تاریخ انتشار: 1400/02/05 16:41
کد خبر: 40657

پیوس: پرسپولیسی ها برتری جو هستند/ پول نرسد انگیزه بازیکنان از بین می رود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: همه بازیکنان پرسپولیس دوست دارند این تیم قهرمان آسیا شود و این حس برتری‌جویی در وجود آنها نهادینه شده است.
پیوس: پرسپولیسی ها برتری جو هستند/ پول نرسد انگیزه بازیکنان از بین می رود

فرشاد پیوس، درباره دیدار پرسپولیس مقابل الوحده امارات در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: پرسپولیس تاکنون خیلی خوب بالا آمده و با انگیزه و اعتماد به نفس بازیکنانش تمام مسابقات را با پیروزی پشت‌سر گذاشته اما همچنان نباید هیچ حریفی را دست کم گرفت زیرا این تیم باید مقتدرانه این دو بازی را هم برنده شده و با رکورد صد در صد پیروزی به مرحله بعدی برود.

وی افزود: هرچه تعداد بردهای پرسپولیس بیشتر باشد، چشم کل آسیا به این تیم خیره خواهد شد. اگر حریفان بدانند هیچ تیمی برای پرسپولیس تفاوت ندارد و مقابل تمام حریفانش برای کسب پیروزی به زمین می‌آید متوجه می‌شوند شاگردان یحیی گل‌محمدی کار خود را برای کسب قهرمانی آسیا دنبال می‌کنند. شک نکنید پرسپولیس برای پیروزی مقابل الوحده هم از تمام ظرفیت خود استفاده می‌کند.

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: الوحده به دنبال رسیدن به رتبه دوم جدول است و به همین دلیل نیاز به برد مقابل پرسپولیس دارد. این موضوع سبب می‌شود تیم ما در زمین خود به خوبی حفظ کرده و با ارسال پاس‌های کوتاه، بلند و در عمق از توانایی دو مهاجم اصلی‌اش که سرعت و دقت خوبی در زدن ضربات نهایی با پا و سر دارند استفاده کند. قطعاً اگر پرسپولیس عملکردی مانند دیدارهای قبلی داشته باشد الوحده امارات را هم به زانو در خواهد آورد.

پیوس درباره عملکرد خوب مهاجمان پرسپولیس در بازی‌های اخیر عنوان کرد: مغانلو و آل‌کثیر مهاجمان توانمندی هستند. اگر به گذشته هم بازگردیم می‌بینیم در تیم‌های قبلی خود هم گلزنان خوبی بودند. آل‌کثیر پس از اتمام محرومیت مقداری از لحاظ بدنی عقب بود و مغانلو هم  در دیدارهای ابتدایی‌اش با پیراهن پرسپولیس از لحاظ هماهنگی با سایر نفرات مشکل داشت. به همین دلایل این بازیکنان نتوانستند در آن مسابقات به خوبی گلزنی کنند.

وی ادامه داد: مغانلو و آل‌کثیر اکنون به شرایطی رسیده‌اند که با استفاده از توانایی‌های خود در جای‌گیری و زدن ضربات سر می‌توانند به راحتی گلزنی کنند. هیچ یک از تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا مثل پرسپولیس 2 مهاجم طراز اول و با کیفیت در اختیار ندارند. شهریار و عیسی از هر لحاظ می‌توانند تیم پرسپولیس را به هدف مدنظر خود برسانند.

مهاجم اسبق پرسپولیس تصریح کرد: نکته مهم درباره پرسپولیس کار تیمی خوب است. همدلی و هماهنگی بین بازیکنان و کادر فنی سبب شده تیم به موفقیت برسد. البته من مهدی عبدی را هم جایگزین خوبی برای دو مهاجم اصلی پرسپولیس می‌دانم و اگر انگیز این بازیکن جوان بالاتر برود قطعاً توانمندتر از این عمل خواهد کرد. به نظر من عبدی با وجود نیمکت‌نشینی  نباید روحیه‌اش را از دست بدهد.

پیوس درباره تغییرات زیاد ترکیب پرسپولیس در بازی با گوای هند و استراحت دادن گل‌محمدی به برخی نفرات اصلی گفت: به نظر من کار بسیار خوبی انجام داد.  مسابقات این تورنمنت هر سه روز یکبار برگزار می‌شود و در این وضعیت احتمال آسیب‌دیدگی بازیکنان بالا می‌رود. به همین دلیل کادر فنی به شش بازیکن اصلی مقابل گوا استراحت داد. البته نفرات جایگزین هم فوتبال خوبی به نمایش گذاشته و نشان دادند از لحاظ فنی نسبت به نفرات اصلی کم ندارند. همه بازیکنان پرسپولیس دوست دارند این تیم قهرمان آسیا شود و این حس برتری‌جویی در وجود آنها نهادینه شده است.

وی درباره مشکلات مالی بازیکنان پرسپولیس توضیح داد: به نظر من نه تنها پرسپولیس بلکه تمام تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا که به عنوان سفرای ایران در مسابقات بین‌المللی و آسیایی شرکت می‌کنند اسم ایران را پشت‌سر خود دارند و باید بهترین امکانات را در اختیار داشته باشند. تفاوتی ندارد این تیم پرسپولیس باشد، استقلال، تراکتور یا فولاد؛ مدیران باشگاه‌ها باید بهترین امکانات را در اختیار این چهار تیم قرار دهند تا بتوانند مقابل حریفان آسیایی قدرت‌نمایی کنند. آرزوی قلبی من صعود هر چهار نماینده ایران به مرحله یک هشتم نهایی است.

مهاجم اسبق پرسپولیس خاطرنشان کرد: اگر تیم‌های ایرانی در آسیا موفق باشند دیدگاه‌ها نسبت به فوتبال کشورمان بهتر می‌شود. از طرفی نوجوانان و جوانان ایرانی انگیزه بیشتری در این شرایط کرونایی برای فوتبال بازی کردن به دست می‌آورند.  در این وضعیت روی آوردن افراد نوجوان، جوان و نونهال به فوتبال به سود آینده این رشته در کشورمان است. به همین دلیل باید بستری فراهم شود تا بازیکنان تیم‌های ایرانی در بهترین شرایط روحی و روانی و انگیزشی قرار داشته باشند. 

پیوس درباره اینکه آیا پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان پرسپولیس در روند کاری آنها تأثیر نمی‌گذارد، گفت: قطعاً تیم از این موضوع لطمه می‌خورد و اگر پول به موقع به بازیکنان نرسد انگیزه آنها از بین خواهد رفت و در این وضعیت شاید از هدف خود یعنی جام آوردن و کسب قهرمانی دور شوند. اگر ابزار رسیدن به هدف را از بازیکنان و کادر فنی بگیریم صددرصد بی‌انگیزه خواهند شد و این موضوع به ضرر پرسپولیس است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gkl7d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کامیابی نیا: پرسپولیس پتانسیل قهرمانی آسیا را دارد