تاریخ انتشار: 1400/04/22 19:07
کد خبر: 36581

ترکش‌های باخت در ومبلی؛ مورینیو سرمربی انگلیس را «متهم» کرد

شکست تیم ملی انگلیس برابر ایتالیا در ضربات پنالتی فینال یورو ۲۰۲۰، بازتاب‌های زیادی داشت و در یکی از جذاب‌ترین‌ها، «خوزه مورینیو» با نقل یک حکایت از جام جهانی ۲۰۱۸ آتش گمانه‌زنی‌ها را در مورد سه‌شیرها شعله‌ور کرده است.
ترکش‌های باخت در ومبلی؛ مورینیو سرمربی انگلیس را «متهم» کرد

داشتن هزاران پوند دستمزد هفتگی بدین معنا نیست که بازیکنان بزرگ از فشارهای زیاد نبردهای حساس مصون هستند؛ اینطور نیست زیرا آنها نیز انسان هستند و آستانه تحمل دارند.

به همین دلیل «مارکوس رشفورد»، «جیدون سانچو» و «باکایو ساکا» را نمی‌توان بابت از دست دادن ضربات پنالتی در فینال یورو ۲۰۲۰ سرزنش کرد.

با این وجود، برخی هواداران انگلیسی در کمال تعجب شروع به حمله نژادپرستانه به این سه بازیکن کردند.

اما اینکه آیا ساکای ۱۹ساله باید مسوولیت پنالتی پنجم تیم ملی انگلیس را عهده‌دار می شد یا نه، پرسش دیگری است.

پس از انتشار اخبار غافلگیر شدن بازیکنان تیم ملی انگلیس از تصمیم «گرت ساوت‌گیت» سرمربی تیم ملی این کشور مبنی بر انتخاب ساکا برای زدن پنالتی پنجم، گزارش‌های زیادی در این باره منتشر شد زیرا بازیکنانی همچون «جک گریلیش»، «رحیم استرلینگ» و «لوک شاو» در رتبه بندی پنالتی‌زن‌ها بعد از وی قرار داشتند.

تاک اسپورت این تصمیم را با «خوزه مورینیو» در میان گذاشت و مرد پرتغالی را به حرف زدن واداشت.

مورینیو در این باره گفت: فکر می‌کنم در مورد انتخاب زنندگان پنالتی، خیلی سخت است که آخرین پنالتی را به ساکا واگذار کنیم.

وی افزود: تصور می‌کنم برای یک نوجوان (۱۹ ساله) به دوش کشیدن مسوولیت همه چیز آن هم در این لحظه سرنوشت‌ساز، زیادی سنگین باشد اما باز هم نظر قطعی نمی‌دهم و باید این سوال را از گرت بپرسم چون در بسیاری از مواقع، بازیکنانی که باید این مسوولیت را برعهده بگیرند، صحنه را ترک و از مسوولیت شانه خالی می‌کنند.

ترکش‌های باخت در ومبلی؛ مورینیو سرمربی انگلیس را «متهم» کرد

بازیکنان تیم ملی انگلیس در رقابت‌های بزرگ جهانی که پیش از این برگزار شد، تمایلی برای زدن پنالتی نداشتند. در واقع، مورینیو ادعای بزرگی کرده و می‌گوید که یکی از بازیکنان تیم ملی انگلیس در جریان جام جهانی ۲۰۱۸ از زدن پنالتی خودداری کرده و این تصمیم به قیمت خط خوردن نام وی از فهرست تیم ملی برای یورو ۲۰۲۰ تمام شده است.

البته انگلیس در جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل کلمبیا یک بار در ضیافت پنالتی‌ها پیروز شد اما در نیمه نهایی و وقت‌های اضافی مغلوب کرواسی شد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

براساس ادعای مورینیو یکی از بازیکنان تیم ملی انگلیس قبل از ضربات پنالتی یا همزمان با ورود بازی به وقت‌های اضافی به ساوت گیت گفته است که پنالتی نخواهد زد.

مورینیو در ادامه گفت: اسم بازیکن را نپرسید چون نخواهم گفت اما شخصی با ۱۰۰درصد اطمینان به من گفت که یکی از بازیکنانی که می‌توانست جزو این تیم باشد و نیست، از زدن پنالتی خودداری کرده و یکی از دلایل نبودن وس در فهرست تیم ملی انگلیس هم، این موضوع بوده است.

وی در ادامه با حمایت از بازیکنانی که پنالتی‌های خود را از دست دادند و همچنین تقبیح رفتار برخی هواداران انگلیس، تاکید کرد: برخی مواقع این شرایط پیش می‌آید و انسان‌های صادقی مثل گرت ، بازیکن خود را سپر نمی‌کنند. در این مورد هم نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده اما فکر می‌کنم مهم نیست که شما پنالتی‌زن بزرگی باشید یا نه.

این بازیکن چه کسی می تواند باشد؟

تنها دو بازیکن در فهرست تیم ملی انگلیس در جام جهانی ۲۰۱۸ حضور داشتند و شانس بودن در فهرست یورو ۲۰۲۰ نیز برای آنان مفروض بود؛ این دو نفر یکی از این چهار بازیکن هستند: «اریک دایر»، «جسی لینگارد»، «دله علی» و «ترنت الکساندر آرنولد.»

الکساندر آرنولد که به دلیل مصدومیت از فهرست خط خورد؛ دایر نیز پنالتی پیروزی بخش انگلیس را برابر کلمبیا در جام جهانی به ثمر رساند و پس بعید است که در دیدار برابر کرواسی از زدن پنالتی خوددداری کرده باشد.

علی هم از لحاظ آمادگی جسمانی تا رسیدن به یورو ۲۰۲۰ فاصله زیادی داشت و در نتیجه نمی‌تواند فرد مورد نظر مورینیو باشد و به نظر لینگارد کسی است که به دنبالش هستیم.

با این حال، یادمان نرود که این یکی از حکایت‌های آقای خاص است و نباید زیادآن را باور کرد و نتیجه خاصی گرفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gkvr9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جمع آوری امضا برای تکرار فینال یورو 2020