تاریخ انتشار: 1400/12/19 12:36
کد خبر: 24809

بیانی: استقلال در صورت برتری در دربی قهرمانی‌اش مسجل می‌شود

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد در صورتی که شاگردان فرهاد مجیدی در دربی پیش رو برنده شوند، قهرمانی‌شان مسجل خواهد شد.
بیانی: استقلال در صورت برتری در دربی قهرمانی‌اش مسجل می‌شود

شاهین بیانی، درباره شرایط تیم فوتبال استقلال در آستانه بازی با صنعت نفت آبادان در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: فرهاد مجیدی شرایط خوبی را که استقلال در شروع فصل داشته، حفظ کرده است. استقلال هنوز تیم بدون باخت لیگ است و بهترین خط دفاعی را در اختیار دارد که نشان‌دهنده عملکرد خوب آنها در فصل جاری است. امیدوارم بازیکن برزیلی که برای خط دفاعی جذب شده است، بتواند مشکلات را حل کرده و تا حدودی جای سیاوش یزدانی را پُر کند. تیم مجیدی در خط میانی و حمله مشکلی ندارد و دغدغه مجیدی قلب خط دفاعی است. در مجموع شرایط استقلال از نظر روحی و روانی و تیمی خوب است و امیدوارم تا دربی بتوانند آن را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه از شروع فصل به قهرمانی استقلال امیدوار بوده است، افزود: بهترین کاری که مجیدی کرد شکل دادن ساختار دفاعی استقلال بود. یکی از دلایل نتیجه‌گیری استقلال ساختار دفاعی خوب این تیم است. مدل فعلی استقلال من را یاد تیم سال 1362 می‌اندازد که دو امتیاز از پرسپولیس عقب بودیم، ولی بهترین خط دفاعی لیگ را داشتیم. ما دربی را با گل پرویز مظلومی بردیم و چند بازی پشت سر هم را نیز با پیروزی پشت سر گذاشتیم و قهرمان شدیم. همیشه داشتن بهترین خط حمله دلیلی برای قهرمان شدن تیمی نیست، ولی بهره بردن از بهترین خط دفاعی عاملی تعیین‌کننده در قهرمانی است.

کاپیتان پیشین استقلال با اشاره به عملکرد فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی آبی‌پوشان تصریح کرد: از ابتدای فصل گفته بودم بهترین گزینه برای استقلال مجیدی است و نتایج تیم در فصل جاری نشان می‌دهد که چقدر خوب کار کرده است. برخی افراد می‌گویند استقلال زیبا بازی نمی‌کند، ولی باید توجه داشته باشیم که تیم خوب نتیجه گرفته است. اینتر هم با خوزه مورینیو خوب بازی نمی‌کرد، ولی قهرمان ایتالیا و اروپا شد. مهمترین مسئله برای استقلال قهرمانی است، چرا که تیم چند سالی است قهرمان نشده و هواداران تشنه قهرمانی هستند. چند سال بعد نمی‌گویند استقلال زیبا بازی نمی‌کرد، بلکه می‌گویند تیمِ مجیدی قهرمان شد. اگر استقلال قهرمان شود سال آینده مجیدی به دنبال زیبا بازی کردن هم خواهد رفت. به خاطر هواداران دوست دارم این اتفاق برای استقلال بیفتد.

بیانی در مورد دربی پیش روی استقلال هم گفت: استقلال باید ابتدا به فکر پیروزی برابر صنعت نفت آبادان باشد، سپس دربی. اگر استقلال برنده دربی شود به احتمال فراوان قهرمانی‌اش مسجل خواهد شد. دربی سه امتیاز دارد، ولی با همه بازی‌ها متفاوت است. هواداران در این دربی حضور دارند و امیدوارم استقلال با برتری مقابل پرسپولیس قهرمانی‌اش را مسجل کند.

وی درباره حضورش در جشن واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی هم گفت: هنوز زود است درباره این موضوع صحبت کنیم، چون زمان‌بر است. امیدوارم زیرساخت‌هایش را فراهم کنند. هواداران و پیشکسوتان وارث تیم هستند و حرکت خوبی از سوی مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه و سازمان خصوصی‌سازی صورت گرفت.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره اینکه سبک کدام بازیکن امروز این شبیه دوران بازیگری اوست، یادآور شد: فوتبال ما با دوره فعلی تفاوت داشت. من دفاع آخر بودم و سیاوش یزدانی تا حدودی مثل من بازی می‌کرد. او وظایفش را به نحو احسن انجام می‌دهد و در خدمت تیم است. امیدوارم بازیکن برزیلی بتواند خواسته‌های مجیدی را در خط دفاعی برآورده کند و جانشین خوبی برای یزدانی باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gd6d5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اگر از فرهاد مجیدی حمایت نشود احتمال دارد کناره گیری کند

وجه مشترک فرهاد و استراماچونی از نگاه استقلالی معروف
فرهاد هم مثل استراماچونی انگیزه زیادی برای موفقیت دارد