تاریخ انتشار: 1399/05/27 16:04
کد خبر: 56978

خطیبی: از روز اول که آمدم، گفتم برای تفریح نیامدم

رسول خطیبی می‌گوید برای آماده سازی آلومینیوم جهت حضور در لیگ برتر، همان حالا هم دیر شده است.
 خطیبی:  از روز اول که آمدم، گفتم برای تفریح نیامدم

رسول خطیبی شب گذشته موفق شد برای سومین مرتبه با یک تیم دسته یکی به رقابت های لیگ برتر صعود کند؛ او پس از گسترش فولاد و ماشین سازی تبریز، حالا نماینده اراک را برای اولین مرتبه در تاریخش به لیگ برتر رسانده است.

 

خطیبی سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم در مورد این صعود اینطور حرف هایش را آغاز کرد: تبریک می گویم به مردم خوب استان مرکزی و اراک. من خودم دیده ام که چقدر زجر کشیده اند و 18 سال منتظر این اتفاق بوده اند. از روز اول که آمدم، گفتم برای تفریح نیامدم. گفتم برای انجام یک کار بزرگ و ماندگار اینجا هستیم. لطف خدا و اهل بیت کمک کرد و این اتفاق افتاد و باید اینجا از تمام ارکان باشگاه و شرکت آلومینیوم و مسئولان استانی تشکر کنم.

 

او سپس با اشاره به کیفیت بازیکنانش بیان کرد: باید تشکر ویژه ای از غیرت آنها داشته باشم. امیدوارم در کنار همدیگر لیگ برتر را شروع کنیم. همیشه در قلب من بوده اند و خواهند بود. یک شانسی که من امسال آوردم، این بود که بازیکنان دو تیم ماشین سازی و آلومینیوم اراک از لحاظ فنی و اخلاقی نمونه بودند و کار من را برای هماهنگی ساده کردند.

 

خطیبی با اشاره به دوری از خانواده اضافه کرد: دوران سختی را تجربه کردم. در این مدت دست همسرم شکسته بود ولی نتوانستم پیش او باشم. از مردم آذربایجان هم تشکر می کنم و افتخار می کنم که ترک هستم؛ واقعا دوستان با پیام هایشان من را شرمنده کردند و واقعا ممنونم از آنها. 

 

سرمربی تیم آلومینیوم عنوان کرد: همچنین خسته نباشید می گویم به باشگاه مس و آقای حسینی همکارم. خوشه طلایی و مس تیم های خوبی بودند و کیفیت بالایی داشتند. می توانستند جای ما باشند. یک تبریک هم به قهرمان لیگ یک آقای ربیعی می گویم که با مس رفسنجام به رقابت های لیگ برتر صعود کرده اند.

 

از خطیبی در مورد دیدار همزمان مس کرمان و علم و ادب تبریز پرسیدیم و اینکه چند ثانیه پایانی برای او چطور سپری شده است. او در واکنش به این سوال بیان کرد: ما شرایط خوبی داشتیم و گل هم زدیم ولی وقتی نتوانستیم موقعیت هایی که در ادامه داشتیم را به گل تبدیل کنیم، بچه ها تحت فشار قرار گرفتند. در بین دو نیمه روی مسائل روحی روانی کار کردیم و کاری هم جز این در این شرایط نمی توان کرد.

 

سرمربی آلومینیوم با تمجید از علم و ادب اضافه کرد: از بچه های علم و ادب تشکر می کنم که غیرت آذربایجانی را نشان دادند. مردم آذربایجان می خواستند این اتفاق برای یک بچه آذربایجان بیفتد. از بچه های علم و ادب تشکر می کنم. خودم فکر نمی کردم آنها اینطور بازی کنند. در نیمه دوم اما شرایط تغییر کرد. چند توپ ما نرفت و شش دقیقه وقت اضافه ما تمام شد. من خودم با تبریز تماس گرفتم. سخت ترین لحظات زندگی ام همان لحظات بود. دمشان گرم که نتیجه آن بازی را حفظ کردند و غیرت خودشان را نشان دادند تا فوتبال سالمی را شاهد باشیم.

 

از رسول خطیبی درباره بیم تکرار اتفاقات بازی تراکتور و نفت تهران در ورزشگاه امام خمینی اراک پرسیدیم. او در واکنش به این سوال گفت: من خودم به یاد آن بازی افتادم. من به بچه ها می گفتم نتیجه دقیق بدهید. فکر می کردم می خواهند به من روحیه بدهند و نتیجه را درست نمی گویند. لحظات خیلی سختی بود.

 

سرمربی آلومینیوم درباره صعود با سومین تیم به رقابت های لیگ برتر افزود: در مدت 6 ، 7 سال کمترین مربی ای می تواند سه تیم را بالا بیاورد. در تراکتور هم قهرمان نیم فصل شدم و در پایان فصل، همان تیم دوم شد و حتی می توانست قهرمان شود. این تجربه سوم من بود ولی خیلی سخت گذشت. به خصوص در 5 دقیقه پایانی که دیگر نمی توانستیم کاری برای تغییر نتیجه انجام دهیم. آن 4 ، 5 دقیقه برایم 10 سال گذشت. خدا را شکر به نفع ما و مردم اراک تمام شد.

 

او در مورد استقبال قابل توجه اراکی و واکنش مثبت آنها به صعود اضافه کرد: من واقعا خودم فکر نمی کردم اینطور باشد. به آنها تبریک می گویم. امیدوارم همیشه خوشحال و شاد باشند.

 

سوال بعدی از رسول خطیبی در این رابطه بود که آیا به دنبال قهرمانی در لیگ برتر هم هست یا خیر که او در واکنش به این سوال اینطور پاسخ داد: من با ماشین سازی می توانستم قهرمان شوم. ما صدرنشین جدول بازی های خانگی بودیم؛ آن هم با بودجه 10 میلیاردی. بازیکن نمی توانستیم بگیریم. سخت ترین جدایی فوتبالی ام از ماشین سازی بود. تیم ما خیلی شرایط خوبی داشت و می توانست مدعیه آسیا شود و حداقل بین 6 تیم شود. این جدایی به این خاطر بود که نمی خواستم به خاطر فوتبال، رفاقت‌هایم را از دست بدهم.  با این همه الان هم نگران ماشین سازی هستم و یکی از آرزوهای این هفته ام این است که ماشین سازی در لیگ برتر بماند و سهمیه آذربایجان حفظ شود و تراکتور هم سهمیه آسیا بگیرد. 

 

 

رسول خطیبی در مورد اینکه تا چه زمانی با آلومینیوم قرار داد دارد، بیان کرد: اگر تیم صعود می کرد، قرارداد من یکسال تمدید می شد و این اتفاق الان افتاده است. ولی من به مدیران باشگاه گفته ام که برای حضور در لیگ برتر و آماده شدن، یک ساعت نباید از دست برود. ایرادهایی وجود دارد که باید برطرف شود. بودجه تیم باید افزایش پیدا کند. قرارداد بازیکنان باید تمدید شود و باید این اتفاقات زودتر رخ بدهد، چون سال بعد نمی خواهم شرمنده این مردم بشویم و حسرت بخوریم. به نظرم این تیم پتانسیل این را دارد که در میان هشت تیم لیگ برتر باشد. ساختار و امکانات بسیار بهتری نسبت به برخی تیم های لیگ برتری در اراک وجود دارد. ولی باید برخی مشکلات برطرف شود تا در لیگ برتر به مشکل نخوریم.

 

حرف های پایانی رسول خطیبی پس از صعود با آلومینیوم اینطور به زبان آمد: این صعود خدمت به فوتبال ایران بود و لازم بود که این تیم بالا بیاید. آلومینیوم امکانات خوبی دارد. تیم هایی را در لیگ برتر می بینیم که امکانات خوبی ندارند و مشکلات مالی زیادی دارند. .صعود این تیم از این حیث خدمت به لیگ برتر بود.

 

او سپس درخواست هایش را از هیئت مدیره باشگاه مطرح کرد و افزود: کار ماندگاری در استان انجام شده است و امیدوارم مسئولان زودتر حق و حقوق بازیکنان را بدهند. 30 درصد مبلغ باقی مانده قراردادشان هنوز پرداخت نشده و پاداش هایی هم قرار بوده که به آنها داده شود؛ امیدوارم بازیکنان با خوشحالی به خانه هایشان بازگردند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bxede

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


محسن عاشوری: با تمام توان برای صعود به لیگ برتر می جنگیم