تاریخ انتشار: 1400/03/03 16:06
کد خبر: 38902

ذوب آهن - پرسپولیس؛بازی خداحافظی پروین!

پرسپولیس و ذوب‌آهن در طول سال‌های حضور در لیگ‌های مختلف جدال‌های جذابی با هم داشته‌اند.
ذوب آهن - پرسپولیس؛بازی خداحافظی پروین!

یکی از جدال‌های تاریخی دو تیم که به نوعی باعث رنسانس در پرسپولیس شد به بازی رفت دو تیم در لیگ برتر ۸۵-۸۴ برمی‌گردد. زمانی که نتیجه نگرفتن پرسپولیس در مقابل ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی باعث شد تا شعار حیاکن رها کن برای اولین بار نصیب علی پروین شود که در آن زمان سرمربی پرسپولیس بود. جدا از آن این شعارها باعث شد تا برای اولین بار علی پروین رضایت به کناره‌گیری از سرمربیگری پرسپولیس دهد و حتی با جانشین خود نیز مذاکره کند.

پرسپولیس در حالی در ورزشگاه آزادی به مصاف ذوب‌آهن رفت که در پنج بازی قبلی خود، دو تساوی، دو باخت و یک برد بدست آورده بود و بدترین شروع لیگ خود را در بعد از انقلاب ثبت کرده بود. دو باخت به شموشک و فولاد، دو مساوی مقابل سپاسی و سایپا و یک برد یک بر صفر مقابل شهید قندی یزد نتایجی بود که پرسپولیس با علی پروین در پنج هفته ابتدایی ثبت کرده بود. به همین دلیل بازی هفته ششم مقابل ذوب‌آهن اهمیت زیادی برای پروینی داشت که کم‌کم متوجه احتمال عکس‌العمل منفی هواداران نسبت به خود شده بود.

پرسپولیس بازی را هجومی آغاز کرد و توسط علی علیزاده نیز به گل رسید. اما ذوبی‌ها در همان نیمه اول گل‌خورده را جبران کردند. نیمه دوم نیز بیش از آنکه پرسپولیس موفق به خلق موقعیت شود این ذوب‌آهن بود که در ضدحملات موقعیت‌های خطرناکی روی دروازه پرسپولیس خلق کرد. بازی با تساوی پایان یافت و علی پروین در حال خروج از زمین و رفتن به رختکن با شعارهای تند هواداران پرسپولیس و پرتاب بطری از سوی آنها مواجه شد. این اولین بار بود که شعار حیاکن رها کن برای پروین سر داده می‌شد و البته آخرین بار آن نیز بود.

پروین آزرده از اتفاقات رخ داده در تمرینات پرسپولیس شرکت نکرد و در عوض ناصر ابراهیمی تیم را تمرین داد. پرسپولیس بدون پروین به شیراز رفت و موفق شد برق شیراز را یک بر صفر شکست دهد. دوباره پروین به تمرینات بازگشت و به قهر خود با بازیکنانش پایان داد. اما به یکباره انتشار عکس‌های پروین و مجیدجلالی آن هم در حال خوردن غذا، سر و صدای زیادی به پا کرد. پروین از پیشنهادش به مجید جلالی گفت و جلالی از بچه محل بودن با پروین! اما در حالی که همه چیز برای سرمربیگری جلالی آماده بود، پروین از اینکه نیمکتی که متعلق به خودش بود را به جلالی بسپارد پشیمان شد و کج‌دار و مریز با پرسپولیس ادامه داد. اما نتایج پرسپولیس چندان بهبودی پیدا نکرد تا در نهایت محمدحسن انصاریفرد تصمیم بگیرد آری‌هان هلندی را به سرمربیگری تیمش انتخاب کند.

۱۲ سال از بازی ذوب‌آهن و پرسپولیس که پای جلالی را برای چند روز به باشگاه پرسپولیس باز کرد می‌گذرد اما نتیجه آن بازی و شعارهای هواداران پرسپولیس آغازگر پایان مربیگری علی پروین در پرسپولیس شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27djxe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گل محمدی به نشست خبری بازی با ذوب آهن نمی رسد