تاریخ انتشار: 1400/06/05 20:54
کد خبر: 34379

ملی پوشان فولادی منتظر چراغ سبز ویسی

جوانان باانگیزه آکادمی فولاد خوزستان با آمدن عبدالله ویسی شانس بیشتری برای ظهور در فصل آینده لیگ برتر پیدا کرده‌اند.
ملی پوشان فولادی منتظر چراغ سبز ویسی

آکادمی باشگاه فولاد خوزستان از مهم‌ترین پایگاه‌های استعدادیابی و پرورش بازیکنان مستعد است و برای فصل آینده لیگ برتر هم چند بازیکن جوان خوزستانی را آماده کرده تا در صورت اعتماد عبدالله ویسی شاهد رونمایی از این پدیده‌های ملی‌پوش در لیگ برتر باشیم.

 

علیرضا باویه، آقای گل فصل اخیر لیگ برتر جوانان کشور، یکی از فوتبالیست‌های مستعد اهوازی است که در آکادمی باشگاه فولاد رشد کرده و با پیراهن تیم ملی نوجوانان خوش درخشید، سپس به تیم ملی جوانان راه یافت و فصل گذشته هم بهترین گلزن لیگ برتر جوانان کشور شد. باویه از جمله بازیکنان خوش تکنیک خطه جنوب بوده اما هنوز بازی در رده سنی بزرگسالان را تجربه نکرده و منتظر بازی در این سطح است.

 

محمدامین حزباوی، مدافع میانی فولادنوین خوزستان، ستاره خط دفاعی تیم ملی نوجوانان در مسابقات آسیایی مالزی بود که در فصل 98-99 بعنوان بهترین مدافع میانی لیگ برتر جوانان کشور انتخاب شد، سپس همراه به تیم ملی جوانان راه یافت و فصل گذشته هم در سن هفده سالگی برای تیم بزرگسالان فولادنوین بیست بازی انجام داد. حزباوی با فیزیک بدنی مناسب، قدرت سرزنی و بازیسازی از منطقه دفاعی نوید ظهور یک مدافع مطمئن در فولاد خوزستان را می‌دهد و با حضور مربی جوانگرایی چون عبدالله ویسی احتمالا باید منتظر رونمایی از این پدیده فولادی‌ها در فصل آینده باشیم.

احمدرضا جلالی، مدافع چپ آینده‌دار تیم فولاد خوزستان، یکی دیگر از جوان‌هایی است که طی پنج سال گذشته در آکادمی باشگاه فولاد پرورش یافت و در تیم ملی نوجوانان و جوانان به میدان رفت. سید سیروس پورموسوی در سال 97 احمدرضا جلالی را در دو بازی فولاد به میدان فرستاد و اولین مربی بود که به جلالی میدان داد. این بازیکن سوسنگردی فصل گذشته فرصت حضور در میدان را نیافت و شاید لیگ بعدی این فرصت را پیدا کند.

 

بهزاد دودانگه، وینگر گلزن تیم فولادنوین خوزستان، از دیگر ستاره‌های پرورش یافته در آکادمی فولاد است که طی هفت سال بیش از شصت گل در تمامی رده‌های سنی فولاد خوزستان به ثمر رسانده و به ترتیب پیراهن تیم‌های ملی نونهالان، نوجوانان و جوانان را به تن کرده است. دودانگه یک سال هم بصورت قرضی راهی لیگ دسته اول شد و با پیراهن قشقایی شیراز و هوادار تهران خوش درخشید. این بازیکن مستعد دزفولی که جزو سهمیه زیر 23 سال است، چندی پیش در آستانه انتقال به یک تیم دسته دوم اسپانیا بود اما به‌دلیل مشکل خروج از کشور این انتقال منتفی شد. 

 

 

در مجموع آکادمی فولاد خوزستان طی پنج سال اخیر با مدیریت اصولی و برنامه تدوین شده توانست پدیده‌های مستعدی را به فوتبال ایران معرفی کند که در تیم‌های مختلف لیگ برتری توپ می‌زنند و هم‌اکنون دو نفر از آن‌ها به اسامی صالح حردانی و عارف آقاسی در لیست تیم ملی هستند.

 

پس از اینکه محرم نویدکیا طی روزهای قبل چند بازیکن آکادمی سپاهان و تیم دسته سومی سپاهان نوین را به لیست تیم اصلی سپاهان افزود، جوانان مستعد و ملی‌پوش آکادمی فولاد خوزستان با حضور عبدالله ویسی روی نیمکت امیدواری بیشتری برای نمایش استعدادهای ناب جنوبی پیدا کرده‌اند و آمدن این مربی باعث افزایش انگیزه جوان‌های فولادی شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d9d8d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


هفته بیست و هفتم لیگ‌برتر| صعود 4 پله‌ای فولاد با شکست ماشین‌سازی