تاریخ انتشار: 1399/11/23 19:15
کد خبر: 44816

کافو: برزیل و بایرن مونیخ قهرمان جهان می شوند

اسطوره فوتبال برزیل معتقد است تیم ملی کشورش شانس اصلی قهرمانی جام جهانی 2022 است و بایرن هم امسال فاتح جام جهانی باشگاه ها می شود.
کافو: برزیل و بایرن مونیخ قهرمان جهان می شوند

کافو مدافع سابق تیم ملی فوتبال برزیل عقیده دارد این تیم در جام جهانی پیش رو شانس زیادی برای قهرمانی دارد.  او با 2 قهرمانی در جام جهانی، یکی از پرافتخارترین بازیکنان برزیلی محسوب میشود که برای جام جهانی پیش رو نیز به عنوان سفیر رقابت ها فعالیت دارد. او در جام جهانی 2002 کره و ژاپن به عنوان کاپیتان توانست جام قهرمانی را  بالای سر ببرد.

مارکوس کافو درباره شانس برزیل برای قهرمانی جام جهانی 2022 گفت: « مطمئناً برزیل همه عناصر لازم را برای  قهرمانی در این رقابت دارد. به نظرم برزیل شانس مسلم قهرمانی است. ما در سال های 1994، 1998 و 2002 توانستیم 3 بار پیاپی به فینال جام جهانی برسیم و دو بار قهرمان شویم ولی اکنون  نزدیک به 20 سال است که نتوانستیم به دیدار نهایی برسیم. البته شرایط قطعا برای سال 2022 فرق می کند و من خیلی به این تیم امیدوار هستم و برزیل بازیهای خوبی در انتخاب جام جهانی انجام داده است و به نظرم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است.»

 

او درباره شرایط آب و هوایی و ورزشگاه ها گفت: « به هر حال بازیکنان باید به شرایط آب و هوایی خیلی سریع عادت کنند. ما در جام جهانی آمریکا در دمای 45 درجه سانتیگراد در گرمای وحشتناک بازی کردیم و در سال 2002 جام جهانی سردی را شاهد بودیم و هوا در ژاپن و کره سرد بود. در قطر هم فکر نمی کنم خیلی شرایط خاصی باشد. به هر حال بازی ها در زمستان برگزار می شود و شرایط آب و هوایی تیمی را اذیت نخواهد کرد.

 

ورزشگاه‌های جام جهانی 2018 در روسیه عالی بودند و من هرگز اتمسفر آنها را فراموش نمی‌کنم. این یک دوران شگفت‌انگیز بود که شاهد جشنواره واقعی فوتبال بودیم. در قطر نیز ورزشگاه‌های جام جهانی 2022 داستان خاصی دارند. با توجه به مفهوم میراث جام جهانی ساختارهای چند منظوره‌ای در قطر برای ساخت ورزشگاه‌ها تعریف شده است. پس از پایان رقابت‌ها ظرفیت ورزشگاه‌ها کاهش خواهند یافت و قابلیت تبدیل به مراکز خرید، اقامتی و تجاری را پیدا می‌کنند.»

 

سفیر جام جهانی 2022 در مورد صعود بایرن مونیخ به فینال جام جهانی باشگاه‌ها و رویارویی‌اش با تیم تیگرس مکزیک گفت :« بایرن مونیخ بهترین تیم اروپا در سال‌های اخیر است. البته دوست داشتم تا پالمیراس برزیل حریف بایرن مونیخ می‌شد.»

تیگرس مکزیک نخستین تیم کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب است که به فینال جام جهانی باشگاه‌ها راه یافت.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pb8jd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لیورپول با گل دیرهنگام رقیب فلامنگو در فینال شد