تاریخ انتشار: 1399/11/09 16:16
کد خبر: 45455

ساکت: سپاهان هم از داوری‌ها آسیب دیده

مدیرعامل سپاهان می گوید از تجاربی که در بحث ساخت مرکز ملی فوتبال برای تیم ملی به دست آورده، برای ساخت مرکز فنی ورزشی تیم فوتبال سپاهان بهره برده است.
ساکت: سپاهان هم از داوری‌ها آسیب دیده

محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان در گفتگویی در رابطه با مرگ مهرداد میناوند بازیکن سابق سپاهان و همینطور شرایط علی انصاریان اینطور حرف هایش را آغاز کرد: ما هم صمیمانه درگذشت این پیشکسوت پرتحرک و با روحیه فوتبال کشورمان را به نمایندگی از خانواده بزرگ سپاهان به همه جامعه فوتبال، خانواده اش و دوستانش صمیمانه عرض تسلیت و تعظیت داریم و برای خانواده بزرگوارش صبر آرزومندیم. به روح این بازیکن شایسته ای که سال ها برای شادی قلوب مردم و فوتبال ملی تلاش کرده، درود و سلام و صلواتمان را تقدیم می کنیم.

مدیرعامل سپاهان سپس در مورد افتتاح مرکز ورزشی فنی تیم فوتبال سپاهان توضیح داد و گفت: اصولا در تشکیلات حرفه ای و ورزشی، سه بخش سخت افزار، نرم افزار و انسان افزار سه بعد اساسی برای حرفه ای شدن هستند. ما هم در باشگاه سپاهان و با حمایت هایی که مدیران شرکت فولاد مبارکه جناب آقای عظیمیان دارند و معاونانشان در این مسیر حرکت می کنیم و سعی می کنیم باشگاه را به استانداردهای برتر حرفه ای نزدیک کنیم. 

او سپس با اشاره به مذاکراتش با محرم نویدکیا اضافه کرد: ضمن اینکه من در آغازین روزهایی که با آقای نویدکیا مذاکره کردم، در بخش سخت افزاری و نرم افزاری با هم تبادل نظر داشتیم و با توجه به تجاربی که بنده در بحث مرکز ملی فوتبال ایران در بحث زیرساخت ها داشتم، به این اعتقادم که باید زیرساخت ها روز به روز توسعه پیدا کند و امروز مرکز ملی تیم فوتبال را توسعه دادیم. این مرکز برای این است که خدمات و سرویس دهی مناسب تری به تیم فوتبال بدهد. 

ساکت سپس به بخش های مختلف این مرکز اشاره کرد و افزود: این مرکز بخش اتاق ویژه آنالیز، بخش مانیتورینگ، لابی های مختلف و سرسرای استراحت و تفریحات سالم ورزشکاران را شامل می شود. اتاق های محل اسکان موقت و استراحت نیم رزوی بازیکنان، اضافه شدن و تجهیز شدن رختکن تیم فوتبال و همینطور امکانات دیگری نظیر سیستم جکوزی، حوضچه آب سرد و لندری اختصاصی به زودی به این مجموعه اضافه خواهند شد. این ها اقدامات ابتدایی هست تا زیرساخت های حرفه ای را برای فعالیت های یک تیم حرفه ای فوتبال فراهم کند. امروز خدا را شکر این فاز مهم افتتاح شد و در اختیار آقای نویدکیا قرار گرفت.

سوال بعدی از محمدرضا ساکت در مورد حواشی و اعتراض های پرشمار لیگ بیستم بود و او در مورد اینکه چرا باشگاه سپاهان هیچ گاه به این حواشی وارد نشده، بیان کرد: برای رشد و بالندگی هر پدیده ای در عرصه اجتماع، شان و منزلت آن پدیده باید بیش از پیش مورد حراست قرار بگیرد. آنهایی که در این پدیده اجتماعی فعالیت می کنند، اگر با رفتار متین، با کلام مودبانه، با احترام متقابل، با پذیرش انتقادات و رعایت اصول اخلاقی رفتار کنند، آن پدیده عظمت بیش از پیشی خواهد گرفت. امروز فوتبال ما نیاز به این دارد، که ادب و احترام متقابل را همه اصحاب فوتبال نسبت به هم اعمال کنند و اجازه بدهند این پدیده، در جامعه به عنوان یک پدیده لذت بخش مورد توجه همگان قرار بگیرد. اگر این پدیده بتواند با آبرومندی و وزانت بیشتری فعالیت کند، حتما حمایت های بیشتر رسانه ای را خواهد داشت؛ حتما اسپانسرهای بیشتری خواهند آمد، حتما مردم بیشتری شیفته آن می شوند و طبیعتا لذت عمومی و نشاط اجتماعی و قدرتمندی تیم های ملی را خواهیم داشت. 

دبیرکل سابق فدراسیون بار دیگر با اشاره به اینکه اشتباهات داوری سهوی و علیه تمام تیم ها و همینطور سپاهان است، اضافه کرد: ما هم مثل سایر باشگاه در گردونه لیگ آسیب هایی از جانب اشتباهات غیرعمدی داوری دیده ایم و امتیازاتی از دست داده ایم، اما آنچه به عنوان یک تفکر راهبری در باشگاه سپاهان و کادر فنی مورد توجه است، اینکه ما بیش از اینکه به دیگران بپردازیم به خودمان بپردازیم. اما نباید اصل این پدیده را با دغدغه های تیمی دچار تخطئه نکنیم و سعی کنیم برادری ها را افزایش بدهیم.

ساکت سپس به رفتار هواداران آبادانی در آخرین دیدار سپاهان برابر نفت آبادان که نویدکیا را مورد تشویق قرار دادند اشاره کرد و گفت:  آنچه که در آبادان اتفاق افتاد، یک نمونه بارزی بود که به نظر من فرهنگ رفتاری مرد بزرگی مثل دهداری که تکنیک، تاکتیک، توانمندی فنی را در فوتبال آبادان جاری کرده است و به  همراه آن اخلاق و جوانمردی را به مردم فوتبالدوست آبادان تزریق کرده و ما دیدیم که آنها چطور با رقیب خودشان رفتار کردند. امیدوارم ما و همگان در این مسیر قدم برداریم.

سوال انتهایی از محمدرضا ساکت در مورد ترافیک ورزشگاه نقش جهان در زمان برگزاری بازی های مهم بود و او در واکنش به این سوال توضیح داد: در دو سه ماه گذشته که بنده حضور پیدا کردم، جلسات متعددی با مسئولان فولاد مبارکه و مسئولان استانی داشته ام و ایرادات مطرح شده است. این موضوع بار سنگین مالی به همراه دارد و ما سعی داریم قدم های اساسی در این مسیر برداریم. الان در حال حاضر پارکینگ های ضلع شرقی در حال آسفالت شدن است. از شهرداری برای اداره پارکینگ ها کمک خواستیم و قدم به قدم در حال پیش روی برای رسیدن به یک شرایط کاملا حرفه ای هستیم.

مدیرعامل سپاهان حرف هایش را اینطور خاتمه داد: از شما و تمام رسانه ها سپاسگزار هستم. برای چهره ارزشمند ورزش و هنر کشورمان علی انصاریان و همچنین استاد حشمت مهاجرانی سلامتی کامل آرزومندم.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dj7kp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرمربی تیم فوتبال دانشجویان انتخاب نشده است