربه فنی کرد، اما آسیب‌دیدگی کشتی‌گیر کره‌ای و چلنج کادرفنی این تیم باعث شد امتیاز از گرایی گرفته شود و نتیجه 3 بر یک به سود گرایی شد. کشتی بعد از وقفه‌ای طولانی 5 بر یک به سود گرایی شد و کشتی‌گیر کره‌ای به دلیل مصدومیت از ناحیه دنده به مبارزه ادامه نداد تا گرایی راهی مرحله نیمه‌نهایی شود.

در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی که سال گذشته علاوه بر کسب مدال برنز المپیک 2020 توکیو، صاحب نشان طلای وزن 97 کیلوگرم جهان در مسابقات اسلو شد، امسال نیز با آمادگی و انگیزه بالایی پا به مسابقات جهانی گذاشت. درحالیکه به خاطر داشتن رنکینگ یک این وزن، در دور اول استراحت کرد، در دور دوم هم 8 بر صفر بالدوف نروژی را شکست داد و در مبارزه سوم هم به راحتی از سد رستم آساکولوف ازبک گذشت. او در این مبارزه اجازه هیچ حرکتی را به کشتی‌گیر باتجربه ازبک‌ها نداد و با نتیجه 7 صفر رستم آساکولوف را از پیش رو برداشت و راهی نیمه‌نهایی شد.

بعد از آنکه علیرضا نجاتی در 63 کیلوگرم، محمدرضا گرایی در 67 کیلوگرم و محمدهادی ساروی در 97 کیلوگرم به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند، پژمان پشتام در وزن 82 کیلوگرم 5 بر 2 مغلوب یاروسلاو فیلچاکوف اوکراینی شد و از رسیدن به نیمه‌نهایی بازماند.

به این ترتیب ایران در نیمه‌نهایی 4 وزن دوم سه نماینده خواهد داشت و پشتام هم باید منتظر فینالیست شدن حریفش بماند تا کار را در گروه بازنده‌ها برای تکرار برنز سال گذشته‌اش دنبال کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27q5m6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مسابقات جهانی کشتی فرنگی| مبارزه نیمه‌کاره گرایی با حریف کره‌ای/کشتی‌گیر ازبک اسیر فن ساروی شد